ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/8/2010
Αντικατάσταση των υλικών τριβής των φρένων
Αντικατάσταση των υλικών τριβής των φρένων
αΤΑΚΑ ΚΙ επί τόπου!
Διαβάστηκε από 5508 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/8/2010
Ένα από τα τμήματα του αυτοκινήτου που χρειάζεται άμεση αντικατάσταση όταν φθαρεί, είναι τα τακάκια των φρένων. Ας δούμε πώς μπορούμε να αλλάξουμε τα τακάκια μόνοι μας, βήμα προς βήμα.
Στα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνονται και τα τακάκια, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο προκειμένου να φρενάρουμε εγκαίρως και με ασφάλεια. Η συχνότητα αλλαγής τους ποικίλλει ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου, δηλαδή, εξαρτάται από το αν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, αν μας αρέσει ιδιαιτέρως η ταχύτητα ή ακόμη και αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, όπου η χρήση των φρένων είναι πιο έντονη. Ας δούμε πώς μπορούμε να αλλάξουμε τα τακάκια μόνοι μας, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφτούμε κάποιο συνεργείο.
Προέχει η ανύψωση
Για να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε τα τακάκια, θα πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε τη ρόδα. Αυτό, όπως και η αλλαγή των ελαστικών, μπορεί να γίνει μόνο με ανύψωση του αυτοκινήτου, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη χρήση του γρύλου του αυτοκινήτου σας ή με κάποιο ανυψωτικό μηχάνημα, το οποίο θα χρησιμοποιήσετε σε κάποιο πρατήριο καυσίμου. Αν δεν έχουμε στη διάθεσή μας κάποιο αερόκλειδο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ανάλογο κλειδί που υπάρχει στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου μας, το οποίο συνήθως βρίσκεται μαζί με το γρύλο. 
Το ξεβίδωμα των μπουλονιών του τροχού θα πρέπει να γίνει με προσοχή, ώστε να μην τραυματιστούμε ή κόψουμε κάποιο μπουλόνι.
Βήμα 1ο
Αφού αφαιρέσουμε τον τροχό, θα πρέπει να χαλαρώσουμε το μηχανισμό (έμβολο) που βρίσκεται πίσω από το τακάκι. Έτσι, με τη βοήθεια ενός κατσαβιδιού, σπρώχνουμε το έμβολο προς τα μέσα, ώστε να χωρέσουν τα καινούρια τακάκια, τα οποία έχουν μεγαλύτερο πάχος λόγω μηδενικής φθοράς.
Βήμα 2ο
Στη συνέχεια ξεβιδώνουμε με τη βοήθεια ενός κλειδιού τις βίδες που βρίσκονται στο άνω και στο κάτω άκρο της δαγκάνας τον φρένων, ώστε να αφαιρέσουμε το ένα τμήμα της και να εμφανιστούν τα τακάκια.
Βήμα 3ο
Έπειτα αφαιρούμε τα τακάκια και από τις δύο πλευρές με το χέρι ή με τη βοήθεια ενός κατσαβιδιού, σε περίπτωση που έχουν σφηνώσει.
Βήμα 4ο
Τοποθετούμε τα καινούρια τακάκια, προσέχοντας να έχουν πλήρη εφαρμογή στις εγκοπές τις οποίες διαθέτουν στις άκρες τους. Σε κάποια αυτοκίνητα το εσωτερικό τακάκι έχει διαφορετικό μέγεθος, χωρίς να χρειάζεται αυτό να σας ανησυχεί.
Βήμα 5ο
Τέλος, επαναλαμβάνουμε αντίστροφα τη διαδικασία της αφαίρεσης. Έτσι, τοποθετούμε το τμήμα της δαγκάνας με προσοχή και στη συνέχεια βιδώνουμε τις δύο βίδες στο άνω και στο κάτω τμήμα, ασκώντας δύναμη. Αφού ολοκληρώσουμε, τοποθετούμε τον τροχό.
Βήμα 6ο
Για να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, πρεσάρουμε αρκετές φορές το πεντάλ του φρένου, ώστε να επανέλθει το πετάλι στην ανώτερη θέση, αυτή δηλαδή που είχε πριν την αντικατάσταση.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Μετά την αντικατάσταση θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, διότι τα τακάκια θα έχουν πολύ χαμηλή απόδοση στο φρενάρισμα. Έτσι, για τουλάχιστον 100 χλμ. θα πρέπει να κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.
Tips
Για να "στρώσουν" τα τακάκια, μπορεί να χρειαστεί να διανύσετε ακόμη και 
πάνω από 100 χλμ.
Για τα 100 χλμ. αυτά θα πρέπει να μην πραγματοποιείτε απότομα φρεναρίσματα, διότι μπορεί να τα καταστρέψετε από υπερθέρμανση.
Τα νέα τακάκια μπορεί να αποδώσουν το 100% τους ακόμα και μετά τα 100 χλμ.