Δύο αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας όπως το e-Golf των 136 ίππων και το LEAF των 150 ίππων έχουν διαφορά στην μέση κατανάλωση 0,3 kWh/100 χλμ., δηλαδή στα 15.000 χλμ./έτος, η διαφορά σε χρήματα είναι 5,27 ευρώ!
Ελάχιστο κόστος, μηδαμινές οι διαφορές στην κατανάλωση
73.180 Επισκέψεις στο άρθρο
Το πολύ χαμηλό κόστος φόρτισης, καθώς και οι ελάχιστες χρηματικές διαφορές στην κατανάλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, «τελειώνουν» μια και καλή το κόστος μετακίνησης και το κυνήγι της χαμηλής κατανάλωσης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα διαφοροποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε όταν αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο και θα αναθεωρήσουν τα κριτήρια που θέτουμε ως βασικά στην επιλογή μας.
Η κατανάλωση καυσίμου αυτή τη στιγμή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα κατά την αγορά, άλλωστε αυτό φαίνεται και από τις διαφημιστικές καμπάνιες των εταιρειών που προβάλλουν την κατανάλωση, αλλά και από το feedback που παίρνουμε από τους αναγνώστες μας. Και πώς να μην είναι όταν μια διαφορά των 2,0 λτ./100 χλμ., που θα τη συναντήσουμε σε αυτοκίνητα με παραπλήσια απόδοση, στο χρόνο σημαίνει κοντά στα 480 ευρώ διαφορά.
Τι 400, τι 80 άλογα. Πολύ μικρή η διαφορά στην κατανάλωση
Αυτή η προσέγγιση λοιπόν έρχεται να αλλάξει οριστικά με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς καταφέρνουν να ελαχιστοποιήσουν τις διαφορές στο κόστος μετακίνησης, συνεπώς και η κατανάλωση περνάει σε δεύτερο πλάνο.
Για παράδειγμα ας συγκρίνουμε το κόστος μετακίνησης δύο μοντέλων διαμετρικά αντίθετων, το μίνι VW e-up! με το SUV Audi e-tron των 2,5 τόνων. Το e-up! έχει ισχύ 82 ίππων με 210 Nm ροπής, ενώ το e-tron αποδίδει 408 ίππους με 664 Nm ροπής, δηλαδή 5 φορές μεγαλύτερη ιπποδύναμη και 8 φορές περισσότερη ροπή.
Όσον αφορά στην κατανάλωση των δύο μοντέλων το e-up! καταναλώνει 11,7 kWh/100 χλμ. και το e-tron 22,9 kWh/100 χλμ. και για να το κάνουμε κατανοητό κάνοντας και με τα δύο 15.000 χλμ. η διαφορά στο κόστος είναι λίγο μικρότερη από 200 ευρώ!
Προσέξτε μιλάμε για αυτοκίνητα που έχουν τεράστια διαφορά ισχύος μεταξύ τους. Δύο αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας όπως το e-Golf των 136 ίππων και το LEAF των 150 ίππων έχουν διαφορά στην μέση κατανάλωση 0,3 kWh/100 χλμ., δηλαδή στα 15.000 χλμ./έτος, η διαφορά σε χρήματα είναι 5,27 ευρώ!
Θέλω να ρωτήσω κάτι πολύ απλό.Πως γίνεται να πουλιούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας χωρίς να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού,δηλαδή αντίστοιχα πρατήρια όπως πετρελαίου βενζίνης αερίου..?? Και εάν είναι τόσο εύκολο να γίνουν γιατί δεν έγιναν..?? Μη μου πείτε ότι θα βγάλουμε όλοι πρίζες στα μπαλκόνια μας..!!
Και εάν πουληθούν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά,και λέμε τώρα το βράδυ πρέπει να φορτίζουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες με γρήγορο σύστημα φόρτισης για να είναι έτοιμα το πρωί για χρήση, ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ..?? Ή θα καταρρεύσει..?? Εδώ μόλις αρχίζουν να δουλεύουν οι κλιματισμοί βλέπετε τι γίνεται..!! Υπάρχει άλλη μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας τόσο δυνατή εκτός από την ΠΥΡΗΝΙΚΗ..?? Η Ελλάδα τι μέλλον έχει σε αυτό και τρελαθήκατε να μας πουλήσετε μπαταρίες επαναφορτιζόμενες στα 30-35 χιλιάρικα και μετά να μας λέτε πόσο ξοδεύει σε καύσιμο ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό..?? Κι άμα πάω στα Ζαγοροχώρια βόλτα εκεί θα μείνω,ή θα κάνετε σταθμό στο Βοιδομάτη..?? Να δώσω 30 χιλιάρικα να κινούμαι στην Αθήνα μόνο..??
Εάν δώσω εγώ 15 χιλιάρικα επιπλέον πότε θα κάνω απόσβεση με 8000-10000 το χρόνο σε σχέση με το πετρέλαιο που το βλέπω ήδη να πουλάει φθηνότερα σε αρκετά μοντέλα γιατί το εγκαταλείπουν πολλοί κατασκευαστές..??
Πόσα χρόνια θέλει η χώρα μας για να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή για την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια στα αυτοκίνητα..?? Μήπως είναι ανέφικτο στα επόμενα 15-20 χρόνια..??
Ε τότε τι να τα κάνουμε τα ηλεκτρικά των 35 χιλιάδων ευρώ,να ψάχνουμε πρίζα στο Κολωνάκι και στη Βουκουρεστίου..??Δε μιλάμε για το ντεμέκ δίωρο της φόρτισης..!! Φαντασθείτε ένα γκαράζ με 100 αυτοκίνητα το πολύ να φορτίζουν έστω τα 60-70 και πείτε ποιο σύστημα θα τα σηκώσει και τι χρειάζεται αυτό το γκαράζ ΑΝ ΠΟΤΕ έφθανε τόση ενέργεια σε αυτό...!!!
Αυτά τα σκέφτεται ο κόσμος ή τρώμε ότι μας σερβίρουν..??
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΙΝΑΙ...!!
Άσε που κι αυτά λάθος είναι,γιατί σταματάει να δουλεύει ο τετρακέφαλος..!!!
Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες όταν χαλάσουν και πας για αλλαγή (σε prius7 χιλιαρικάκια;Πόσο πουλάς (ενώ το αγοράζεις πανάκριβα) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Εδώ που τα λέμε ποιος τρελός θα αγοράσει μεταχειρισμένο ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ;Πόση ζημιά προκαλείται στο περιβάλλον εξόρυξης για μπαταρια(θάθελες να είναι ο δικός σου τόπος τόπος κρανίου, νεκρός; Κρανίου τόπος γίνεται (όπως με το χρυσό η ασήμι). Το τυρί μας το δείχνετε τη φάκα γιατι όχι;
την πραγματική τιμή KW την βρίσκουμε εάν διαιρέσουμε το ποσό του λογαριασμού με τα KW. [ υπάρχουν και άλλες χρεώσεις ] και πόσα χιλιόμετρα κάνεις την νύχτα με προβολείς κλιματισμό κ.λ.π
Καλημέρα,
Για να είναι έγκυρο και ολοκληρωμένο το άρθρο σας θα πρέπει να κάνετε και μια έρευνα στο δίκτυο φόρτισης των αυτοκινητοδρόμων. Αν το κάνετε θα εκπλαγείτε με το πόσο ακριβότερη γίνεται η φόρτιση.
Αν πάμε σύμφωνα με τιμές του 2021 το ηλεκτρικό για να κάνει 100 χιλιόμετρα χρειάζεται περίπου 12 ευρώ με τιμές καλοκαιριού και περίπου 20 ευρώ με τις νέες ανανεωμένες τιμές...
Δλδ για 15.000 χιλιόμετρα χρειάζεται το υπέροχο πόσο των 1800 ευρω εως και 3000 ευρώ.
Αυτό αν το κινούμε καθημερινά το όχημα και φορτίζουμε μόνο σε ταχυφορτιστές.
Να σημειώσω οτι αν δεν κινείς το όχημα για αρκετές μέρες του μήνα το ποσό αυτό πολλαπλασιαζεται μιας και οι μπαταρίες αποφορτιζονται...
Το όχημα μου που τα πρώτα 1000.000 χιλιόμετρα κατανάλωνε μέσο όρο από 3.3 λίτρα ντιζελ μέχρι 4.2 λίτρα με τιμή μέσο ορο 1.2 ευρω 720 ευρω στα 15000 χιλιόμετρα και τώρα που παλιώνει με μέσο όρο κάτω απο 5 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και τιμή μεχρι 1.50 ευρώ το λίτρο μας πάει μάξιμουμ 1125 ευρώ τα 15000 χιλιόμετρα.
Μόνο με την διαφορα στην καταναλωση αγοραζα αλλο 1 φιέστα δεν μιλάω για την διαφορα στην αρχική τιμή αγοράς...
13.000 ευρώ αγορά καινούργιο απο αντιπροσωπία το 2013 Και μηδενικά τέλη και το 2022.
Ας δούμε το θέμα από καθαρά οικονομική άποψη . Έστω ότι αγόρασες SKODA CITYGO που με την επιδότηση κοστίζει κάπου 19.000. Το αντίστοιχο χιλιάρι κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ. Αν διανύεις κάθε χρόνο 15.000 χλμ τότε περίπου σε έξι χρόνια έχεις αποσβέσει την διαφορά των 8.000 ευρώ (αφού αν αφαιρέσεις το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 200 ευρώ περίπου το χρόνο από το κόστος βενζίνης που είναι περίπου 1600 ευρώ το χρόνο προκύπτει ότι γλυτώνεις το χρόνο 1400 ευρώ). Από κει και πέρα σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ποιος είναι ο κύκλος ζωής των μπαταριών πόσο μειώνεται η αυτονομία τους ετησίως και φυσικά ποιο το κόστος αντικατάστασής τους. Με βάση μελέτες υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα χάνει περίπου το 2% της αυτονομίας του ετησίως.Τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 Km, που είναι αρκετά περισσότερα από όσα διανύει ένα όχημα εντός του τυπικού κύκλου ζωής του. Τέλος πάντων η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα στην αρχή και θεωρώ πως σε πολύ λίγα χρόνια θα ξεπεραστούν τα όποια μειονεκτήματά της ειδικώς με τις μπαταρίες νέου τύπου της Tesla.
Θέλω να ρωτήσω κάτι πολύ απλό.Πως γίνεται να πουλιούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας χωρίς να υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού,δηλαδή αντίστοιχα πρατήρια όπως πετρελαίου βενζίνης αερίου..?? Και εάν είναι τόσο εύκολο να γίνουν γιατί δεν έγιναν..?? Μη μου πείτε ότι θα βγάλουμε όλοι πρίζες στα μπαλκόνια μας..!! Και εάν πουληθούν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά,και λέμε τώρα το βράδυ πρέπει να φορτίζουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες με γρήγορο σύστημα φόρτισης για να είναι έτοιμα το πρωί για χρήση, ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ..?? Ή θα καταρρεύσει..?? Εδώ μόλις αρχίζουν να δουλεύουν οι κλιματισμοί βλέπετε τι γίνεται..!! Υπάρχει άλλη μορφή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας τόσο δυνατή εκτός από την ΠΥΡΗΝΙΚΗ..?? Η Ελλάδα τι μέλλον έχει σε αυτό και τρελαθήκατε να μας πουλήσετε μπαταρίες επαναφορτιζόμενες στα 30-35 χιλιάρικα και μετά να μας λέτε πόσο ξοδεύει σε καύσιμο ένα αυτοκίνητο ηλεκτρικό..?? Κι άμα πάω στα Ζαγοροχώρια βόλτα εκεί θα μείνω,ή θα κάνετε σταθμό στο Βοιδομάτη..?? Να δώσω 30 χιλιάρικα να κινούμαι στην Αθήνα μόνο..?? Εάν δώσω εγώ 15 χιλιάρικα επιπλέον πότε θα κάνω απόσβεση με 8000-10000 το χρόνο σε σχέση με το πετρέλαιο που το βλέπω ήδη να πουλάει φθηνότερα σε αρκετά μοντέλα γιατί το εγκαταλείπουν πολλοί κατασκευαστές..?? Πόσα χρόνια θέλει η χώρα μας για να δημιουργήσει παρόμοια υποδομή για την τροφοδότηση με ηλεκτρική ενέργεια στα αυτοκίνητα..?? Μήπως είναι ανέφικτο στα επόμενα 15-20 χρόνια..?? Ε τότε τι να τα κάνουμε τα ηλεκτρικά των 35 χιλιάδων ευρώ,να ψάχνουμε πρίζα στο Κολωνάκι και στη Βουκουρεστίου..??Δε μιλάμε για το ντεμέκ δίωρο της φόρτισης..!! Φαντασθείτε ένα γκαράζ με 100 αυτοκίνητα το πολύ να φορτίζουν έστω τα 60-70 και πείτε ποιο σύστημα θα τα σηκώσει και τι χρειάζεται αυτό το γκαράζ ΑΝ ΠΟΤΕ έφθανε τόση ενέργεια σε αυτό...!!! Αυτά τα σκέφτεται ο κόσμος ή τρώμε ότι μας σερβίρουν..?? ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΙΝΑΙ...!! Άσε που κι αυτά λάθος είναι,γιατί σταματάει να δουλεύει ο τετρακέφαλος..!!!
Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες όταν χαλάσουν και πας για αλλαγή (σε prius7 χιλιαρικάκια;Πόσο πουλάς (ενώ το αγοράζεις πανάκριβα) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Εδώ που τα λέμε ποιος τρελός θα αγοράσει μεταχειρισμένο ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ;Πόση ζημιά προκαλείται στο περιβάλλον εξόρυξης για μπαταρια(θάθελες να είναι ο δικός σου τόπος τόπος κρανίου, νεκρός; Κρανίου τόπος γίνεται (όπως με το χρυσό η ασήμι). Το τυρί μας το δείχνετε τη φάκα γιατι όχι;
την πραγματική τιμή KW την βρίσκουμε εάν διαιρέσουμε το ποσό του λογαριασμού με τα KW. [ υπάρχουν και άλλες χρεώσεις ] και πόσα χιλιόμετρα κάνεις την νύχτα με προβολείς κλιματισμό κ.λ.π
Καλημέρα, Για να είναι έγκυρο και ολοκληρωμένο το άρθρο σας θα πρέπει να κάνετε και μια έρευνα στο δίκτυο φόρτισης των αυτοκινητοδρόμων. Αν το κάνετε θα εκπλαγείτε με το πόσο ακριβότερη γίνεται η φόρτιση.
Αν πάμε σύμφωνα με τιμές του 2021 το ηλεκτρικό για να κάνει 100 χιλιόμετρα χρειάζεται περίπου 12 ευρώ με τιμές καλοκαιριού και περίπου 20 ευρώ με τις νέες ανανεωμένες τιμές... Δλδ για 15.000 χιλιόμετρα χρειάζεται το υπέροχο πόσο των 1800 ευρω εως και 3000 ευρώ. Αυτό αν το κινούμε καθημερινά το όχημα και φορτίζουμε μόνο σε ταχυφορτιστές. Να σημειώσω οτι αν δεν κινείς το όχημα για αρκετές μέρες του μήνα το ποσό αυτό πολλαπλασιαζεται μιας και οι μπαταρίες αποφορτιζονται... Το όχημα μου που τα πρώτα 1000.000 χιλιόμετρα κατανάλωνε μέσο όρο από 3.3 λίτρα ντιζελ μέχρι 4.2 λίτρα με τιμή μέσο ορο 1.2 ευρω 720 ευρω στα 15000 χιλιόμετρα και τώρα που παλιώνει με μέσο όρο κάτω απο 5 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα και τιμή μεχρι 1.50 ευρώ το λίτρο μας πάει μάξιμουμ 1125 ευρώ τα 15000 χιλιόμετρα. Μόνο με την διαφορα στην καταναλωση αγοραζα αλλο 1 φιέστα δεν μιλάω για την διαφορα στην αρχική τιμή αγοράς... 13.000 ευρώ αγορά καινούργιο απο αντιπροσωπία το 2013 Και μηδενικά τέλη και το 2022.
Ας δούμε το θέμα από καθαρά οικονομική άποψη . Έστω ότι αγόρασες SKODA CITYGO που με την επιδότηση κοστίζει κάπου 19.000. Το αντίστοιχο χιλιάρι κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ. Αν διανύεις κάθε χρόνο 15.000 χλμ τότε περίπου σε έξι χρόνια έχεις αποσβέσει την διαφορά των 8.000 ευρώ (αφού αν αφαιρέσεις το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 200 ευρώ περίπου το χρόνο από το κόστος βενζίνης που είναι περίπου 1600 ευρώ το χρόνο προκύπτει ότι γλυτώνεις το χρόνο 1400 ευρώ). Από κει και πέρα σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ποιος είναι ο κύκλος ζωής των μπαταριών πόσο μειώνεται η αυτονομία τους ετησίως και φυσικά ποιο το κόστος αντικατάστασής τους. Με βάση μελέτες υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό όχημα χάνει περίπου το 2% της αυτονομίας του ετησίως.Τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 Km, που είναι αρκετά περισσότερα από όσα διανύει ένα όχημα εντός του τυπικού κύκλου ζωής του. Τέλος πάντων η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα στην αρχή και θεωρώ πως σε πολύ λίγα χρόνια θα ξεπεραστούν τα όποια μειονεκτήματά της ειδικώς με τις μπαταρίες νέου τύπου της Tesla.