H Τοp 5άδα των μικρών, στον Τάρανδο: Ποια είναι τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου που πραγματοποιεί το Test Center του AutoTρίτη και ποια η μέγιστη ταχύτητα και η συμπεριφορά τους στην επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαδικασίας;
Το τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test) είναι ένα από τα σημαντικότερα τεστ ενεργητικής ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού σκοπό έχει να αναδείξει την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στην περίπτωση που πρέπει να γίνει ένας απότομος ελιγμός αποφυγής κινδύνου με αρκετά χιλιόμετρα. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το πλαίσιο, το μεταξόνιο, τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους και φυσικά τα ελαστικά του κάθε αυτοκινήτου. Εμείς στο AutoΤρίτη υποβάλλουμε τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας σε αυτήν τη δοκιμασία. Ας δούμε όμως ποια είναι τα 5 καλύτερα αυτοκίνητα την μικρής κατηγορίας στο elk test.
Σταθερό και προβλέψιμο σε όλη την διαδικασία του elk test είναι το Kia Rio με το ESP να το βοηθάει σημαντικά να παραμείνει στην τροχιά του.
Το Kia Rio ολοκλήρωσε την δοκιμασία με ταχύτητα 75 χλμ./ώρα, ωστόσο του επιβλήθηκε ποινή 1,5 χλμ./ώρα καθώς διέθετε έξτρα 17άρες ζάντες που δεν συνοδεύουν τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού (σ.σ. έχουμε επιλέξει τις μεσαίες εκδόσεις γιατί αυτές είναι οι δημοφιλέστερες στην ελληνική αγορά και έτσι μπορεί να γίνει μια πιο δίκαιη σύγκριση μεταξύ των μοντέλων). To κορεατικό μοντέλο σε αυτά τα χιλιόμετρα πατάει καλά, δεν έχει έντονη υποστροφή στην πρώτη αλλαγή πορείας και το ESP του λειτουργεί άκρως αποτελεσματικά, διορθώνοντας την πορεία του αυτοκινήτου. Επίσης, η ανάρτηση κάθε άλλο παρά χαλαρή είναι, ενώ ποτέ δεν χάνει την αυτοκυριαρχία της.
Στα 74 χλμ./ώρα ήταν η ταχύτητα εισόδου του νέου Toyota Yaris στο Elk Test του Auto Tρίτη, βελτιώνοντας την επίδοσή του κατά
1 χλμ./ώρα σε σχέση με το προηγούμενο.
Τo νέο Toyota Yaris έρχεται να προστεθεί στα καλύτερα μικρά και μέσω της επίδοσής του στο τεστ αποφυγής κινδύνου, σημειώνοντας 74 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας κατά 1 χλμ./ώρα την επίδοση του προηγούμενου. Μπορεί η διαφορά να «ακούγεται» μικρή, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού το 1 χλμ./ώρα παίζει σημαντικό ρόλο και αλλάζει σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά σε κάθε αυτοκίνητο. Στα 74 χλμ./ώρα λοιπόν το νέο Yaris ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία επιδεικνύοντας καλή συμπεριφορά. Παρά την αρχική μέτρια αίσθηση του τιμονιού και την έντονη κλίση του αμαξώματος, δεν προκλήθηκε κάποια αισθητή μεταφορά βάρους ή τάσεις αναπήδησης, ενώ το ESP λειτούργησε διακριτικά και απόλυτα αποτελεσματικά φρενάροντας στιγμιαία τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφική τάση, αλλά και διατηρώντας ακλόνητο τον πίσω άξονα. Ο τελευταίος είναι αρκετά πιο «ζωντανός» συμβάλλοντας με τη σειρά του στην αναβαθμισμένη δυναμική του νέου Yaris.
To ευχάριστο και ασφαλές οδηγικό προφίλ του Renault Clio, επιβεβαιώθηκε και στο Elk Test που το «πέρασε» με ταχύτητα εισόδου 74 χλμ./ώρα.
Το Renault Clio απέδειξε τον καλό και ασφαλή του οδηγικό χαρακτήρα περνώντας το τεστ αποφυγής κινδύνου στην ταχύτητα εισόδου των 74 χλμ./ώρα, ισοβαθμώντας στην τρίτη θέση με τη νέα γενιά του Yaris. Παρά την αισθητή τάση για κλίση, το Clio δεν έχασε το σταθερό του πάτημα και ολοκλήρωσε το τεστ χωρίς ιδιαίτερο κόπο και με απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος. Με αρωγό και το άρτιο τιμόνι, το Clio δεν δυσκολεύτηκε να επανέλθει στην πορεία του, στην 3η αλλαγή κατεύθυνσης. Εκεί, ωστόσο υπήρξε μια «διάθεση» του πίσω μέρους να ελαφρώσει και να έχει έτσι μια υπερστροφική τάση, η οποία ωστόσο ποτέ δεν εκδηλώθηκε.
Πάρα πολύ καλή εικόνα στο Elk Test επέδειξε το Peugeot 208. Τα 75 χλμ./ώρα είναι μια εξαιρετική επίδοση τόσο για την κατηγορία όσο και γενικότερα.
Το Peugeot 208 κατάφερε να περάσει το τεστ αποφυγής κινδύνου με ταχύτητα εισόδου στα 75 χλμ./ώρα κάτι που το κατατάσσει στην 2η θέση στην κατηγορία και επιβεβαιώνει την εξαιρετική οδική του συμπεριφορά. Σε αυτή την ταχύτητα το 208 εμφάνισε κλίση, αλλά δεν προκλήθηκαν μεταφορές βάρους ικανές να του διαταράξουν την ισορροπία. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης δεν επηρεάστηκε από αυτά που συνέβαιναν στους μπροστινούς τροχούς.
Το Fiesta επιβεβαιώνει στην πράξη την κορυφαία οδηγική του αίσθηση. Τα 77 χλμ./ώρα είναι η κορυφαία επίδοση στην κατηγορία.
Το Ford Fiesta εξακολουθεί και έχει την υψηλότερη ταχύτητα εισόδου που έχουμε καταγράψει στο τεστ αποφυγής κινδύνου (77 χλμ./ώρα), γεγονός που δείχνει πως η απολαυστική οδική του συμπεριφορά επενεργεί θετικά και ως προς την ενεργητική του ασφάλεια. Πιο αναλυτικά, στην προσπάθειά με 77 χλμ./ώρα το μοντέλο είναι πολύ σταθερό σε όλες τις αλλαγές πορείας, έχει την τάση να σηκώνει τον εσωτερικό του τροχό στην πρώτη στροφή, αλλά δεν χάνει το «μπροστινό», ενώ δεν αντιλαμβάνεσαι αν και πότε ενεργοποιείται το ESP. Στην τελευταία στροφή και πριν τη λήξη της δοκιμασίας, η ανάρτηση έχει πιεστεί αρκετά, αλλά η επαναφορά του αμαξώματος την ώρα που μπαίνει ξανά στη λωρίδα είναι εξαιρετικά ομαλή. Επίσης, το κορυφαίο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς και το τελευταίο εκατοστό της στενής οριοθετημένης διαδρομής.
Κάτοχος Fiesta diesel 120hp...Η ακρίβεια και η αίσθηση που παρέχει το τιμόνι είναι εκπληκτική...
Οτι και να κανουν οι υπολοιποι, στον τομεα αυτο μονο ενα αυτοκινητο μπορει να ξεπερασει το fiesta.......... Το επομενο fiesta!!!