Η Peugeot ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολήθηκε με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, παρουσιάζοντας το πρώτο της όχημα πριν 80 χρόνια σε μια ιστορική αναδρομή που τερματίζει στο σήμερα με τα ηλεκτρικά 208 και 2008, αλλά και την πρωτιά στις ταξινομήσεις της χώρας μας.
Ο εξηλεκτρισμός των οχημάτων και η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι νέο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μπορεί να έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η ιδέα και οι πειραματισμοί ξεκίνησαν από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, παρόλο που εγκαταλείφθηκε γρήγορα υπέρ των ορυκτών καυσίμων.
Μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που καταπιάστηκε με τον ηλεκτρισμό ήταν η Peugeot, η οποία μάλιστα από το 1902, τον μελετούσε ως πηγή τροφοδοσίας. Μάλιστα παρασκευάστηκαν μερικά μοντέλα, ωστόσο οι εποχές δεν ευνοούσαν το εγχείρημα.
Το 1941 η Peugeot κυκλοφόρησε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα με την ονομασία VLV, ένα μίνι καμπριολέ με δύο θέσεις και αυτονομία 70
έως 80 χλμ..
VLV, το πρώτο ηλεκτρικό Peugeot
Η έλλειψη πετρελαίου κατά το Β Παγκοσμίο Πόλεμο σήμαινε ότι έπρεπε να βρεθούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας και η Peugeot ήταν ο μόνος μεγάλος κατασκευαστής της εποχής, που ανάπτυξε τον ηλεκτρισμό ως μέσο τροφοδοσίας. Άλλωστε όπως προαναφέραμε ήδη οι Γάλλοι είχαν εμπειρία από τις εφαρμογές του ηλεκτρισμού σε οχήματα.
Το 1941 λοιπόν, η Peugeot κυκλοφόρησε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα με την ονομασία VLV (Véhicule Léger de Ville - Light City Vehicle). Το VLV κατασκευάστηκε στο Παρίσι από τον Ιούνιο του 1941 έως τον Φεβρουάριο του 1943, σε συνολικά 377 μονάδες.
Το ηλεκτρικό Peugeot 106 αποτέλεσε το πρώτη ηλεκτρικό μοντέλο της Peugeot ευρείας παραγωγής.
Επρόκειτο για ένα μίνι καμπριολέ με δύο θέσεις, σχεδιασμένο για αστική χρήση, όπου είχε τις μπαταρίες αποθηκευμένες στον μπροστά μέρος και έναν ηλεκτροκινητήρα χωρίς διαφορικό που χειριζόταν τους πίσω τροχούς. Η αυτονομία του ήταν 70 έως 80 χλμ. με ταχύτητες έως 35 χλμ./ώρα.
Οι στρατηγικές συνεργασίες που γέννησαν το ηλεκτρικό 106
Αρκετά αργότερα πλέον, στη δεκαετία του 70 και του 80, η Peugeot που συνέχιζε να αναζητά καινοτόμες λύσεις, ένωσε τις δυνάμεις της με την Alstom, κατασκευαστή τραίνων και οχημάτων μεταφοράς επιβατών και την EDF (κρατική εταιρεία ηλεκτρισμού), ηλεκτρίζοντας τα πρωτότυπα Peugeot 104 (4 κουπέ και 3 φορτηγά) και τα πολυχρηστικά οχήματα J5 και J9.
Το 1983 μια νέα συνεργασία, αυτή τη φορά με τη SAFT (κατασκευαστής μπαταριών) έφερε στην παραγωγή το Peugeot 205, το οποίο αποτέλεσε την αρχή του προγράμματος «Peugeot 106 series programme», που σκόπευε στη δημιουργία ενός στόλου ηλεκτρικού 106. Έτσι από το τέλος του 1993 έως και το 1995, 25 ηλεκτρικά 106 δοκιμάστηκαν από ιδιώτες, επαγγελματίες και τοπικές διοικήσεις. Η Peugeot ξεκίνησε την εμπορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες τον Ιούλιο του 1995 με το «106 ELECTRIC», όπου συνολικά παρήχθησαν 3.542 μονάδες μέχρι το 2003.
Το ηλεκτρικό 106 χρησιμοποιούσε μπαταρία νικελίου και καδμίου και είχε ισχύ 28 ίππων, με την αυτονομία του να αγγίζει τα 100 χλμ. και τελική ταχύτητα τα 90 χλμ./ώρα.