Το SEAT Ibiza διαθέτει αρκετές διαφορετικές επιλογές κινητήρων, καθώς προσφέρεται σε βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο, αλλά και αεριοκίνητο. Δες τι χαρακτηριστικά έχει το καθένα και που διαφέρουν σε τιμή και κόστος μετακίνησης.
Τι ευχάριστος πονοκέφαλος να έχεις βρει το επόμενό σου αυτοκίνητο για τους Χ λόγους, αλλά να μην μπορείς να αποφασίσεις σε ποια έκδοση να το αγοράσεις. Όσο και αν ακούγεται «παράξενο», είναι μια πραγματικότητα για αρκετούς αγοραστές. Και μπορεί το δίλλημα συνήθως να είναι βενζίνη ή diesel, αλλά υπάρχουν και μοντέλα, όπως το SEAT Ibiza, που προσφέρουν παραπάνω εκδόσεις κινητήρα.
Το ισπανικό μικρό διαθέτει και έκδοση φυσικού αερίου, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και πιο «καθαρές» μετακινήσεις. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα ποια είναι τα σύνολα του Ibiza.
Με τέσσερα σύνολα βενζίνης
Το Ibiza διαθέτει διευρυμένη γκάμα βενζινοκίνητων συνόλων, η οποία απαριθμεί τέσσερα σύνολα, μετά την τελευταία προσθήκη του 1,5 TSI των 150 ίππων. Στη βάση της γκάμας θα συναντήσουμε τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα του ομίλου σε απόδοση 80 ίππων, με πιο αστικό προσανατολισμό, καθώς τα χαρακτηριστικά του δεν ευνοούν τις επιδόσεις, ωστόσο σε σταθερό ρυθμό μπορεί να είναι αρκετά οικονομικός.
Πιο δημοφιλές σύνολο είναι το τρικύλινδρο τούρμπο των 999 κ.εκ. σε απόδοση 95 ή 115 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ στη δεύτερη με 6άρι, αλλά και ημιαυτόματο DSG 7 ταχυτήτων. Στην πράξη οι δύο εκδοχές παρουσιάζουν παρόμοια χαρακτηριστικά λειτουργίας, με καλό τράβηγμα από τις 1.700 σ.α.λ. και το κροτάλισμα των τριών κυλίνδρων να γίνεται αντιληπτό μόνο «ψηλά».
Σαφέστατα ο ισχυρότερος υπερέχει στην άνεση που κινεί το αμάξωμα και φυσικά σε επιδόσεις. Βέβαια αν θέλετε επιδόσεις, ο ισχυρότερος 1,5 TSI των 150 ίππων φαντάζει καταλληλότερος. Δεν είναι μόνο η παραπάνω ισχύς, είναι και η αρχιτεκτονική των 4 κυλίνδρων με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση στο σύνολο και χωρίς μεγάλες διαφορές στην κατανάλωση, σύμφωνα με τη SEAT. Το είδαμε και στη δοκιμή που κάναμε παλαιότερα σε συνδυασμό βέβαια με χειροκίνητο κιβώτιο (συνδυασμός μη διαθέσιμος πλέον), που έδειξε πιο μεστή λειτουργία και πιο ευρύ φάσμα απόδοσης.
Diesel και φυσικό αέριο για οικονομία
Αν το κύριο μέλημά σας είναι βέβαια η οικονομία καυσίμου, τότε η πιο συνετή επιλογή αφορά στην έκδοση πετρελαίου 95 ίππων ή CNG 90 ίππων. Ειδικότερα η δεύτερη –μαζί με το Polo τα μοναδικά μικρά με φυσικό αέριο- μπορεί να σας προσφέρει κορυφαίες τιμές κατανάλωσης.
Το Ibiza TGI σύμφωνα με τις μετρήσεις μας έχει κατανάλωση 4,2 κιλά/100 χλμ. δηλαδή 3,48 ευρώ για κάθε 100 χλμ. που διανύετε, με το κέρδος ανά 10.000 χλμ. συγκριτικά με τη βενζίνη (1,0 TSI 90 PS), να αγγίζει τα 730 ευρώ. Παράλληλα γεμίζει με 12 ευρώ και έχει πραγματική αυτονομία 320 χλμ..Ο εν λόγω κινητήρας αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματικός σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, με γραμμική λειτουργία, ωστόσο σε συνθήκες πίεσης ένα γρέζι στον ήχο γίνεται αντιληπτό, ενώ συγκριτικά με τους βενζινοκινητήρες δεν είναι εξίσου σπιρτόζος στις χαμηλές στροφές. Η μείωση της απόδοσης πάντως (σε σχέση με τον 1,0 TSI 95 PS) δεν γίνεται αντιληπτή ελέω turbo, αλλά και της 6τάχυτης κλιμάκωσης του κιβωτίου.
Από την πλευρά του, ο πετρελαιοκινητήρας του 1,6 λίτρου διακρίνεται για την σχετικά πολιτισμένη του λειτουργία και την απόδοσή του. Είναι ελαστικός από χαμηλά και διαθέτει αρκετή ροπή ώστε να κινήσει σβέλτα το ισπανικό μικρό. Ως diesel παράγει σχετικά αυξημένα επίπεδα θορύβου που ωστόσο δεν ενοχλούν σε καμία περίπτωση τους επιβαίνοντες, ενώ η κατανάλωση μετρήθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Πραγματικά, έχουμε πάθει βραχυκύκλωμα και δεν μπορούμε να επιλέξουμε - έμπολα, πανούκλα ή ευλογιά;