Το νέο Audi A3 Sportback είναι ένα κορυφαίο μοντέλο για την κατηγορία των premium μικρομεσαίων χατσμπακ, την οποία το ίδιο δημιούργησε. Είναι όμως και ικανό στο τεστ αποφυγής κινδύνου; Δες με πόσα χιλιόμετρα πέρασε!
Η Audi, που άνοιξε το δρόμο της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων με το A3, διατήρησε την εξαιρετική βάση του προηγούμενου μοντέλου (updated φυσικά), επένδυσε πολλά σε design και τεχνολογία, ενώ ο νέος μεγαλύτερος μπροστινός πρόβολος εξασφάλισε νέες αναλογίες. Ας δούμε πως όλα αυτά λειτούργησαν στη συμπεριφορά του στην κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, αυτή της αποφυγής κινδύνου (ELK TEST). To Audi A3 Sportback, που δοκιμάσαμε ήταν αυτό με τον 1,0 TFSI κινητήρα των 110 ίππων συνδυασμένο με κιβωτίο διπλού συμπλέκτη. Η έκδοση που δοκιμάστηκε ήταν με τις στάνταρ ζάντες των 16 ιντσών και ελαστικά Bridgestone Turanza T005.
72 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Το νέο Audi A3 Sportback πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το τεστ στα 71 και στα 72 χλμ./ώρα. Το τιμόνι είναι άκρως αποτελεσματικό και απόλυτα ακριβές, ενώ το στιβαρό πλαίσιο αντέδρασε άμεσα στις εντολές. Δεν ενεργοποιήθηκε καν το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και το πλαίσιο έδειξε μια απρόσμενη «ζωντάνια» και προθυμία.
76 χλμ./ώρα - Ανεπιτυχής προσπάθεια
Η προσπάθεια στα 76 χλμ./ώρα έδειξε πως η ταχύτητα αυτή είναι πάνω από το όριο του Audi A3. Στη δεύτερη αλλαγή πορείας το πίσω μέρος έδειξε έντονη υπερστροφική διάθεση, χωρίς όμως απρόοπτα, αφού το ESP επέβαλε την τάξη. Ανάλογη αντίδραση με πολύ μικρότερη υπερστροφή είχαμε και στα 75 χλμ./ώρα η οποία όμως χάρη στην αντίδραση του οδηγού συγκρατήθηκε και χωρίς να πέσει κάποια κορίνα. Ωστόσο δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη μια τέτοια οριακή προσπάθεια. Μισό χλμ./ώρα εδώ έχει θα είχε ίσως σημασία.
74,5 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Με 74 χλμ./ώρα ταχύτητα εισόδου, η συμπεριφορά του νέου Audi A3 Sportback ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Η ελαφρά υποστροφική διάθεση στην πρώτη αλλαγή πορείας θύμισε τη δοκιμή του VW Golf (θυμίζουμε τα δυο μοντέλα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη) και τιθασεύτηκε διακριτικά από το ESP. Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας η ανάρτηση έλεγξε σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος βασισμένη πάντα και στην επέμβαση του ESP. Απόλυτα προοδευτική αντίδραση χάρη και στο εξαιρετικό ελαστικό της Bridgestone. Μάλιστα, δοκιμάσαμε και με μισό χλμ./ώρα, και η προσπάθεια ήταν πάλι επιτυχής.
Γενική αίσθηση οδηγού:
Πολύ καλό «πάτημα», με ευχάριστα ανάλαφρη «ουρά» και με σπορτίφ διάθεση από το πλαίσιο. Παρά την υπερστροφική τάση στο όριο δεν ένιωσα ανασφάλεια.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων:
Εξαιρετικά στιβαρή αίσθηση και ευχάριστα ανάλαφρο πίσω μέρος στο όριο. Σε καμία στιγμή δεν αγχωθήκαμε πως θα χαθεί ο έλεγχος.
74,5!!!!!!!!!!