ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/6/2009
Βλάβες και συμπτώματα
Αντιμετωπίζοντας την υπερθέρμανση του κινητήρα
Διαβάστηκε από 7790 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/6/2009
Απαγορευμένες θερμοκρασίες
Ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί με το αυτοκίνητό τους, ιδιαίτερα τους καυτούς θερινούς μήνες, είναι κάποια βλάβη στο σύστημα ψύξης του κινητήρα, η οποία μεταφράζεται στη δημιουργία απαγορευμένων θερμοκρασιών για το μηχανικό σύνολο. Ας δούμε λοιπόν τι κινήσεις πρέπει να κάνουμε, ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα…
Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού συμβάλουν στη δημιουργία κάποιου προβλήματος στο σύστημα ψύξης του κινητήρα ενός αυτοκινήτου, ειδικά των παλαιοτέρων. Η βλάβη συνήθως οφείλεται στο βούλωμα του ψυγείου, στη χαμηλή στάθμη ψυκτικού υγρού από κάποια μικρή διαρροή ή σε βλάβη του βεντιλατέρ, της αντλίας νερού και του θερμοστάτη. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της θερμοκρασίας του νερού του κινητήρα, η οποία μπορεί να φτάσει αρκετά υψηλότερα του φυσιολογικού και να έχει ως αποτέλεσμα ακόμα και την καταστροφή των μετάλλων στο εσωτερικό του. Ας δούμε, όμως, τι κινήσεις πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το παραπάνω περιστατικό, ώστε να σώσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας.
Βήμα 1ο: Το πρώτα σημάδι είναι η άνοδος του δείκτη θερμοκρασίας και η λειτουργία της προειδοποιητικής λυχνίας. Απευθείας ενεργοποιούμε το σύστημα του καλοριφέρ, ρυθμίζοντάς το στην υψηλότερη θερμοκρασία και ταχύτητα. Έτσι, το καλοριφέρ απορροφά μία ποσότητα θερμότητας, ώστε να καθυστερήσει την αύξησή τους στο σύστημα ψύξης του κινητήρα.
Βήμα 2ο: Αν η θερμοκρασία συνεχίσει να αυξάνεται, τότε σβήνουμε τον κινητήρα, πριν ο δείκτης φτάσει στο κόκκινο. Υπάρχει μία περίπτωση να δούμε καπνό να εξέρχεται από το χώρο του κινητήρα. Στη συνέχεια περιμένουμε να μειωθεί η θερμοκρασία του νερού.
Βήμα 3ο: Ανοίγουμε προσεκτικά το καπό, διότι αν υπάρχει διαρροή από καυτό νερό και έρθει σε επαφή με το σώμα μας, θα μας προκαλέσει σοβαρά εγκαύματα. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός πανιού ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου, αφού έχουμε σιγουρευτεί ότι έχει μειωθεί η θερμοκρασία του μοτέρ.
Βήμα 4ο: Αν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού, συμπληρώνουμε με ψυκτικό υγρό (ή με νερό), ώστε να διαπιστώσουμε αν είναι μεγάλη η διαρροή, η οποία πιθανότατα να προέρχεται από κάποιο κολάρο. Πάντως, σε καμία περίπτωση δε συνεχίζουμε τη διαδρομή μας, διότι οι συνέπειες μπορεί να έχουν "τσουχτερή" τιμή.