Elk Test: Με πόσα «έστριψε» το νέο Ford Kuga; (+video)
29.506 Επισκέψεις στο άρθρο (12/8/2020)
Θεαματική βελτίωση: To νέο Ford Kuga σημείωσε αισθητή βελτίωση στο τεστ αποφυγής κινδύνου εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πιο crossover, παρά SUV, προσανατολισμό του.
Η θεαματική βελτίωση που σημείωσε το νέο Ford Kuga στο τεστ αποφυγής κινδύνου, του Auto Τρίτη, δεν έχει να κάνει τόσο με την αύξηση της ταχύτητας εισόδου κατά 1 χλμ./ώρα (βέβαια οι κατασκευαστές επενδύουν εκατομμύρια ευρώ για αυτό το σημαντικό 1 χλμ./ώρα παραπάνω), όσο με τη συνολική εικόνα της συμπεριφοράς του νέου μικρομεσαίου crossover της Ford. Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο. Το νέο Ford Kuga άλλαξε χαρακτήρα και αναλογίες: Πέρα από την αύξηση του μήκους, φάρδυνε σε πλάτος και μετατρόχια, κυρίως όμως χαμήλωσε με άμεση συνέπεια τη μεταφορά του κέντρου βάρους χαμηλότερα. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι κατάφερε στη σημαντική αυτή δοκιμή ασφάλειας.
Γενική αίσθηση οδηγού:
Το τιμόνι είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία, ενώ η ανάρτηση παρότι έχει αρκετή διαδρομή, ελέγχει άριστα τις κινήσεις του αμαξώματος. Η λειτουργία του ESP έδειξε την απαραίτητη αποτελεσματικότητα.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων:
Νιώθαμε το ESP να φρενάρει τους τροχούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρατηρήσαμε τάση των μη φορτισμένων τροχών όταν το υποβάλλαμε σε πολύ extreme συνθήκες.
72 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Η πρώτη προσπάθεια έγινε στην ταχύτητα επιτυχίας του προηγούμενου, δηλαδή στα 72 χλμ./ώρα. Eκεί που το παλιό Ford Kuga έφτασε στο όριό του, το νέο πέρασε με σχετική άνεση και ευκολία. Σημαντικότερη ήταν η αίσθηση πως τόσο οι φορτισμένοι, στην αλλαγή πορείας, τροχοί όσο και οι απέναντί τους έμειναν σε επαφή με το δρόμο. Το δε ESP με διακριτική λειτουργία επανέφερε την τάξη, όταν χρειάστηκε στον πρώτο ελιγμό. Η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο Ford από ποτέ.
73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Με σύμμαχο το πολύ καλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμόνι το νέο Ford Kuga ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 73 χλμ./ώρα. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εμφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση, αλλά και μειώνοντας αντίστοιχα την ταχύτητα εξόδου. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό, ενώ και οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα.
74 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Στην επαναλαμβανόμενη προσπάθειά του στα 74 χλμ./ώρα, το νέο Ford Kuga είχε μερικά οριακά επιτυχημένα περάσματα, αλλά στα περισσότερα φάνηκε να δυσκολεύεται να παραμείνει εντός… τροχιάς. Υπήρχε προοδευτική, αλλά αρκετή υποστροφή, την οποία το ESP δεν μπόρεσε να ακυρώσει. Σαν αποτέλεσμα ήρθε η μη επιτυχημένη προσπάθεια για την επόμενη αλλαγή πορείας. Πάντως, το σημαντικό είναι η απουσία τάσεων αναπήδησης, αλλά και το ότι οι μη φορτισμένοι τροχοί δεν έχασαν στο ελάχιστο την επαφή τους με την άσφαλτο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Η λειτουργία του ESP ήταν έντονη, στοιχείο που εξομάλυνε τις αντιδράσεις και που βοήθησε τον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο.
VS προηγούμενου Kuga
Kαμία σχέση το νέο Ford Kuga στη συνολική εξέλιξη της δοκιμασίας αποφυγής κινδύνου σε σχέση με το προηγούμενο. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο αμάξωμα σε συνδυασμό με τα ανάλογα μετατρόχια, δεν οδήγησαν μόνο σε βελτίωση της επίδοσης κατά 1 χλμ./ώρα, αλλά και σε πιο πειστική εικόνα σχετικά με το «πάτημα» και την διατήρηση όλων των τροχών σε επαφή με το δρόμο. Σημαντικό πως η καλύτερη εικόνα του νέου Ford Kuga επιτεύχθηκε με ελαστικα 225/65 R17, όταν το προηγούμενο είχε δοκιμαστεί με 235/55 R17, τα οποία θεωρητικά ευνοούν.
Το mitsubishi ec 2wd με 80 km και παραλιγο 83 στο elk test (Km77.com) το θαψατε εδω