Γεμίζεις με
λιγότερο από 5 ευρώ
Παίρνουμε ως παράδειγμα το Nissan LEAF. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 40 kWh, συνεπώς για μια πλήρης φόρτισή της από 0% θα πληρώσετε 4,68 ευρώ για φόρτιση την ημέρα και 3,34 ευρώ με χρήση νυχτερινού τιμολογίου.
Κόστος φόρτισης: Με πόσα ευρώ «γεμίζει» ένα ηλεκτρικό;
73.179 Επισκέψεις στο άρθρο (26/8/2020)
Με 5 ευρώ «γέμισες»! Ξεχάστε τα ποσά που πληρώνατε μέχρι σήμερα για καύσιμο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν 15.000 χλμ. με μόλις 250 ευρώ.
Στο Nissan LEAF η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε στα 17,6 kWh/100 χλμ., το οποίο μεταφράζεται σε 309 ευρώ/15.000 χλμ.
Στο Nissan LEAF το κόστος ενέργειας για 15.000 χλμ. είναι 309 ευρώ, ενώ με χρήση βραδινού τιμολογίου το ποσό μειώνεται στα 221 ευρώ. Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο σύγχρονης τεχνολογίας για τα ίδια χλμ. θα χρειαζόταν 1.690 ευρώ.
Κακά τα ψέματα, πέρα από την τεχνολογία, τη διαφορετικότητα, την οικολογία και όλα όσα συνοδεύουν τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, τη διαφορά θα την καταλάβετε στην τσέπη σας.
Δε λέμε πως τα παραπάνω δεν είναι σημαντικά σε καμία περίπτωση, ειδικά οι μηδενικοί ρύποι συνιστούν το μεγαλύτερο κατόρθωμα, απλά δεν είναι κάτι που θα καταλάβετε άμεσα, όπως η διαφορά στον οικογενειακό προϋπολογισμό σας. Τα χρήματα που δίνατε κάθε μήνα για βενζίνη/πετρέλαιο, είναι πιθανόν να σας αρκούν για μια ολόκληρη χρονιά!
Ας δούμε ένα παράδειγμα σύγκρισης. Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο σύγχρονης τεχνολογίας και σχετικά οικονομικό χρειάζεται 7,0 λτ. βενζίνης/100 χλμ., δηλαδή 1.050 λτ./15.000 χλμ, το οποίο σε χρήματα μεταφράζεται σε 1.690 ευρώ (μέση τιμή βενζίνης 1,61 ευρώ/λτ.). Αντίστοιχα με ένα diesel μοντέλο που καταναλώνει 6,0 λτ./100 χλμ, μετά τις απαραίτητες πράξεις, το ποσό υπολογίζεται σε 1.260 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,40 ευρώ/λτ.).
Κέρδος παραπάνω έως και 1.500 ευρώ το χρόνο
Ας δούμε λοιπόν τώρα πόσο θα κόστιζε σήμερα η μετακίνησή σας με το Nissan LEAF, το οποίο επιλέχθηκε ως ένα κλασσικό οικογενειακό μικρομεσαίο μοντέλο. Στο Nissan LEAF η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε στα 17,6 kWh/100 χλμ., (η τιμή ανά kWh για μηνιαία κατανάλωση μικρότερη των 2.000 kWh είναι 0,11058 χωρίς Φ.Π.Α), το οποίο μεταφράζεται σε 309 ευρώ/15.000 χλμ.. Βεβαίως αν εκμεταλλευτείτε την έκπτωση που προσφέρει το βραδινό τιμολόγιο (0,07897 ευρώ/kWh χωρίς Φ.Π.Α.), τότε το ποσό μειώνεται στα 221 ευρώ. Δηλαδή μιλάμε για κέρδος που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.469 ευρώ το χρόνο!
Έξτρα κέρδος από νυχτερινό τιμολόγιο και κίνηση εντός πόλης
Πέρα από το γεγονός πως η ηλεκτρική ενέργεια είναι ασύγκριτα φθηνότερη, βλέπουμε πως το βραδινό τιμολόγιο μπορεί να μας εξασφαλίσει επιπλέον 100 ευρώ. Μάλιστα το βράδυ είναι και χρονικά το πιο βολικό σημείο για να φορτίσουμε, καθώς θα βρείτε το επόμενο πρωί το αυτοκίνητό σας πλήρως φορτισμένο για να κάνετε όλες τις δουλειές σας.
Παράλληλα κομβικής σημασίας είναι το γεγονός πως η κατανάλωση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερη μέσα στην πόλη, χάρη στη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, εν αντιθέσει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που μέσα στην πόλη χρειάζονται περισσότερα καύσιμα. Το LEAF με μέση κατανάλωση 17,6 kWh/100 χλμ. εντός πόλης χρειάζεται 13,6 kWh, άρα επιπλέον 20% έκπτωση αν κινείστε αποκλειστικά στον αστικό ιστό! Συνεπώς και πολύ μεγαλύτερη διαφορά στο τελικό ποσό συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
Θέλω να ρωτήσω κάτι πολύ απλό.Πως γίνεται να πουλιούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας χωρίς να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού,δηλαδή αντίστοιχα πρατήρια όπως πετρελαίου βενζίνης αερίου..?? Και εάν είναι τόσο εύκολο να γίνουν γιατί δεν έγιναν..?? Μη μου πείτε ότι θα βγάλουμε όλοι πρίζες στα μπαλκόνια μας..!!
Και εάν πουληθούν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά,και λέμε τώρα το βράδυ πρέπει να φορτίζουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες με γρήγορο σύστημα φόρτισης για να είναι έτοιμα το πρωί για χρήση, ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ..?? Ή θα καταρρεύσει..?? Εδώ μόλις αρχίζουν να δουλεύουν οι κλιματισμοί βλέπετε τι γίνεται..!! Υπάρχει άλλη μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας τόσο δυνατή εκτός από την ΠΥΡΗΝΙΚΗ..?? Η Ελλάδα τι μέλλον έχει σε αυτό και τρελαθήκατε να μας πουλήσετε μπαταρίες επαναφορτιζόμενες στα 30-35 χιλιάρικα και μετά να μας λέτε πόσο ξοδεύει σε καύσιμο ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό..?? Κι άμα πάω στα Ζαγοροχώρια βόλτα εκεί θα μείνω,ή θα κάνετε σταθμό στο Βοιδομάτη..?? Να δώσω 30 χιλιάρικα να κινούμαι στην Αθήνα μόνο..??
Εάν δώσω εγώ 15 χιλιάρικα επιπλέον πότε θα κάνω απόσβεση με 8000-10000 το χρόνο σε σχέση με το πετρέλαιο που το βλέπω ήδη να πουλάει φθηνότερα σε αρκετά μοντέλα γιατί το εγκαταλείπουν πολλοί κατασκευαστές..??
Πόσα χρόνια θέλει η χώρα μας για να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή για την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια στα αυτοκίνητα..?? Μήπως είναι ανέφικτο στα επόμενα 15-20 χρόνια..??
Ε τότε τι να τα κάνουμε τα ηλεκτρικά των 35 χιλιάδων ευρώ,να ψάχνουμε πρίζα στο Κολωνάκι και στη Βουκουρεστίου..??Δε μιλάμε για το ντεμέκ δίωρο της φόρτισης..!! Φαντασθείτε ένα γκαράζ με 100 αυτοκίνητα το πολύ να φορτίζουν έστω τα 60-70 και πείτε ποιο σύστημα θα τα σηκώσει και τι χρειάζεται αυτό το γκαράζ ΑΝ ΠΟΤΕ έφθανε τόση ενέργεια σε αυτό...!!!
Αυτά τα σκέφτεται ο κόσμος ή τρώμε ότι μας σερβίρουν..??
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΙΝΑΙ...!!
Άσε που κι αυτά λάθος είναι,γιατί σταματάει να δουλεύει ο τετρακέφαλος..!!!
Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες όταν χαλάσουν και πας για αλλαγή (σε prius7 χιλιαρικάκια;Πόσο πουλάς (ενώ το αγοράζεις πανάκριβα) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Εδώ που τα λέμε ποιος τρελός θα αγοράσει μεταχειρισμένο ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ;Πόση ζημιά προκαλείται στο περιβάλλον εξόρυξης για μπαταρια(θάθελες να είναι ο δικός σου τόπος τόπος κρανίου, νεκρός; Κρανίου τόπος γίνεται (όπως με το χρυσό η ασήμι). Το τυρί μας το δείχνετε τη φάκα γιατι όχι;
την πραγματική τιμή KW την βρίσκουμε εάν διαιρέσουμε το ποσό του λογαριασμού με τα KW. [ υπάρχουν και άλλες χρεώσεις ] και πόσα χιλιόμετρα κάνεις την νύχτα με προβολείς κλιματισμό κ.λ.π
Καλημέρα,
Για να είναι έγκυρο και ολοκληρωμένο το άρθρο σας θα πρέπει να κάνετε και μια έρευνα στο δίκτυο φόρτισης των αυτοκινητοδρόμων. Αν το κάνετε θα εκπλαγείτε με το πόσο ακριβότερη γίνεται η φόρτιση.
Αν πάμε σύμφωνα με τιμές του 2021 το ηλεκτρικό για να κάνει 100 χιλιόμετρα χρειάζεται περίπου 12 ευρώ με τιμές καλοκαιριού και περίπου 20 ευρώ με τις νέες ανανεωμένες τιμές...
Δλδ για 15.000 χιλιόμετρα χρειάζεται το υπέροχο πόσο των 1800 ευρω εως και 3000 ευρώ.
Αυτό αν το κινούμε καθημερινά το όχημα και φορτίζουμε μόνο σε ταχυφορτιστές.
Να σημειώσω οτι αν δεν κινείς το όχημα για αρκετές μέρες του μήνα το ποσό αυτό πολλαπλασιαζεται μιας και οι μπαταρίες αποφορτιζονται...
Το όχημα μου που τα πρώτα 1000.000 χιλιόμετρα κατανάλωνε μέσο όρο από 3.3 λίτρα ντιζελ μέχρι 4.2 λίτρα με τιμή μέσο ορο 1.2 ευρω 720 ευρω στα 15000 χιλιόμετρα και τώρα που παλιώνει με μέσο όρο κάτω απο 5 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και τιμή μεχρι 1.50 ευρώ το λίτρο μας πάει μάξιμουμ 1125 ευρώ τα 15000 χιλιόμετρα.
Μόνο με την διαφορα στην καταναλωση αγοραζα αλλο 1 φιέστα δεν μιλάω για την διαφορα στην αρχική τιμή αγοράς...
13.000 ευρώ αγορά καινούργιο απο αντιπροσωπία το 2013 Και μηδενικά τέλη και το 2022.
Ας δούμε το θέμα από καθαρά οικονομική άποψη . Έστω ότι αγόρασες SKODA CITYGO που με την επιδότηση κοστίζει κάπου 19.000. Το αντίστοιχο χιλιάρι κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ. Αν διανύεις κάθε χρόνο 15.000 χλμ τότε περίπου σε έξι χρόνια έχεις αποσβέσει την διαφορά των 8.000 ευρώ (αφού αν αφαιρέσεις το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 200 ευρώ περίπου το χρόνο από το κόστος βενζίνης που είναι περίπου 1600 ευρώ το χρόνο προκύπτει ότι γλυτώνεις το χρόνο 1400 ευρώ). Από κει και πέρα σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ποιος είναι ο κύκλος ζωής των μπαταριών πόσο μειώνεται η αυτονομία τους ετησίως και φυσικά ποιο το κόστος αντικατάστασής τους. Με βάση μελέτες υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα χάνει περίπου το 2% της αυτονομίας του ετησίως.Τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 Km, που είναι αρκετά περισσότερα από όσα διανύει ένα όχημα εντός του τυπικού κύκλου ζωής του. Τέλος πάντων η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα στην αρχή και θεωρώ πως σε πολύ λίγα χρόνια θα ξεπεραστούν τα όποια μειονεκτήματά της ειδικώς με τις μπαταρίες νέου τύπου της Tesla.
Θέλω να ρωτήσω κάτι πολύ απλό.Πως γίνεται να πουλιούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας χωρίς να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού,δηλαδή αντίστοιχα πρατήρια όπως πετρελαίου βενζίνης αερίου..?? Και εάν είναι τόσο εύκολο να γίνουν γιατί δεν έγιναν..?? Μη μου πείτε ότι θα βγάλουμε όλοι πρίζες στα μπαλκόνια μας..!! Και εάν πουληθούν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά,και λέμε τώρα το βράδυ πρέπει να φορτίζουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες με γρήγορο σύστημα φόρτισης για να είναι έτοιμα το πρωί για χρήση, ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ..?? Ή θα καταρρεύσει..?? Εδώ μόλις αρχίζουν να δουλεύουν οι κλιματισμοί βλέπετε τι γίνεται..!! Υπάρχει άλλη μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας τόσο δυνατή εκτός από την ΠΥΡΗΝΙΚΗ..?? Η Ελλάδα τι μέλλον έχει σε αυτό και τρελαθήκατε να μας πουλήσετε μπαταρίες επαναφορτιζόμενες στα 30-35 χιλιάρικα και μετά να μας λέτε πόσο ξοδεύει σε καύσιμο ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό..?? Κι άμα πάω στα Ζαγοροχώρια βόλτα εκεί θα μείνω,ή θα κάνετε σταθμό στο Βοιδομάτη..?? Να δώσω 30 χιλιάρικα να κινούμαι στην Αθήνα μόνο..?? Εάν δώσω εγώ 15 χιλιάρικα επιπλέον πότε θα κάνω απόσβεση με 8000-10000 το χρόνο σε σχέση με το πετρέλαιο που το βλέπω ήδη να πουλάει φθηνότερα σε αρκετά μοντέλα γιατί το εγκαταλείπουν πολλοί κατασκευαστές..?? Πόσα χρόνια θέλει η χώρα μας για να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή για την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια στα αυτοκίνητα..?? Μήπως είναι ανέφικτο στα επόμενα 15-20 χρόνια..?? Ε τότε τι να τα κάνουμε τα ηλεκτρικά των 35 χιλιάδων ευρώ,να ψάχνουμε πρίζα στο Κολωνάκι και στη Βουκουρεστίου..??Δε μιλάμε για το ντεμέκ δίωρο της φόρτισης..!! Φαντασθείτε ένα γκαράζ με 100 αυτοκίνητα το πολύ να φορτίζουν έστω τα 60-70 και πείτε ποιο σύστημα θα τα σηκώσει και τι χρειάζεται αυτό το γκαράζ ΑΝ ΠΟΤΕ έφθανε τόση ενέργεια σε αυτό...!!! Αυτά τα σκέφτεται ο κόσμος ή τρώμε ότι μας σερβίρουν..?? ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΙΝΑΙ...!! Άσε που κι αυτά λάθος είναι,γιατί σταματάει να δουλεύει ο τετρακέφαλος..!!!
Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες όταν χαλάσουν και πας για αλλαγή (σε prius7 χιλιαρικάκια;Πόσο πουλάς (ενώ το αγοράζεις πανάκριβα) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Εδώ που τα λέμε ποιος τρελός θα αγοράσει μεταχειρισμένο ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ;Πόση ζημιά προκαλείται στο περιβάλλον εξόρυξης για μπαταρια(θάθελες να είναι ο δικός σου τόπος τόπος κρανίου, νεκρός; Κρανίου τόπος γίνεται (όπως με το χρυσό η ασήμι). Το τυρί μας το δείχνετε τη φάκα γιατι όχι;
την πραγματική τιμή KW την βρίσκουμε εάν διαιρέσουμε το ποσό του λογαριασμού με τα KW. [ υπάρχουν και άλλες χρεώσεις ] και πόσα χιλιόμετρα κάνεις την νύχτα με προβολείς κλιματισμό κ.λ.π
Καλημέρα, Για να είναι έγκυρο και ολοκληρωμένο το άρθρο σας θα πρέπει να κάνετε και μια έρευνα στο δίκτυο φόρτισης των αυτοκινητοδρόμων. Αν το κάνετε θα εκπλαγείτε με το πόσο ακριβότερη γίνεται η φόρτιση.
Αν πάμε σύμφωνα με τιμές του 2021 το ηλεκτρικό για να κάνει 100 χιλιόμετρα χρειάζεται περίπου 12 ευρώ με τιμές καλοκαιριού και περίπου 20 ευρώ με τις νέες ανανεωμένες τιμές... Δλδ για 15.000 χιλιόμετρα χρειάζεται το υπέροχο πόσο των 1800 ευρω εως και 3000 ευρώ. Αυτό αν το κινούμε καθημερινά το όχημα και φορτίζουμε μόνο σε ταχυφορτιστές. Να σημειώσω οτι αν δεν κινείς το όχημα για αρκετές μέρες του μήνα το ποσό αυτό πολλαπλασιαζεται μιας και οι μπαταρίες αποφορτιζονται... Το όχημα μου που τα πρώτα 1000.000 χιλιόμετρα κατανάλωνε μέσο όρο από 3.3 λίτρα ντιζελ μέχρι 4.2 λίτρα με τιμή μέσο ορο 1.2 ευρω 720 ευρω στα 15000 χιλιόμετρα και τώρα που παλιώνει με μέσο όρο κάτω απο 5 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και τιμή μεχρι 1.50 ευρώ το λίτρο μας πάει μάξιμουμ 1125 ευρώ τα 15000 χιλιόμετρα. Μόνο με την διαφορα στην καταναλωση αγοραζα αλλο 1 φιέστα δεν μιλάω για την διαφορα στην αρχική τιμή αγοράς... 13.000 ευρώ αγορά καινούργιο απο αντιπροσωπία το 2013 Και μηδενικά τέλη και το 2022.
Ας δούμε το θέμα από καθαρά οικονομική άποψη . Έστω ότι αγόρασες SKODA CITYGO που με την επιδότηση κοστίζει κάπου 19.000. Το αντίστοιχο χιλιάρι κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ. Αν διανύεις κάθε χρόνο 15.000 χλμ τότε περίπου σε έξι χρόνια έχεις αποσβέσει την διαφορά των 8.000 ευρώ (αφού αν αφαιρέσεις το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 200 ευρώ περίπου το χρόνο από το κόστος βενζίνης που είναι περίπου 1600 ευρώ το χρόνο προκύπτει ότι γλυτώνεις το χρόνο 1400 ευρώ). Από κει και πέρα σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ποιος είναι ο κύκλος ζωής των μπαταριών πόσο μειώνεται η αυτονομία τους ετησίως και φυσικά ποιο το κόστος αντικατάστασής τους. Με βάση μελέτες υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα χάνει περίπου το 2% της αυτονομίας του ετησίως.Τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 Km, που είναι αρκετά περισσότερα από όσα διανύει ένα όχημα εντός του τυπικού κύκλου ζωής του. Τέλος πάντων η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα στην αρχή και θεωρώ πως σε πολύ λίγα χρόνια θα ξεπεραστούν τα όποια μειονεκτήματά της ειδικώς με τις μπαταρίες νέου τύπου της Tesla.