ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/2/2009
ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Βρείτε μόνοι σας τη διαρροή λαδιού
Διαβάστηκε από 11592 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/2/2009
Από πού τα χάνει;
Είτε από κατασκευαστικό ελάττωμα, είτε από φθορά στα μηχανικά μέρη, πολλά αυτοκίνητα "χάνουν" τα λάδια τους. Ας δούμε πώς μπορείτε να βρείτε μόνοι σας την αιτία, ώστε να μην πάτε "αδιάβαστοι" στο συνεργείο.
Έλεγχος
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε, είναι να ελέγξετε τη στάθμη του λαδιού μέσω του σχετικού δείκτη, που βρίσκεται στον κινητήρα. Αυτός ο δείκτης έχει συνήθως έντονο χρώμα (κίτρινο) και στη μεταλλική βάση του φέρει την ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα λαδιού, που βρίσκεται στον κινητήρα. Για να γίνει σωστά ο έλεγχος, τραβήξτε το δείκτη και με τη βοήθεια ενός πανιού καθαρίστε τον. Στη συνέχεια, βυθίστε τον ξανά στην υποδοχή του για λίγα δευτερόλεπτα και ξανατραβήξτε τον, ώστε να δείτε την ένδειξη.
Πώς μπορεί να χάνονται τα λάδια;
Από την τάπα του κάρτερ
Στα περισσότερα συνεργεία, για να σας αλλάξουν τα λιπαντικά του κινητήρα, πρέπει να ξεβιδώσουν τη βίδα του κάρτερ, ώστε να εξέλθουν τα παλιά λάδια. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά το βίδωμά της, ώστε να μη στραβώσουν οι βόλτες της υποδοχής της. Επίσης, θα πρέπει να επισημάνουμε στο μηχανικό κάθε φορά που ξεβιδώνει αυτή τη βίδα, να αντικαθιστά και τη ροδέλα που βρίσκεται ανάμεσα σε αυτήν και στο κάρτερ.
Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαρρέουν από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κινητήρα. Αν έχει βιδωθεί το φίλτρο πολύ σφιχτά, από τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας μπορεί να έχει στραβώσει η βάση του ή οι βόλτες στις οποίες βιδώνει. Μπορούμε, βάζοντας απλά το χέρι μας στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσουμε αν υπάρχει διαρροή.
Χώρος καύσης
Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα είναι να καίει τα λάδια. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρή βλάβη στα ελατήρια των πιστονιών, με αποτέλεσμα το λιπαντικό να εισχωρεί στο χώρο καύσης και να καίγεται. Για να ελέγξετε αν αντιμετωπίζετε τέτοιου είδους πρόβλημα, μπορείτε να ξεβιδώσετε τα μπουζί και να δείτε αν είναι μαυρισμένα περιμετρικά της ακίδας. Αν ναι, τότε θα πρέπει να επισκεφθείτε σύντομα το μηχανικό σας. Σε περίπτωση που το αμελήσετε, τότε μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα παρατηρήσετε να βγαίνει από την εξάτμιση άσπρος καπνός, κάτι που σημαίνει ότι η ζημιά στο εσωτερικό του κινητήρα έχει μεγαλώσει, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο κόστος για την επισκευή του.