Το AutoΤρίτη παίρνει τα βουνά για να διαπιστώσει αν και κατά πόσο μπορούν τα δικίνητα SUV να τα βγάλουν πέρα με τις ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις. Εσείς μείνετε συντονισμένοι για να βλέπετε Live τις εντυπώσεις μας από αυτοκίνητα και ειδικές. Τι λέτε; Θα τα καταφέρουμε ή θα γελάσουν μαζί μας και οι πέτρες του «Ταρζάν»;
Οι προκλήσεις δεν μας φοβίζουν εμάς εδώ στο AutoΤρίτη. Για το λόγο αυτό δεν πήραμε τα super duper 4κινητα, αλλά τα απλά καθημερινά δικίνητα SUV που έχουν όλοι, για να κάνουμε τις ειδικές του εθνικού μας αγώνα. Του Ράλι Ακρόπολις που θα διεξαχθεί από 9 έως 12 Σεπτέμβρη.
Το «δικό» μας Aκρόπολις ωστόσο θα πραγματοποιηθεί από τις 19 έως τις 21 Ιουλίου και αυτές τις ημέρες θα κάνουμε συνεχόμενες ζωντανές συνδέσεις μετά το πέρας κάθε ειδικής, για να σας βάλουμε στο κλίμα. Aντε, ίσως όχι από τη θρυλική ειδική «Ταρζάν» που επιλέξαμε να την κάνουμε στο τέλος -αν έχουμε αυτοκίνητα-, αφού από εκεί δεν βγαίνεις εύκολα (είναι η πιο δύσκολη από όλες).
Μέσα από τα Live θα δείτε τις δυσκολίες όλων των ειδικών αλλά και το πως είναι το κάθε αυτοκίνητο σε τέτοιες δοκιμασίες. Πριν από όλα αυτά όμως ας προετοιμαστούμε όλοι, εξετάζοντας τι χρειάζεται να ξέρουμε πριν αποφασίσουμε να κάνουμε το Ακρόπολις με το δικό μας αυτοκίνητο.
Ελαστικά και κάρτερ, τα σημεία που κινδυνεύουν περισσότερο. Ο ρόλος της απόστασης από το έδαφος.
Τα πράγματα ξεκινούν με δυσκολίες. Μην κρυβόμαστε. Τα δικίνητα SUV έχουν δυνατότητες, αλλά το Ράλι Ακρόπολις δεν είναι μια απλή χωμάτινη διαδρομή. Πολλές ειδικές του έχουν καμιά 20άρια χιλιόμετρα και σημεία που κι ένα τετρακίνητο μπορεί να σπάσει. Εμείς βεβαίως δεν θα κινηθούμε σε ρυθμούς αγωνιστικών, όμως ακόμα κι έτσι θα δοκιμαστεί η συμπεριφορά των καθημερινών μας αυτοκινήτων.
Τα ελαστικά είναι το πιο επίφοβο κομμάτι τους, αφού τα προφίλ τους είναι ασφάλτινα, οπότε τα κλαταρίσματα και τα σχισμένα ελαστικά τα περιμένουμε. Τι γίνεται όμως αν δεν έχεις ρεζέρβα κανονική και έχεις κιτ επισκευής; Μια τρύπα από κατι που πάτησες το καλύπτουν, αν σκιστεί όμως το λάστιχο, θές οδική βοήθεια. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί λοιπόν. Γίνεται; Θα δούμε.
Η απόσταση από το έδαφος παίζει επίσης σημαντικό ρόλο και θα καθορίσει το ρυθμό κίνησής μας (σ.σ δείτε τον πίνακα με τις αποστάσεις των αυτοκινήτων που θα έχουμε παρέα), αφού όσο πιο χαμηλό, τόσο πιο συχνές θα είναι οι επαφές με το έδαφος. Από αυτές τις επαφές ο πιο μεγάλος κίνδυνος είναι να σπάσεις το καρτέρ και να χυθούν τα λάδια. Οπότε θα ανάψει το σχετικό λαμπάκι και θα σταματήσεις για να μην καταστρέψεις τον κινητήρα. Αν γίνει αυτό θές γερανό, για να παέι το αυτοκίνητο στο συνεργείο.
Στην πράξη τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά. Τα περισσότερα SUV διαθέτουν προστατευτικές ποδιές για το κάρτερ. Ο κίνδυνος είναι αν «ξεθαρρέψεις» και αρχίσεις να κινείσαι γρήγορα, σε κάποια βύθιση της ανάρτησης να χτυπήσεις με δύναμη σε κάποια – από τα εκατομμύρια - φυτευτές πέτρες, που θα συναντήσουμε και να ξηλώσεις την προστατευτική ποδιά και το κάρτερ. Δύσκολο να συμβεί, που όμως συμβαίνει κάποια στιγμή σε όσους κινούνται τακτικά σε χωμάτινες διαδρομές.
Οι 8 πρωταγωνιστές που θα «τρέξουν» τις ειδικές του Ακρόπολις
Μοντέλο
Απόσταση από το έδαφος
Ελαστικά
Skoda Karoq
172 χλστ.
215/60 R16
Peugeot 3008
219 χλστ.
225/55 R18
Citroen C5 Aircross
230 χλστ.
205/55 R19
Dacia Duster
210 χλστ.
215/60 R17
Opel Grandland
188 χλστ.
215/65 R17
Mercedes GLB
213 χλστ.
235/55 R18
Hyundai Tucson
170 χλστ.
235/55 R18
Ford Kuga
178 χλστ.
225/60 R18
H ανάρτηση είναι πολλά παραπάνω από το ήμισυ του παντός σε τέτοιες συνθήκες
Όπως καταλάβατε, μεγάλο ρόλο σε τέτοιες συνθήκες παίζει και η ανάρτηση του κάθε αυτοκινήτου. Ένα με μαλακή ανάρτηση μπορεί να είναι πιο άνετο και σε αυτούς τους δρόμους που θα διασχίσουμε, από την άλλη όμως μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικό γιατί το αυτοκίνητο θα χοροπηδάει. Το ζητούμενο είναι δηλαδή να μην ταλαντεύεται και να είναι την ίδια στιγμή και άνετο. Δύσκολη «πίστα» για όλους και εκεί θα φανεί πόση σημασία έχουν δώσει οι κατασκευαστές στην εξέλιξη της ανάρτησης για τα SUV.
Από εκεί όμως θα δούμε και τη διαφορά που κάνει ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας που χρησιμοποιούν τα περισσότερα μοντέλα σε σχέση με τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων που διαθέτουν συνήθως τα 4κίνητα. Γιατί είναι διαφορετικό η ταλάντωση του κάθε τροχού να επηρεάζει και τον απέναντι από αυτόν και διαφορετικό την κάθε ανωμαλία να την περνάει ο καθένας τροχός μόνος του, πριν επηρεάσει όλο το αμάξωμα. Θέλουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο που να είναι μαλακό για να μην χτυπιέσαι μέσα και να μην σου μεταφέρει κραδασμούς στο τιμόνι και να χαρακτηρίζεται από καλή απόσβεση, ενώ την ίδια στιγμή να είναι αρκετά σφιχτό για να μην προκαλεί ταλάντωση και συντονισμό με τις ανεπιθύμητες συνέπειες που αναφέραμε πιο πάνω. Ποιο από τα SUV που θα έχουμε θα είναι πιο κοντά σε αυτά τα χαρακτηριστικά;
Θα «σκορπίσουν» ή θα βγουν αλώβητα από τις διαδρομές;
Εκτός από την οδική συμπεριφορά αυτή καθ' αυτή σε τέτοιες συνθήκες, η ανάρτηση θα μας δώσει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία για την ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων. Είπαμε, δεν θα κάνουμε ένα μικρό κομμάτι off road αλλά ολόκληρες ειδικές διαδρομές. Το συνεχόμενο «κοπάνημα» θα επηρεάσει ή όχι τη συναρμογή και την ποιότητα των αυτοκινήτων μας ειδικά στο εσωτερικό τους; Θα «σκορπίσουν» και θα αρχίσουν να τρίζουν, ή όταν ξαναβγούμε στην άσφαλτο θα ξεχάσουμε τον καρόδρομο που αφήσαμε πίσω μας;
Πως το βλέπετε εσείς όλο αυτό; Θα επιχειρούσατε να πάτε σε τέτοια κομμάτια με το δικίνητο SUV σας; Σκεφτείτε πως είστε fun του Ακρόπολις και μετά από τόσα χρόνια απουσίας του, φέτος σκοπεύετε να πάτε. Θα το κάνετε, ή θα περιμένετε να δείτε τα δικά μας αποτελέσματα;
* Πάρτε μια πρώτη γεύση από το φετινό Ράλι Ακρόπολις, με το καταλληλότερο αυτοκίνητο της αγοράς σήμερα, το Ford Ranger Raptor από την ειδική διαδρομή «Βωξίτες» (video)