Best seller στην κατηγορία τους, τα Peugeot 2008 και Toyota C-HR είναι δύο μοντέρνες επιλογές που κλέβουν τις εντυπώσεις και με την οικονομική τους κατανάλωση. Συγκρίνουμε την έκδοση diesel του γαλλικού B-SUV με την κλασική υβριδική πρόταση των Ιαπώνων.
Με 3D πίνακα οργάνων σε ακριβότερες εκδόσεις το 2008
Και τα δύο σαρώνουν στις κατηγορίες τους, αλλά ποιο προτιμάς; Το μικρό SUV πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 για μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις ή το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό C-HR που σκοράρει με την οικονομία του εντός πόλης;
Η αγορά των SUV έχει την υπογραφή τους. Στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία τους, τα δημοφιλή crossover Peugeot 2008 και Toyota C-HR κεντρίζουν το ενδιαφέρον χάρη στην μοντέρνα σχεδίασή τους. Αρκεί όμως μονάχα η εμφάνιση για να θεωρηθείς best seller; Προφανώς, όχι. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα «συστηθούμε» καλύτερα με το γαλλικό B-SUV στην οικονομική πετρελαιοκίνητη έκδοση και με το ιαπωνικό C-SUV της χαμηλής κατανάλωσης στις εντός πόλεις μετακινήσεις.
Value for money: Ακριβότερο αλλά και πληρέστερο το C-HR
Για τις ανάγκες της σύγκρισης επιλέγουμε τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμών και στα δύο μοντέλα. Έτσι, το Toyota C-HR είναι κατά τι πιο ακριβό στα 24.720 ευρώ (C-Enter, 122 PS), αλλά με περισσότερες εξοπλιστικές παροχές (2ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας) συν το στάνταρ αυτόματο CVT κιβώτιο. Πλούσιο από την βασική του και το Peugeot 2008 με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης Active Safety Brake με λειτουργία ημέρας. Κοστίζει 23.800 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο Active στα 110 άλογα.
Σχεδίαση: Σικάτο το 2008, πιο «άγριο» το C-HR
Η εμφάνιση είναι θέμα γούστου, αλλά κανείς δεν αμφισβητεί πως έχουμε δύο ευχάριστα με την διαφορετική τους σχεδίαση αυτοκίνητα. Να πούμε ότι μιλάμε για δύο μοντέλα που «τέμνονται» στις διαστάσεις τους, ακόμη και αν ανήκουν σε διαφορετικές «κλάσεις». Από την μία πλευρά το 2008 αγγίζει τα όρια των μικρομεσαίων SUV, από την άλλη το C-HR είναι περισσότερο compact και πλησιάζει τα SUV πόλης.
Σε κάθε περίπτωση, Γάλλοι και Ιάπωνες έδωσαν... ρέστα σχεδιαστικά. Διότι όπως και να το κάνουμε, θα γυρίσεις να ρίξεις μία ματιά μόλις περάσουν δίπλα σου. Το Peugeot 2008 επενδύει περισσότερο στους αγοραστές που ψάχνουν μία πιο εκλεπτυσμένη πρόταση. Οι λαμπεροί «χαυλιόδοντες», οι τρεις «γρατζουνιές» εμπρός και πίσω σε κάθε φανάρι και η σκουρόχρωμη «γέφυρα» ανάμεσα στα πίσω φώτα κάνουν... σαματά τις νυχτερινές ώρες, με τις έντονες ακμές και γωνίες να χαρίζουν τον απαραίτητο νεανικό χαρακτήρα. Σαφέστερα πιο σπορτίφ λογική ακολουθεί το Toyota C-HR με την επιβλητική κεκλιμένη οροφή coupe στο πίσω μέρος. Οι έντονες και ακανόνιστες ακμές που φέρει σε όλα τα τμήματά του είναι χαρακτηριστικές του δυναμισμού του, τον οποίο ενισχύουν και τα αιχμηρά φωτιστικά του σώματα.
Τον hi-tech προσανατολισμό του C-HR εξυπηρετεί η στραμμένη προς τον οδηγό αιωρούμενη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment.
Κοινή συνισταμένη στην καμπίνα των δύο SUV είναι ο μοντέρνος εσωτερικός διάκοσμος και η πολύ καλή ποιότητα υλικών. Και αν για το C-HR μπορεί να το θεωρήσει κανείς (αυθαίρετα) δεδομένο λόγω της ανώτερης κατηγορίας, το 2008 είναι από τα λιγοστά μικρά crossover με άκρως ποιοτικά, φροντισμένα και μαλακά υλικά στο ταμπλό του.
Κομψό και εκλεπτυσμένο το εσωτερικό του Peugeot 2008, έχει premium προσανατολισμό με χρήση μαλακών και ποιοτικών υλικών.
Σχεδιαστικά, το ιαπωνικό οικογενειακό C-SUV έχει πιο σπορτίφ φιλοσοφία που εκφράζεται με τα ημιμπάκετ εμπρός καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Τον hi-tech προσανατολισμό εξυπηρετεί η στραμμένη προς τον οδηγό αιωρούμενη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό με τα φυσικά κουμπιά και τα μπουτόν αφής.
Κομψό και εκλεπτυσμένο από την πλευρά του το εσωτερικό του Peugeot 2008. Σίγουρα, δεν περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας και 7 αερόσακους όπως ο σημερινός του αντίπαλος, αλλά η εύχρηστη οθόνη αφής των 7 ιντσών με τους εργονομικούς πιάνο-διακόπτες κάνουν και με το παραπάνω την δουλειά τους. Σε ακριβότερες εκδόσεις υπάρχει και ο 3D πίνακας οργάνων του i-cockpit.
Εκεί που ξεκάθαρα υπερέχει το γαλλικό SUV πόλης είναι στο ζήτημα των χώρων. Αν και μιλάμε για ένα μικρότερο κατά 90 χλστ. αυτοκίνητο, κερδίζει στον «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Σε αυτό «ευθύνεται» η coupe οροφή του C-HR που δημιουργεί μία πιο «κλειστοφοβική» αίσθηση μέσω των μικρών και ψηλών παραθύρων. Με άνεση θα φιλοξενηθούν τρεις ενήλικες επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στο 2008 είναι μεγαλύτερη κατά 67 λτ..
Με απόδοση 122 ίππων, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό C-HR μπορεί να υστερεί ελαφρώς στις επιδόσεις, αλλά είναι μία must επιλογή στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις.
Η περιορισμένη κατανάλωση είναι γνώρισμα και των δύο αυτοκινήτων της σύγκρισής μας, ακόμη και αν διαθέτουν κινητήρες διαφορετικού καυσίμου. Αυτή η διαφορετικότητα εξηγεί και τις οδηγικές συνθήκες κάτω από τις οποίες το καθένα ελαχιστοποιεί τα... έξοδά του. Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 εφοδιάζεται με έναν diesel κινητήρα 1.500άρη με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα Adblue για τη μείωση των NOx, απόδοσης 110 ίππων και ροπής στα 250 Nm. Καλύτερος στην επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα (10,5 δλ.) λόγω και του μικρότερου βάρους του 2008, έχει πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας και περιορισμένο κροτάλισμα. Όσον αφορά την κατανάλωση, αναμενόμενα ενδείκνυται περισσότερο για μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις με μέση εργοστασιακή κατανάλωση τα 4,4 λτ..
Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 αναμενόμενα ενδείκνυται περισσότερο για μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις με μέση εργοστασιακή κατανάλωση τα 4,4 λτ..
Πιο αστικό προσανατολισμό έχει το Toyota C-HR. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8 λίτρων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο CVT και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 216V. Με απόδοση 122 ίππων, μπορεί να υστερεί ελαφρώς στις επιδόσεις, αλλά είναι μία must επιλογή ευκολίας και ξεκούρασης στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Σε αυτό συμβάλλουν το ηλεκτρικό μοτέρ και η μπαταρία, που καλύπτουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για μερικά χιλιόμετρα (3,8 λτ./100 χλμ. εργοστασιακή μέση κατανάλωση).
Στο head-to-head της κατανάλωσης, εξαρτάται φυσικά το πού κινούμαστε. Στους μέσους όρους, πάντως, η διαφορά είναι ελάχιστη με το Peugeot 2008 να κοστίζει 6,6 ευρώ ανά 100 χλμ. (μέση τιμή πετρελαίου 1,51¤) και το Toyota C-HR 6,7 ευρώ (μέση τιμή 95άρας βενζίνης 1,764¤).
Ισχυρό πλεονέκτημα στο C-HR το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι, που αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού.
Απολαυστική οδηγική αίσθηση συνοδεύει και τα δύο μοντέλα. To γαλλικό μικρό SUV παρουσιάζει ένα εξαιρετικά ισορροπημένο χαρακτήρα με υψηλή ποιότητα κύλισης. Οι καλοκουρδισμένες αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες, ενώ η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 170 χλστ. δίνει την ευχέρεια κίνησης και σε πατημένες off-road διαδρομές. Ευχάριστο και σπορτίφ ύφος έχει το C-HR, που μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς δυσκολίες είτε στις εντός πόλης κακοτοπιές είτε στις απαιτήσεις μεγαλύτερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, παρά την μειωμένη ορατότητα λόγω της κεκλιμένης πίσω οροφής. Ισχυρό πλεονέκτημα το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι, που αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού.
Οι καλοκουρδισμένες αναρτήσεις του 2008 απορροφούν τις ανωμαλίες του με το γαλλικό μικρό SUV να παρουσιάζει ένα εξαιρετικά ισορροπημένο χαρακτήρα με υψηλή ποιότητα κύλισης.
Δεν σαρώνουν τυχαία στις κατηγορίες τους. Τα Peugeot 2008 και Toyota C-HR είναι δύο από τα πιο ευχάριστα σχεδιαστικά μοντέλα της αγοράς, που ικανοποιούν με τις ανέσεις και την οδική τους συμπεριφορά. Από εκεί και πέρα, οι οδηγικές ανάγκες του καθενός επηρεάζουν και την τελική επιλογή, χωρίς να επηρεάζεται στο ελάχιστο ο ξεκάθαρος οικονομικός προσανατολισμός τους.