Το AutoΤρίτη συνεχίζει τα Mega Tests και αυτή τη φορά κάνουμε update το τεστ φώτων για την κατηγορία των μικρών Crossover. Έτσι, με τις 5 νέες μας δοκιμές, ο αριθμός των μοντέλων που έχει δοκιμαστεί φτάνει αισίως τα 14.
H κατηγορία των μικρών Crossover είναι η επόμενη κλάση που παίρνει σειρά στο σκοτεινό πεδίο δοκιμών μας, δοκιμάζοντας και αξιολογώντας τα φώτα 5 νέων μοντέλων. Πρόκειται για μοντέλα που δεν υπήρχαν την τελευταία φορά (Τεύχος 35/2019) που πραγματοποιήσαμε το τεστ, συνεπώς τα προσθέσαμε, ώστε να έχουμε καλύτερη συγκριτική εικόνα της κατηγορίας συνολικά.
Πώς έγινε η δοκιμή;
Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 6 κορίνες σε απόσταση μεταξύ τους τριών μέτρων (15, 18, 21, 24, 27 και 30 μέτρα). Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος 70 εκ. από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε κάθε σημείο (κορίνα).
Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» στα 35 μέτρα από το αυτοκίνητο, σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης. Στα 55 μέτρα τοποθετήσαμε ένα προειδοποιητικό τρίγωνο με ανακλαστήρες, ενώ η μέτρησή μας έφτανε μέχρι και τα 70 μ. όπου τοποθετήσαμε μια τελευταία κορίνα. Αντίστοιχα στην αριστερή πλευρά βάλαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια παλέτα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα.
Δύο συντάκτες στις εμπρός δύο θέσεις, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα του παραγόμενου φωτός.
Τι κάνει το φωτόμετρο
Το φωτόμετρο είναι η συσκευή μέτρησης της έντασης του φωτός που δέχεται μια κάθετη στη δέσμη επιφάνεια. Η μονάδα μέτρησης είναι το lumen, το οποίο συμβολίζεται με lm. Με αυτό είχαμε την μέτρηση από σημείο σε σημείο, όμως όπως είπαμε το αποτέλεσμα αξιολογήθηκε και από τον ανθρώπινο παράγοντα σε κάθε σημείο και αυτοκίνητο.