Το Peugeot 3008 έρχεται με 300 ίππους και plug-in υβριδική τεχνολογία, ενώ το Honda CR-V εφοδιάζεται με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα 184 ίππων. Ποιο από τα δύο θα κερδίσει την καρδιά ενός οικογενειάρχη; Οι επιδόσεις ή οι χώροι;
Plug-in hybrid τo 3008, αυτοφορτιζόμενο υβριδικό το CR-V
To 3008 σκίζει σε επιδόσεις
Το CR-V σκίζει σε χώρους
Το 3008 μπαίνει δακτύλιο, αλλά το CR-V κοστίζει 7.000 λιγότερο
Η Peugeot λανσάρει την plug-in υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία των οικογενειακών SUV με το 3008, ένα μοντέλο που ξεφεύγει από τα δεδομένα των mainstream μοντέλων και μπαίνει σε premium μονοπάτια. Υβριδική τεχνολογία από την άλλη, αλλά χωρίς την εξάρτηση της φόρτισης, χρησιμοποιεί και η Hοnda με το μεγαλύτερο CR-V που επίσης έχει premium ύφος και προσανατολισμό, ενώ αμφότερα τα δύο μοντέλα διαθέτουν τετρακίνηση διευρύνοντας το πεδίο δράσης τους. Το γαλλικό μοντέλο έρχεται με κόστος από 50.500 ευρώ στο πλούσιο επίπεδο Allure Plus, ενώ το CR-V από 43.700 ευρώ στο επίσης πλούσιο επίπεδο Sportline. Βέβαια η διαφορά δικαιολογείται από τη στιγμή που το 3008 αποδίδει 300 ίππους έναντι 184 του CR-V. Ας δούμε λοιπόν ποιο είναι τι καλύτερο, ή διαφορετικά τι ταιριάζει στις οδηγικές ανάγκες.
Σχεδίαση: Εκλεπτυσμένο το 3008, επιβλητικό το CR-V
Τα δύο μοντέλα έχουν το καθένα τη δική τους χάρη. Το μεγαλύτερο CR-V (4,6 μ.) διαθέτει στρογγυλεμένο αμάξωμα με επιβλητική παρουσία, που τονίζεται από τους φουσκωμένους θόλους που δίνουν ένα πιο «macho» τόνο, ενώ ωραία λεπτομέρεια είναι η κομψή γρίλια που ενώνεται με τα φώτα μπροστά. Το Peugeot 3008 από την άλλη φτάνει τα 4.447 χλστ. σε µήκος µε τη γαλλική φίρµα να τονίζει την ελκυστική σχεδίαση και την premium αύρα του µε τη μπροστινή µάσκα, που ταιριάζει απόλυτα στο ύφος του γαλλικού C-SUV και τα χαρακτηριστική «νυχιά» των φώτων που προσδίδουν στο σύνολο δυναμισμό. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο κάνουν αισθητή την παρουσία τους.
Με premium βλέψεις έρχεται το εσωτερικό του 3008 έχοντας εξαιρετική ποιότητα υλικών και hi-tech αύρα.
Η καμπίνα και των δύο μοντέλων είναι φτιαγμένη από κορυφαία υλικά στα οποία δύσκολα θα βρεις ατέλειες στη συναρμογή. Ωστόσο, το προβάδισμα εδώ θα το δώσουμε στο 3008 και όχι λόγω ποιότητας αφού το ιαπωνικό SUV είναι κορυφαίο. Ο λόγος λοιπόν; Η σχεδίασή του 3008 βγάζει πιο έντονο το premium στοιχείο και προβάλλει ένα πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο. Συνεχίζοντας με τους χώρους, και τα δύο μοντέλα προσφέρουν άφθονο χώρο σε επιβάτες και αποσκευές. Το CR-V όμως έχει περισσότερο αέρα για τα γόνατα, ενώ το 3008 ελάχιστα πιο φαρδύ πίσω κάθισμα. Επίσης, το ιαπωνικό μοντέλο έχει και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 497 λτ. έναντι 395 λτ. του 3008, για αυτό και στο πεδίο των χώρων έχει το προβάδισμα.
Το οριζόντιας διάταξης ταμπλό του CR-V κερδίζει τις εντυπώσεις με την ποιότητα και τη στιβαρότητά του.
Με 300 άλογα κάτω από το καπό το 3008 εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Το Peugeot 3008 Hybrid4 χρησιμοποιεί έναν 1.600άρη κινητήρα 200 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με 2 ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, με τη συνολική απόδοση του συνόλου να ανέρχεται στους 300 ίππους και τη ροπή στα 520 Nm. Με χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής του ενέργειας που αποθηκεύεται στις μπαταρίες των 13,2 kWh, το 3008 Hybrid4 μπορεί να διανύσει κοντά στα 50 χλμ. με μηδενική κατανάλωση, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει την χρήση της μέσω των προγραμμάτων οδήγησης που διαθέτει.
Το υβριδικό σύνολο του CR-V προσφέρει μέση κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ., καθώς και καλές επιδόσεις.
Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο του Honda CR-V από την άλλη συνδυάζει ένα 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική απόδοση 184 αλόγων με 315 Nm ροπής, ενώ μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 2 χλμ..
Στην πράξη το 3008 είναι με διαφορά πιο γρήγορο σε κάθε μέτρηση επιδόσεων, ενώ σε επίπεδο κατανάλωσης, οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,1 λτ./100 χλμ.. για το ιαπωνικό μοντέλο και 6,0 λτ. για το γαλλικό. Φυσικά για το 3008 θα πρέπει να υπολογιστεί και το κόστος του ρεύματος, όπως επίσης ότι δεν πληρώνει τέλη και έχει ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Αν και σφιχτό στο δρόμο για να ελεγχθεί το βάρος, το plug-in 3008 δεν κοπανάει, ενώ ταυτόχρονα είναι ευχάριστο σε σβέλτους ρυθμούς.
Τα δύο μοντέλα έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την παροχή άνεσης και ασφάλειας στο δρόμο κάτι που πετυχαίνουν αμφότερα με επιτυχία. Το 3008 διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση με σκοπό να διαχειριστεί το έξτρα βάρος των μπαταριών, η οποία «διαβάζει» μεν περισσότερο τις ανωμαλίες σε σχέση με τις συμβατικές του εκδόσεις, ωστόσο και πάλι σπάνια κοπανάει. Έχει ευχάριστη οδηγική αίσθηση, ωστόσο με τόση ισχύ και αμεσότητα στην απόκρισης θέλει προσοχή στην χρήση του γκαζιού. Πάντως σε κάθε περίπτωση η τετρακίνηση φροντίζει να διατηρεί την πρόσφυση σε υψηλά επίπεδα.
Αρχοντικό πάτημα εντός δρόμου για το CR-V e:HEV με κυρίαρχο στοιχείο την άνεση. Η ανάρτηση «καταπίνει» λακκούβες και λοιπές ανωμαλίες του εδάφους υποδειγματικά.
Όσον αφορά το CR-V e:HEV έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πατά αρχοντικά στο δρόμο, ενώ θα επιτρέψει στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμούς σε μια στροφοδιαδρομή μην αφήνοντας περιττές κλίσεις να δημιουργηθούν και προσφέροντας καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Το CVT κιβώτιο δεν έχει την αμεσότητα του EAT8 που έχει το 3008, ωστόσο είναι από τα πιο ήσυχα αυτού του τύπου που θα συναντήσουμε.
Εκτός δρόμου τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν ηλεκτρική τετρακίνηση, με το 3008 να διαθέτει αρκετά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, 200 χλστ. έναντι 190 του CR-V και το ιαπωνικό μοντέλο από την πλευρά του να έχει πιο άνετη συμπεριφορά εξισορροπώντας έτσι την κατάσταση. Πάντως και τα δύο μοντέλα, σε off-road διαδρομές, είναι ικανά να σε πάνε σε μέρη, που βλέποντας τα θα έκανες πίσω.
Πρόκειται για δύο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Το Honda CR-V προτάσσει την προσανατολισμένη στην άνεση οδική συμπεριφορά, τους χώρους και την πιο προσιτή τιμή, ενώ από την πλευρά του το 3008 τη ηλεκτρική του αυτονομία, τις επιδόσεις και τον premium προσανατολισμό του, όπως επίσης και τα οικονομικά οφέλη για εταιρικούς χρήστες.