Επίπεδο θορύβου κάτω των 70 ντεσιμπέλ (dB) ενώ κινούνται με 120 χλμ./ώρα
Όσο δηλαδή κάνει ένα πλυντήριο πιάτων!
Όσο πιο ήσυχο τόσο πιο ξεκούραστο στο ταξίδι
Πόσο σημαντική είναι η ηχομόνωση της καμπίνας για σένα; Τελικά ποιο προτιμάς;
Η ησυχία είναι βασικό χαρακτηριστικό που ψάχνουν ολοένα και περισσότεροι αγοραστές στην έρευνα που κάνουν για να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο. Έτσι, οι εταιρείες με τη σειρά τους επενδύουν χρήματα σε έρευνες με σκοπό να φτιάξουν όσο το δυνατόν καλύτερη ηχομόνωση στην καμπίνα και να μειώσουν εν γένει τον θόρυβο από όπου και αν προέρχεται.
Είναι άλλωστε γνωστό πως ο θόρυβος σχετίζεται άμεσα με τη φυσική μας ηρεμία και επηρεάζει την υγεία μας και κατ' επέκταση, την ποιότητα ζωής μας. Ως εκ τούτου αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία η αγορά ενός αυτοκινήτου που στην καμπίνα του δεν θα ακούγεται... ψίθυρος, ακόμα και όταν αυτό κινείται στην Εθνική Οδό με υψηλές ταχύτητες, όπως τα 120 χλμ./ώρα που είναι και το πιο συχνό όριο στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα πέντε κορυφαία σε ησυχία μικρά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΑutoΤρίτη. Προτού ωστόσο παραθέσουμε τα στοιχεία που κατέγραψε το ντεσιμπελόμετρο και για να μπορέσει να γίνει περισσότερο κατανοητό το επίπεδο του θορύβου που καταγράφηκε στα αυτοκίνητα, ας δούμε με κάποια παραδείγματα πως αναλύονται σε ντεσιμπέλ διάφοροι ήχοι που μπορεί να συναντήσουμε στην καθημερινότητά μας.
Για παράδειγμα ο ψίθυρος ανέρχεται σε 20 dB, ενώ o θόρυβος που κάνει ένα πλυντήριο πιάτων κατά τη λειτουργία του, ανέρχεται στα 60 dB. 100dB συναντούμε κατά τη διάρκεια χρήσης αλυσοπρίονου ή χορτοκοπτικού, 120 dB σε μία ροκ συναυλία και 150dB όταν ηχεί μία σειρήνα αεροπορικής επιδρομής ή σκάει κάποιο πυροτέχνημα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ειδικοί θεωρούν επικίνδυνη την έκθεση σε περισσότερα από 85dB, ενώ σύμφωνα με μελέτες οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Αφού λοιπόν θέσαμε σε μία βάση τα ντεσιμπέλ (dB), πάμε να δούμε τα πέντε κορυφαία μικρά μοντέλα που... «ψιθυρίζουν», υπογραμμίζοντας πως οι μετρήσεις έγιναν με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και επιλεγμένη την τελευταία σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Την κορυφαία επίδοση κατέγραψε το Renault Clio με 68,2 dB. Το γαλλικό μικρό με τον 1.000άρη TCe κινητήρα και τα 90 άλογα απόδοση, παίρνει υψηλό βαθμό στα χαμηλά επίπεδα θορύβου, αφήνοντας πιο πίσω τους άλλους διεκδικητές του στέμματος.
Στη συνέχεια βρίσκουμε το Ford Fiesta με τον 1.0 λτ. Ecoboost κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση της έκδοση με τα 125 άλογα το μικρό της Ford κατέγραψε επίπεδα θορύβου 68,4 dB, ενώ αν ανέβουμε την κλίμακα των εκδόσεων φτάνοντας σε εκείνη των 155 ίππων τότε ο θόρυβος αυξάνεται λίγο φτάνοντας τα 69 dB.
Τρίτο στην κατάταξη είναι το Peugeot 208, εξοπλισμένο με τον 1,2 λίτρων PureTech κινητήρας βενζίνης και 100 ίππους ισχύ. Στο 120 χλμ./ώρα, το μικρό γαλλικό σημείωσε επίπεδα θορύβου 68,9 dB, καθόλου άσχημα, διατηρώντας έτσι και αυτό την βαθμολογία του κάτω από το επίπεδο των 70 dB.
Έπειτα βρίσκουμε το Nissan Micra που και αυτό με τη σειρά του λογίζεται... αθόρυβο. Το ντεσιμπελόμετρο στην καμπίνα του ιαπωνικού μικρού έδειξε 69,7 dB επίδοση πολύ καλή για το δημοφιλές μοντέλο της Nissan με τον 1,0 λίτρου κινητήρα βενζίνης με απόδοση 92 ίππους.
Πέμπτο, αλλά σε καμία περίπτωση καταϊδρωμένο, είναι το Hyundai i20. Χάνοντας ελάχιστα σε σχέση με το Nissan Micra, το μοντέλο της Hyundai με τον ήπια υβριδικό T-GDI κινητήρα βενζίνης, 1,0 λίτρου που αποδίδει 100 ίππους... «θορυβήθηκε» κατά 69,8 dB, επίδοση που το κατατάσσει μέσα στο κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του.