To C-HR είναι ο πρωταθλητής σε πωλήσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και η Toyota πλέον τοποθετεί από κάτω του το νέο Yaris Cross, με την προσδοκία να αντιγράψει την επιτυχία του στα μικρά crossover.
To Toyota C-HR είναι το πιο δημοφιλές οικογενειακό SUV το 2021 στην Ελλάδα, αφού βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων για μοντέλα της κατηγορίας, καταλαμβάνοντας μάλιστα την πρωτιά στην λιανική αγορά. Εδώ και λίγους μήνες, μέλος της γκάμας της ιαπωνικής φίρμας είναι και το Yaris Cross, το μοντέλο που αντιπροσωπεύει την φίρμα στην επίσης δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Αξίζει να σημειώσουμε, πως το Yaris Cross, αναμένεται να έχει παρόμοια εμπορική επιτυχία με το Yaris, αφού όπως είχε αποκαλύψει η αντιπροσωπεία της Toyota πριν λίγο καιρό στην Ελλάδα, έχουν γίνει ήδη περισσότερες από 1.600 προπαραγγελίες. Ας δούμε όμως αναλυτικά που διαφέρουν τα Yaris Cross και C-HR:
Σχεδίαση: Πιο νεανικό το Yaris Cross, πιο φουτουριστικό το C-HR
Το μήκους 4.180 χλστ. Yaris Cross έχει αρκετά στοιχεία από τον σχεδιαστικό κώδικα του Yaris, τα οποία συνδυάζονται με crossover χαρακτηριστικά. Συνολικά ο σχεδιασμός είναι νεανικός, αλλά όχι ιδιαίτερα φουτουριστικός. Αντίθετα φουτουριστικό είναι το μήκους 4.390 χλστ. C-HR κάτι το οποίο το καθιστά ξεχωριστό στη μικρομεσαία κατηγορία των SUV/crossover και έχει ήδη βρει το «κοινό» του. Κύριο χαρακτηριστικό πάντως και των δύο μοντέλων είναι η μυώδης και γεμάτη ακμές εμφάνιση με κουπέ χαρακτηριστικά στο πίσω μέρος, που είναι πιο έντονα στο C-HR με μικρότερα πίσω παράθυρα. Αμφότερα τα μοντέλα ωστόσο είναι εντυπωσιακά από όποια πλευρά και να τα κοιτάξεις.
Εσωτερικό: Oδηγοκεντρικό το C-HR, έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Yaris Cross
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων η Toyota ακολουθεί τη λογική «less is more» όπως την ονομάζει, που μεταφράζεται σε ένα ώριμο αισθητικά και λειτουργικά εσωτερικό, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Έτσι και στα δύο SUV/Crossover της συναντάμε ένα νεανικό και σύγχρονο σε διάκοσμο εσωτερικό με καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών αλλά και αντίστοιχα μελετημένη εργονομία. Ο hi-tech αέρας τους εκφράζεται από τις οθόνες αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό και τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης. Το ταμπλό του C-HR έχει πιο οδηγοκεντρική σχεδίαση, με τη καμπίνα του Yaris Cross να δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα, όπως υποδηλώνουν τα μεγάλα του πίσω παράθυρα, αλλά και τα 390 λτ. του χώρου αποσκευών, έναντι 377 λτ. στο C-HR παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο του τελευταίου (2.640 χλστ. έναντι 2.560 χλστ. στο Yaris Cross).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες-Τιμές: Πιο προσιτό το Yaris Cross, υβριδικό μόνο το C-HR
Η εντελώς διαφορετική τιμολογιακή πολιτική που ισχύει για τα δύο μοντέλα είναι βασικό στοιχείο των διαφορών τους, με την υβριδική τεχνολογία να αποτελεί αντίθετα, αυτό που τα ενώνει. Στη βάση του Yaris Cross είναι ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας των 125 ίππων με τις τιμές να ξεκινούν από 17.470 ευρώ, με την υβριδική έκδοση των 116 ίππων που πρωτοείδαμε στο Yaris να τιμάται από 20.320 ευρώ. Το Υaris Cross σε αντίθεση με το C-HR προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης με τιμή από 26.070 ευρώ, στην πλούσια έκδοση Style, σε συνδυασμό με το υβριδικό κινητήριο σύνολο.
Tο C-HR διαθέτει μόνο δύο υβριδικές εκδόσεις, μια με τον 1,8 λτ. κινητήρα και συνδυαστική απόδοση 122 ίππων από 24.270 ευρώ και μια 2,0 λίτρων με συνδυαστική απόδοση 184 ίππων με τιμή από 29.650 ευρώ. Πρέπει να σημειωθεί πως το C-HR είναι αυτό που σύστησε τη νέα πλατφόρμα TNGA της Toyota πάνω στην οποία βασίζονται πλέον όλα της τα μοντέλα και χαρακτηρίζεται από την αυξημένη ακαμψία της και τα ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά που προσφέρει, διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Το Toyota Cross χρησιμοποιεί την πλατφόρμας GA-B του νέου Yaris και πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα.
Συμπέρασμα: Ευχάριστος πονοκέφαλος!
Τoyota C-HR και Yaris Cross ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό, έχουν διαφορές σε τιμή και εφοδιάζονται με διαφορετικά κινητήρια σύνολα, έχοντας ωστόσο κοινό στοιχείο την υβριδική τεχνολογία αλλά και την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση της φίρμας. Το Yaris Cross, κατά την γνώμη μας έχει όλα τα φόντα να αντιγράψει την εμπορική επιτυχία του C-HR και να βγάλει «ασπροπρόσωπη» την Toyota στην κατηγορία των μικρών SUV.
«Ευχάριστος» πονοκέφαλος η αγορά ενός Toyota SUV!
- Πιο νεανικό το Yaris Cross, πιο φουτουριστικό το C-HR
- Oδηγοκεντρικό το C-HR, έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Yaris Cross
- Πιο προσιτό το Yaris Cross, μόνο υβριδικό το C-HR
Εσύ θα έπαιρνες το πιο μικρό και νεανικό Yaris Cross ή το φουτουριστικό και μεγαλύτερο C-HR;