Διαβάστηκε από 10304αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/7/2011
Στα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνονται και τα τακάκια, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο προκειμένου να φρενάρουμε εγκαίρως και με ασφάλεια.
Η συχνότητα αλλαγής τους ποικίλει ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου.
Δηλαδή, αν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, αν οδηγούμε "επιθετικά" ή ακόμη και αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, η χρήση των φρένων είναι πιο έντονη. Πώς να κερδίσω χρήματα;
Μπορούμε να απευθυνθούμε σε ένα συνεργείο με συνολικό κόστος γύρω στα 105 ευρώ ή να τα προμηθευτούμε από ένα κατάστημα ανταλλακτικών με κόστος περίπου 50 ευρώ και να τα δώσουμε στο συνεργείο για να γίνει η αντικατάσταση. Σε αυτή την τιμή θα πρέπει να προσθέσουμε και το κόστος της εργασία του συνεργείου, το οποίο είναι περίπου 35 ευρώ. Καν´ το μόνος σου - Κέρδος έως 35 ευρώ
Μπορούμε όμως να κερδίσουμε και τα 35 ευρώ της εργασίας για την τοποθέτηση των υλικών τριβής, τοποθετώντας τα εμείς οι ίδιοι.
1. Αφού αφαιρέσουμε τον τροχό, θα πρέπει να χαλαρώσουμε το μηχανισμό (έμβολο) που βρίσκεται πίσω από το τακάκι. Έτσι, με τη βοήθεια ενός κατσαβιδιού, σπρώχνουμε το έμβολο προς τα μέσα, ώστε να χωρέσουν τα καινούρια τακάκια, τα οποία έχουν μεγαλύτερο πάχος λόγω μηδενικής φθοράς.
2. Στη συνέχεια ξεβιδώνουμε με τη βοήθεια ενός κλειδιού τις βίδες που βρίσκονται στο άνω και στο κάτω άκρο της δαγκάνας των φρένων, ώστε να αφαιρέσουμε το ένα τμήμα της και να εμφανιστούν τα τακάκια.
3. Έπειτα αφαιρούμε τα τακάκια και από τις δύο πλευρές με το χέρι ή με τη βοήθεια ενός κατσαβιδιού, σε περίπτωση που έχουν σφηνώσει.
4. Τοποθετούμε τα καινούρια τακάκια προσέχοντας να έχουν πλήρη εφαρμογή στις εγκοπές τις οποίες διαθέτουν στις άκρες τους. Σε κάποια αυτοκίνητα το εσωτερικό τακάκι έχει διαφορετικό μέγεθος, χωρίς να χρειάζεται αυτό να σας ανησυχεί.
5. Τέλος, επαναλαμβάνουμε αντίστροφα τη διαδικασία της αφαίρεσης. Έτσι, τοποθετούμε το τμήμα της δαγκάνας με προσοχή και στη συνέχεια βιδώνουμε τις δύο βίδες στο άνω και στο κάτω τμήμα, ασκώντας δύναμη. Αφού ολοκληρώσουμε, τοποθετούμε τον τροχό.
6. Για να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία πρεσάρουμε αρκετές φορές το πεντάλ του φρένου, ώστε να επανέλθει το πετάλ στην ανώτερη θέση, αυτή δηλαδή που είχε πριν την αντικατάσταση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μετά την αντικατάσταση θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή, διότι τα τακάκια θα έχουν πολύ χαμηλή απόδοση στο φρενάρισμα. Έτσι, για τουλάχιστον 100 χλμ. θα πρέπει να κρατάμε μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.