Τα Plug-in υβριδικά Volkswagen Tiguan και Peugeot 3008 κατεβάζουν την κατανάλωση το πάτωμα και δείχνουν πως αποτελούν δύο ιδανικές επιλογές για τις ανάγκες μετακίνησης μίας οικογένειας και όχι μόνο.
Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το μεταβατικό στάδιο από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αμιγώς ηλεκτρικά. Ένα από τα βασικά προσόντα των PHEV μοντέλων είναι η αυξημένη ιπποδύναμη σε συνδυασμό με τους χαμηλούς ρύπους ή και τους μηδενικούς ρύπους στοιχείο που... «δείχνει» ακόμα περισσότερο στα SUV. Δύο από αυτά συγκρίνουμε στις παρακάτω γραμμές. Ο λόγος για το Volkswagen Tiguan και το Peugeot 3008.
Σχεδίαση: Σπορτίφ στο Tiguan, «αγριεμένο» το 3008
Σχεδιαστικά το ανανεωμένο VW Tiguan PHEV χαρακτηρίζεται από τη φαρδιά μάσκα, τα εμπρός και πίσω φώτα LED, αλλά και τους καλοσμιλεμένους προφυλακτήρες, που χάρη στις σπορτίφ λεπτομέρειες της έκδοσης R-Line, στην οποία και προσφέρεται στην ελληνική αγορά, αυξάνεται η γοητεία του γερμανικού SUV. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και τους στάνταρ αλουμινένιους τροχούς των 19 ιντσών, που του δίνουν μία ισχυρή υπόσταση στο δρόμο. Η τιμής αγοράς ανέρχεται στις 41.550 ευρώ, αντανακλώντας τον hi-tech χαρακτήρα, αλλά και την πληρότητα εξοπλισμού της έκδοσης R-Line.
Από τη μεριά του το Peugeot 3008 προσφέρεται σε δύο PHEV εκδόσεις, τις HYBRID και HYBRID 4, με την πρώτη που πρωταγωνιστεί στο συγκεκριμένο συγκριτικό, να δίνει κίνηση στους δύο τροχούς και 225 ίππους, ενώ η δεύτερη είναι τετρακίνητη με ισχύ 300 ίππων, όντας μάλιστα η κορυφαία. Το κόστος ξεκινά από τις 46.000 ευρώ για την πρώτη και 50.500 ευρώ για τη δεύτερη. Σχεδιαστικά το οικογενειακό SUV της Peugeot ξεχωρίζει από τις μακριές «νυχιές» που πλαισιώνουν την μεγάλη μάσκα, όπως και τους LED προβολείς που συμβάλουν στη σύνθεση του αγριεμένου «προσώπου» του. Εν γένει το γαλλικό SUV διαθέτει μία ματσό υπόσταση που μόνο απαρατήρητη δεν μπορεί να περάσει.
Εσωτερικό: Στιβαρό το Tiguan, εκλεπτυσμένο το 3008
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan είναι ευχάριστο σε όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά διατηρώντας την στιβαρή και ποιοτική του κατασκευή στο ακέραιο. Ο διάκοσμος είναι πιο σύγχρονος πατώντας πάνω στο ψηφιακό μοτίβο του Golf, με την οθόνη αφής του νέου συστήματος infotainment, το πολυλειτουργικό τιμόνι και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να δίνουν τον τόνο. Οι σπορτίφ λεπτομέρειες της έκδοσης R-Line συμπληρώνουν ευχάριστα την εικόνα του, όπως και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, ενώ οι χώροι παραμένουν ικανοί για την άνετη φιλοξενία 5 επιβατών και των αποσκευών τους.
Η καμπίνα του 3008 σε κερδίζει αμέσως με την απτή ποιότητα κατασκευής και το εκλεπτυσμένο design. Το i-Cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που διαθέτει επιπλέον ενδείξεις για την λειτουργία του Plug-in Hybrid συστήματος, αλλά και η οθόνη αφής για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ανεβάζουν το hi-tech υπόβαθρο αλλά και την πρακτικότητα. Το ταμπλό χωρίζει τμηματικά κατά κάποιο τρόπο τον οδηγό με τον συνοδηγό μέσω του μεγάλου πάνελ ανάμεσα στα καθίσματα και διακρίνεται για την όμορφη σχεδίασή του. Παρά την ηλεκτρική τεχνολογία του μάλιστα, το 3008 διατηρεί τα ίδια και σε κάθε περίπτωση ικανοποιητικά επίπεδα χώρων τόσο για 4 ή 5 επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Πιο ισχυρό το Tiguan, πιο οικονομικό το 3008
Το Tiguan συνδυάζει μια μπαταρία 13 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 9,2 kWh), που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 6άρι ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον 1,4 TSI θερμικό κινητήρα των 150 ίππων, με συνολική απόδοση 245 άλογα και 400 Nm ροπής. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 3 ώρες και 40 λεπτά από ένα wallbox των 3,6 kW, όμως, και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5 ώρες για να φορτιστούν πλήρως. Συνολικά η μέση κατανάλωση του εξηλεκτρισμένου VW Tiguan ορίζεται από την εταιρεία στα 1,8 λτρ./100 χλμ., ενώ η ηλεκτρική του αυτονομία οριοθετείται έως τα 50 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.
Από τη μεριά του το Peugeot 3008 HYBRID κινείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα PureTech 1,6 λίτρων απόδοσης 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 PS ενσωματωμένο στο αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο e-EAT8, αποδίδοντας συνδυαστικά 225 ίππους που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς. Με την μπαταρία των 13,2 kWh που διαθέτει το Peugeot 3008 HYBRID προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 56 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωσή του στον κύκλο WLTP σύμφωνα με την εταιρεία ανέρχεται στα 1,3 λτ./100 χλμ. Για την φόρτισή του χρειάζεται 1 ώρα και 45 λεπτά από wallbox 7,4 kW ή 4 ώρες από πρίζα 3,7 kW.
Στο δρόμο: Αμφότερα άνετα με καλή οδηγική αίσθηση
Το αυξημένο βάρος του VW Tiguan λόγω μπαταρίας απαίτησε πιο σφιχτή ανάρτηση και το πακέτο R-Line επέβαλλε τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 255/45, οπότε η άνεση πάνω από τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δεν θυμίζει τη λιμουζινέ αίσθηση του παρελθόντος, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική. Έπειτα, το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα με τον κινητήρα σε λειτουργία είναι χαμηλό, πολλώ δε μάλλον όταν τα ηνία για την κίνηση έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Οι εναλλαγές από τη μία μονάδα κίνησης στην άλλη γίνονται χωρίς καν να το παίρνεις είδηση, ενώ το γερμανικό SUV ξεχωρίζει για το στιβαρό και σταθερό του πάτημα. Το τιμόνι, αν και δε διακρίνεται για την πληροφόρησή του, είναι ακριβές και γραμμικό, η πρόσφυση έχει μεγάλα περιθώρια, η κλίση είναι συγκρατημένη, τα φρένα δεν έδειξαν να καταλαβαίνουν τίποτα και το έξτρα βάρος φαίνεται μόνο σε ακραίες καταστάσεις.
Το Peugeot 3008 είναι ένα πολύ άνετο στο δρόμο αυτοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις του και το ίδιο ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση παρά το επιπλέον βάρος. Η ανάρτηση διαβάζει καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η οδική του συμπεριφορά παραμένει ασφαλής και ευχάριστη προσφέροντας παράλληλα καλή οδηγική αίσθηση. Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους χρειάζεται λίγη προσοχή στην πίεση του γκαζιού σε δρόμο με στροφές και αυτό γιατί η αμεσότητα της απόκρισης και η μεγάλη ισχύς σε συνδυασμό με το βάρος μπορεί να οδηγήσουν σε υποστροφικές τάσεις παρά την άμεση επέμβαση του ESP. Κλείνοντας, να πούμε πως τα top φρένα και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά ολοκληρώνουν το οδηγικό προφίλ του ευέλικτου 3008.
Η γνώμη μας
Η plug-in έκδοση του Peugeot 3008 έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά αν είσαι εταιρικός χρήστης. Σε κερδίζει με την φρέσκια εμφάνιση, τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, την ώρα που η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή. Από την άλλη πλευρά, το Tiguan είναι φθηνότερο και ισχυρότερο, ωστόσο έχει υψηλότερη κατανάλωση. Εν κατακλείδι, και τα δύo μοντέλα στις Plug-in υβριδικές τους εκδόσεις αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να κινηθούν... ηλεκτρικά εντός πόλης και χωρίς άγχος σε ταξίδια.