Τα Fiesta και 208 είναι δύο από τα καλύτερα οδηγικά μοντέλα της αγοράς των μικρών σήμερα και τα καλύτερα στο τεστ αποφυγής κινδύνου που έχουμε ποτέ μετρήσει. Η μεταξύ τους μάχη κρίνεται στα σημεία. Ας τη δούμε.
Όταν αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την δοκιμασία αποφυγής κινδύνου (elk test ή Test Ταράνδου), δεν ξέραμε τι μας περιμένει… Θεωρούσαμε όπως και ο περισσότερος κόσμος έως τότε, πως οι διαφορές στην ταχύτητα των αυτοκινήτων θα είναι αμελητέες και κοντινές. Μετά από 100 και πλέον περάσματα από τον απαιτητικό διάδρομο της δοκιμής με όλων των κατηγοριών τα αυτοκίνητα, διαπιστώνουμε πως τα περισσότερα μπορούν να ξεπεράσουν τα 70 χλμ./ώρα αλλά ελάχιστα είναι εκείνα που ξεχωρίζουν. Με δεδομένο επίσης πως το ένα μόλις χιλιόμετρο διαφοράς μετράει όσο πουθενά αλλού, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι για κάθε εταιρεία να πετύχει ψηλότερη βαθμολογία από τους ανταγωνιστές της. Στη μικρή κατηγορία, τα δύο καλύτερα αυτοκίνητα σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι και τα δύο καλύτερα στη συγκεκριμένη δοκιμασία. Οι επιδόσεις τους μάλιστα φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση τα GTi αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας και γενικότερα είναι μέσα στην αφρόκρεμα των μοντέλων που έχουμε μετρήσει. Μιλάμε για το Ford Fiesta και το Peugeot 208 τα οποία κοντράρονται ούτως ή άλλως σε όλα τα επίπεδα, όμως εδώ θα εστιάσουμε στην μεταξύ τους κόντρα μέσα από τη δοκιμασία του elk test και το οδηγικό τους προφίλ γενικότερα. Δέστε τις ζώνες σας και πάμε…
To Ford Fiesta μας εξέπληξε ευχάριστα με την συμπεριφορά του και την επίδοσή του στο τεστ αποφυγής κινδύνου αφού με 77 χλμ./ώρα, αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας.
Η εικόνα τους και οι διαφορές τους στο test αποφυγής κινδύνου
Το Ford Fiesta είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας στο elk test, με επιτυχές πέρασμα στα 77 χλμ./ώρα, επίδοση που το κατατάσσει στα κορυφαία αυτοκίνητα ανεξαρτήτου κατηγορίας. Η εικόνα του στην δοκιμασία ήταν εξαιρετική και σε αίσθηση, αφού ήταν πολύ σταθερό σε όλες τις αλλαγές πορείας και άμεσο στο να κάνει ότι ζητούσε ο οδηγός του μέσω του τιμονιού του. Την ώρα που ο εσωτερικός τροχός βρισκόταν στον αέρα στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης ο αντίθετος μπροστινός είχε τη μέγιστη πρόσφυση για να προσφέρει τον πλήρη έλεγχό του. Στην τελευταία στροφή και πριν τη λήξη της δοκιμασίας, η ανάρτηση είχε πιεστεί αρκετά, αλλά η επαναφορά του ήταν εξαιρετικά ομαλή.
Το Peugeot 208 με τη σειρά του σημείωσε επίδοση 75 χλμ./ώρα στη συγκεκριμένη δοκιμασία. Όντας πιο ραφιναρισμένο σε ρύθμιση ανάρτησης, το μικρό Γαλλικό μοντέλο εμφάνισε πιο αυξημένες κλίσεις στη διαδικασία και αυτό ουσιαστικά περιόρισε την επίδοσή του σε σχέση πάντα με το κορυφαίο Fiesta. Από την άλλη, είχε μια πιο προοδευτική συμπεριφορά σε κάθε εναλλαγή κατεύθυνσης κάνοντας την διαδικασία «παιχνιδάκι». Το κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι και η αμεσότητά του στις εντολές του οδηγού του, αποτελούν και για το Peugeot 208 τα βασικότερα όπλα για να αντιμετωπίσει τον «τάρανδο» και όποια άλλη επικίνδυνη κατάσταση συναντήσει ο οδηγός του.