H νέα Fabia θέλει να μπει σφήνα στα μικρά best-sellers έχοντας ως βασικά «όπλα» τις διαστάσεις και τους χώρους μικρομεσαίου, τη νέα σχεδίαση, την hi-tech καμπίνα και τη γκάμα κινητήρων ισχύος έως 150 ίππων.
Η τσέχικη φίρμα παρουσίασε στις αρχές του περασμένου Μαΐου τη νέα γενιά της Fabia με μεγαλύτερες διαστάσεις, νέα σχεδίαση αλλά και με μεγάλο προσόν το τεράστιο πορτ-μπαγκάζ. Οι ανταγωνιστές του είναι αρκετοί, οι σημαντικότεροι ωστόσο από αυτούς είναι τα τρία μοντέλα που βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς στην μικρή κατηγορία. Το Toyota Υaris, που είναι για χρόνια ο πρωταθλητής των πωλήσεων στην χώρα μας, το κομψό και hi-tech Peugeot 208, αλλά και το Opel Corsa που αποτελεί μια παραδοσιακή επιλογή την οποία εμπιστεύονται πολλοί.
Κοιτώντας μέσα και κάτω από το ανασχεδιασμένο αμάξωμα της νέας Fabia, η τέταρτη γενιά βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group πάνω στην οποία έχουν βασιστεί και τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα του ομίλου. Το αποτέλεσμα είναι η Fabia να έχει μεγαλώσει σε μήκος (+11 εκ.), πλάτος (+48 χλστ.) και μεταξόνιο (+94 χλστ.), ούσα παράλληλα κοντύτερη σε ύψος (1.460 χιλιοστά). Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στη νέα Fabia να προσφέρει 380 λίτρα χώρο αποσκευών (+50 λτ σε σχέση με πριν), που θυμίζει περισσότερο χώρο μικρομεσαίου, παρά μικρού μοντέλου. (π.χ. το VW Golf και το SEAT Leon έχουν 380 λτ. πορτ-μπαγκάζ)
Η πρόταση των Τσέχων στη μικρή κατηγορία μπορεί να εξοπλιστεί για πρώτη φορά με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών πλήρως παραμετροποιήσιμο, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης έως και 5 θύρες USB Type-C και, η οθόνη για το infotainment διαστάσεων από 6,5 έως 9,2 ίντσες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η παλέτα των κινητήριων συνόλων αποτελείται από έναν 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε δύο εκδόσεις 65 και 80 ίππων. Ο TSI του 1,0 λίτρου θα γίνει και αυτός διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις 95 και 110 ίππων, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.500άρης TSI Evo με 150 άλογα που συνδυάζεται μόνο με 7άρι DSG κιβώτιο.
To νέο Yaris είναι πιο ιντριγκαδόρικο από ποτέ εμφανισιακά και παράλληλα συνεχίζει την πορεία του ως το αδιαφιλονίκητο best-seller της κατηγορίας στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Οι τιμές του αρχίζουν από 13.770 ευρώ με το ατμοσφαιρικό 1.000άρι μοτέρ των 72 ίππων, από 15.730 ευρώ με το μοτέρ των 1,5 λίτρων και από 17.640 ευρώ στην υβριδική έκδοση. Το Yaris έχει να αντιτάξει στην Fabia την υβριδική επιλογή που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και την 6ετή εγγύηση, ενώ οι Τσέχοι, εκτός του μεγαλύτερου πορτ-μπαγκάζ, ποντάρουν στην πιο μουράτη καμπίνα και στον δυνατό 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων που προσφέρει δυνατές επιδόσεις. Δεν βάζουμε φυσικά στην συζήτηση το GR Yaris των 261 ίππων, γιατί εκεί ξεφεύγει και το μπάτζετ και οι επιδόσεις.
Το Peugeot 208 είναι πιο κομψό από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του, ενώ και στο εσωτερικό, συνδυάζει υψηλής ποιότητας υλικά και αψεγάδιαστη συναρμγογή με τον μοντέρνο σχεδιασμό. Oι τιμές του αρχίζουν από 13.900 ευρώ με έκπτωση (14.800 ευρώ χωρίς) με το μοτέρ των 75 ίππων ή από 18.000 ευρώ στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό e-208 τιμάται από 31.900 ευρώ. Το Peugeot έχει την premium αύρα που προτιμούν αρκετοί αγοραστές στην Ελλάδα, είναι προηγμένο τεχνολογικά, ωστόσο εκείνοι που βάζουν σε προτεραιότητα την ευρυχωρία των πίσω επιβατών και το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ θα το σκεφτούν διπλά, κυρίως λόγω της μικρής πίσω πόρτας που δυσκολεύουν την επι/αποβίβαση. Κλείνοντας, οι τιμές του, είναι ένα σκαλοπάτι ψηλότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αν και αξίζει κάθε ευρώ που θα βγει από την τσέπη του αγοραστή, ενώ παράλληλα έχει επιλογές για κάθε γούστο όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα (βενζίνη, diesel, ηλεκτρικό).
Το νέο Corsa έχει πλέον περισσότερα σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία και περισσότερη φαντασία στο ντιζάιν του, απόρροια της στενής του συγγένειας με το Peugeot 208 μετά την απορρόφηση της Opel από το PSA Groupe. Ό,τι ισχύει για την εξωτερική εμφάνιση θα μπορούσαμε να πούμε πως ισχύει και για το διάκοσμο της καμπίνας. Στο εσωτερικό του Opel Corsa δεσπόζει η 7άρα οθόνη (προαιρετικά έως 10 ιντσών) που ενσωματώνεται στο ταμπλό, με την ποιότητα και την εργονομία να βρίσκονται σε καλά επίπεδα. Οι τιμές του στην βενζίνη αρχίζουν από 14.550 ευρώ με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 75 ίππων, ενώ στο πετρέλαιο οι τιμές αρχίζουν από 17.070 ευρώ. Όπως και το 208, το Corsa προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με τιμή από 32.500 ευρώ. Tόσο η Fabia όσο και το Corsa είναι μοντέρνα σε σχεδίαση και hi-tech στην καμπίνα, η Fabia ωστόσο υπερτερεί και εδώ σε χώρο αποσκευών, όμως, αντίθετα με το Corsa, oι Τσέχοι δεν προσφέρουν κάποια επιλογή πέραν της βενζίνης.
Συμπέρασμα
Η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η εγχώρια αντιπροσωπεία της Skoda θα είναι καθοριστική για την εμπορική πορεία της Fabia στην Ελλάδα. Το τσέχικο μικρό, ήδη από την παρουσίασή του, έδειξε κάποια από τα όπλα του (νέος 1.500άρης κινητήρας 150 ίππων, δύο μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό, τεράστιο πορτ-μπαγκάζ) και περιμένουμε να το μάθουμε ακόμη καλύτερα όταν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, μιας και η κατηγορία είναι η πιο hot της ελληνικής αγοράς, ωστόσο η Fabia έχει τα εχέγγυα να ανέβει στο βάθρο των πωλήσεων μπαίνοντας ανάμεσα στα Yaris, 208 και Corsa. Εσείς τι πιστεύετε;