Σαν Rocκ… ειKona: Τα Hyundai Kona και VW T-Roc είναι δύο κλασικά πλέον μικρά crossover και έρχονται να προσφέρουν μια εναλλακτική άποψη σε όλα τα επίπεδα αυτής της κατηγορίας. Τα συγκρίνουμε στις βασικές τους εκδόσεις…
Η κατηγορία των μικρών crossover παρουσιάζει τη μεγαλύτερη κινητικότητα στην αγορά, με πολλά νέα μοντέλα και αύξηση του μεριδίου της σε αγοραστικό επίπεδο. Δύο από τα πιο σταθερά πλέον μέλη της είναι τα Hyundai Kona και VW T-Roc, τα οποία με έντονο νεανικό προφίλ και ιδιαίτερο χαρακτήρα φιλοδοξούν να διαφοροποιηθούν από τα υπόλοιπα.
Η διαφορά στην τιμή τους είναι το πρώτο πεδίο σύγκρισης που θα «θίξουμε», με το Kona να κοστίζει 3.460 ευρώ λιγότερα στη βασική έκδοση (Style - 16.990 ευρώ με έκπτωση), έναντι της αντίστοιχης αλλά και πιο πλούσιας εξοπλιστικά έκδοσης (Discover) του T-Roc που κοστίζει 20.450 ευρώ. Βέβαια κάποια στοιχεία που λείπουν από το Kona στη βασική έκδοση μπορεί να τα βρει κανείς στην αμέσως επόμενη εξοπλιστικά έκδοση (Premium) που και πάλι είναι αρκετά φθηνότερη (από 17.750 ευρώ) από τη βασική του T-Roc.
Εμφάνιση: Όμορφα και ξεχωριστά και τα δύο
Σε αισθητικό επίπεδο είναι σαφές πως έχουμε να κάνουμε με δύο ιδιαίτερα αυτοκίνητα προβάλλοντας έντονα νεανικό προφίλ σχεδιαστικά. Το Hyundai Kona κεντρίζει το ενδιαφέρον με την εκκεντρική εμφάνιση του 4.165 χλστ. αμαξώματός του, το οποίο διαθέτει ανάλαφρο στυλ και προβάλει έντονο δυναμισμό κυρίως μέσω του εμπρόσθιου μέρους. Από την άλλη το μήκους 4.234 χλστ. αμάξωμα του T-Roc έχει και αυτό εντυπωσιακά και ξεχωριστά στοιχεία εμφάνισης βασιζόμενο σε πιο τετραγωνισμένα μοτίβα που του χαρίζουν δυναμισμό. Αξίζει να σημειωθεί πως ο νεανικός χαρακτήρας και των δύο τονίζεται σημαντικά από τις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσής τους.
Eσωτερικό: Kαλύτερο στις λεπτομέρειες το T-Roc
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων η εικόνα είναι ευχάριστη ακόμα και από τις βασικές τους εκδόσεις, απογειώνεται ωστόσο τόσο αισθητικά όσο και εξοπλιστικά στις πιο πλούσιες. Το T-Roc κερδίζει τις εντυπώσεις μέσω του πιο νεανικού αέρα που του χαρίζει η διχρωμία (προαιρετικά), αλλά και τον πιο high tech διάκοσμο γενικότερα αφού διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής στη βασική έκδοση με διαγώνιο 6,5 ιντσών, ενώ το Kona διαθέτει μονόχρωμη οθόνη 4 ιντσών. Ποιοτικά και τα δύο ικανοποιούν παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών, με το T-Roc να υπερτερεί στους τομείς του φινιρίσματος και της συναρμολόγησης.
Χώροι: Υπεροχή T-Roc
Στο πεδίο των χώρων και ενώ και τα δύο αυτοκίνητα είναι ικανά να φιλοξενήσουν χωρίς παραχωρήσεις και άνετα 4 επιβάτες, το σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις T-Roc υπερτερεί. Η υπεροχή του είναι μάλιστα καθολική, προσφέροντας σε όλες τις μετρήσεις περισσότερο αέρα για τους επιβάτες, ενώ σημαντικά μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών του με όγκο 445 λίτρων (έναντι 361 λίτρων του Kona).
Κινητήρες-Κιβώτια: Πιο σβέλτο και οικονομικό το T-Roc
Οι κινητήρες που κινούν τις βασικές εκδόσεις και των δύο αυτοκινήτων είναι τρικύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι, με χωρητικότητα 1,0 λίτρου. Αν και αυτός του Kona έχει μεγαλύτερη απόδοση (120 έναντι 115 ίππων του T-Roc) οι επιδόσεις είναι ίδιες από στάση αλλά αρκετά καλύτερες σε ρεπρίζ για το T-Roc και αυτό λόγω του χαμηλότερου βάρους αλλά και της κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου του. Παράλληλα και η κατανάλωση είναι χαμηλότερη στο T-Roc με σημαντική μάλιστα διαφορά.
Οδική συμπεριφορά: Ιδιος ο στόχος, παραπλήσιο το αποτέλεσμα
Η οδική συμπεριφορά τόσο του Hyundai Kona όσο και του VW T-Roc είναι εστιασμένη να καλύψει την άνετη μετακίνηση προσφέροντας παράλληλα και ευχάριστο χαρακτήρα για έναν νέο σε ηλικία οδηγό. Στο Kona η ανάρτηση έχει πιο μαλακή ρύθμιση, προσφέροντας ελαφρώς καλύτερα επίπεδα άνεσης, ενώ το T-Roc όντας πιο σφιχτό, προσφέρει αντίστοιχα ελαφρώς καλύτερη οδηγική αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο αυτοκίνητα είναι ευχάριστα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης και ξεχωρίζουν για την υψηλή ποιότητα κύλισής τους, ενώ στην πίεση παραμένουν ασφαλή με ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης.
Η άποψή μας
To Τ-Roc είναι ένα αυτοκίνητο που τα καταφέρνει καλύτερα σε τομείς όπως οι χώροι, η ποιότητα κατασκευής και οι επιδόσεις, όμως αυτή του η υπεροχή δεν δικαιολογεί τα 3.000 ευρώ επιπλέον που απαιτεί για την αγορά του σε σχέση με το Kona. Αν στον παράγοντα βάλουμε και την 3ετη διαφορά στην εγγύηση των δύο αυτοκινήτων (5 χρόνια στα Hyundai και 2 χρόνια στα VW), τότε και εφόσον μιλάμε για νεανικό κοινό που κοιτάζει την πιο συμφέρουσα από όλες τις απόψεις πρόταση, η πλάστιγγα γέρνει μάλλον υπέρ του Hyundai Kona.
....αα, εδώ θα τα «ακούσει» η VW. Και όχι μόνο!
Το είχα στα χέρια μου για περίπου 10 μέρες. VW δεν το λες....
Εσωτερικό ιαπωνικού προ δεκαετίας. Πλαστικά σκληρά, παντουυυυ!
Μου έπεσε το σαγόνι, νευρίασα. Στα υπόλοιπα ήταν οκ, αλλά τι να το κάνεις.
Αρνητική ψήφο από μένα, κ λίγα έγραψα.
....αα, εδώ θα τα «ακούσει» η VW. Και όχι μόνο! Το είχα στα χέρια μου για περίπου 10 μέρες. VW δεν το λες.... Εσωτερικό ιαπωνικού προ δεκαετίας. Πλαστικά σκληρά, παντουυυυ! Μου έπεσε το σαγόνι, νευρίασα. Στα υπόλοιπα ήταν οκ, αλλά τι να το κάνεις. Αρνητική ψήφο από μένα, κ λίγα έγραψα.