Τo ανανεωμένο Fiesta ξεκίνησε την καριέρα του στην ελληνική αγορά και βάζει ένα ευχάριστο δίλημμα, αφού η Ford προσφέρει και το Puma σε ST-Line έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα απόδοσης 155 ίππων, αλλά με διαφορά 3μιση χιλιάδων ευρώ σε τιμή. Εσύ ποιο από τα δύο θα διάλεγες;
Το Ford Fiesta και το Ford Puma είναι δύο μοντέλα που ξεχωρίζουν, το καθένα στην δική του κατηγορία, για το νεανικό και τον «στριφτερό» τους χαρακτήρα. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν επίσης ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς χρησιμοποιούν ήπια υβριδική τεχνολογία με τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα σε δύο εκδόσεις 125 ή 155 ίππων. Η πιο ισχυρή ήπια υβριδική επιλογή, αυτή των 155 ίππων, προσφέρεται στο σπορτίφ ST-Line εξοπλιστικό επίπεδο και στα δύο μοντέλα, ωστόσο το Puma, το μικρό SUV με το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ, είναι ακριβότερο κατά 3.500 ευρώ, αφού τιμάται από 23.991 ευρώ, την στιγμή που το Fiesta στην ίδια έκδοση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο κοστίζει 20.320 ευρώ. Πάμε να δούμε τα υπέρ και τα κατά της κάθε επιλογής...
Εμφάνιση: Πιο μοντέρνο από ποτέ το Fiesta, πιο μυώδες και επιβλητικό το Puma
To Fiesta ανανεώθηκε πρόσφατα και, πλέον, διατίθεται στην έκδοση ST-Line με Matrix LED φώτα και πιο σκούρα φανάρια πίσω. Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός περιλαμβάνει επίσης το ψηλότερα τοποθετημένο καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους, σε συνδυασμό με μεγαλύτερες πάνω γρίλιες. Το μπλε οβάλ σήμα της Ford βρίσκεται τώρα μέσα στη μάσκα και όχι στο χείλος του καπό, καθιστώντας το πιο εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά. Το Puma από την άλλη διαθέτει πιο μυώδη σχεδίαση, η οποία του χαρίζει πολύ δυναμική εμφάνιση, κυρίως χάρη στο καμπυλωτό του αμάξωμα των 4,19 μ., με τους τονισμένους θόλους, τη μεγάλη γρίλια της μάσκας και τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, ως SUV έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που του επιτρέπει να έχει και πιο... περιπετειώδη χαρακτήρα.
Εσωτερικό: Πιο ευρύχωρο το Puma με σχεδόν διπλάσιο πορτ-μπαγκάζ
Η σχεδίαση της καμπίνας είναι σχεδόν ίδια, που σημαίνει πως και τα δύο προσφέρουν νεανικό διάκοσμο, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, στάνταρ οθόνη αφής 8 ιντσών, αλλά και στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Μεγάλο πλεονέκτημα του Puma είναι φυσικά ο χώρος αποσκευών των 458 λτ. συν άλλα 80 λτ. του MegaBox (μπορεί να πλυθεί και να αποστραγγισθεί), έναντι 311 λτ. του Fiesta, ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει την υψηλότερη θέση οδήγησης που κάνει παιχνιδάκι την κίνηση μέσα στην πόλη. Επιπλέον, λόγω μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος η επι/αποβίβαση είναι πιο εύκολη στο Puma, ενώ υπάρχει και το αίσθημα μεγαλύτερης ευρυχωρίας στην καμπίνα, λόγω μεγαλύτερου ύψους.
Κινητήρας: Αψεγάδιαστος ο ήπια υβριδικός 1.000άρης των 155 ίππων
Ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος 1,0 EcoBoost κινητήρας στην εκδοχή των 155 ίππων λειτουργεί αψεγάδιαστα, όντας εύστροφος, χωρίς ξεσπάσματα και «γεμάτος» από χαμηλά μέχρι σχεδόν τον κόφτη. Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα κύκλωμα 48V, το οποίο του δίνει μέχρι και 50 Nm έξτρα ροπής στις χαμηλές στροφές κατά την επιτάχυνση, ενώ παράλληλα απαλλάσσει τον κινητήρα από ένα μέρος των φορτίων του με αποτέλεσμα να μην ζορίζεται τόσο.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Στρίβουν και τα δύο, σφικτούτσικη η ανάρτηση στην έκδοση ST-Line
Παρόλο που το ανανεωμένο Fiesta δεν έχει πατήσει τροχούς στην Ελλάδα, περιμένουμε να έχει ίδια, αν όχι λίγο καλύτερη, οδική συμπεριφορά στο δρόμο, ως αποτέλεσμα ενός ραφιναρίσματος που συνηθίζεται να συνοδεύει τα ανανεωμένα μοντέλα. Ως εκ τούτου, το Fiesta που είχε ήδη ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα θα είναι ένα κλικ καλύτερο με τον οδηγό να εκτιμά την αμεσότητα και την απόκριση του κινητήρα. Τα 155 άλογα του mild hybrid εξασφαλίζουν πως θα βρίσκει αποθέματα ισχύος και ροπής σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Σε δρόμους με στροφές το Fiesta αποκτά ένα ακόμα πιο συμμετοχικό προφίλ αλλά και πιο ρυθμίσιμη συμπεριφορά στο όριο.
Στη δοκιμή του Puma με τα 125 άλογα είχαμε αποφανθεί ότι είναι σβέλτο, άρα σκεφτείτε τι κάνει αυτό με τα 155 άλογα και την πιο σφικτή ανάρτηση. Πράγματι, η ισχυρότερη έκδοση (πλην του Puma ST των 200 ίππων) είναι ζωηρή ενώ η εξαιρετική σε λειτουργία και απόσβεση ανάρτηση μπορεί να διαχειριστεί ιδανικά τις απαιτήσεις των 155 ίππων. Αν και ελαφρύ, το τιμόνι είναι τόσο κοφτερό και ακριβές, όσο χρειάζεται για να εμπνεύσει τον οδηγό και να κάνει το μπροστινό μέρος υπάκουο σε κάθε εντολή. Tο Ford Puma με τα 155 άλογα προσφέρει μια ιδιαίτερη «μηχανική» ανάλαφρη αίσθηση, χαρακτηριστικό που ενισχύεται με την επιλογή Sport. Παράλληλα, η σφιχτούτσικη ανάρτησή του λειτουργεί στρωτά και αθόρυβα «στρογγυλεύοντας» σωστά τις κακοτεχνίες, χωρίς να κοπανάει.
Η άποψή μας: Ασφαλής οποιαδήποτε επιλογή
To Fiesta, μετά και την ανανέωσή του, έγινε πιο μοντέρνο και εντυπωσιακό στον δρόμο, έχει hi-tech και ποιοτική καμπίνα και είναι ο ορισμός του fun to drive στην κατηγορία του, ιδιαίτερα στην έκδοση με τους 155 ίππους και το ήπια υβριδικό σύστημα που ενισχύει ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, δικαιολογώντας έτσι το κόστος αγοράς των 20.320 ευρώ. Από την άλλη, το Puma έχει πιο επιβλητική παρουσία, είναι το ίδιο hi-tech στο εσωτερικό αλλά δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να καθίσει πιο ψηλά και να κινηθεί πιο άνετα μέσα στην πόλη, ενώ μπορεί να πατήσει επίσης πιο εύκολα στο χώμα. Ακόμα, το Puma έχει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου πορτ-μπαγκάζ, ενώ μπορεί να «στρίψει» σχεδόν το ίδιο αποτελεσματικά με το Fiesta. Eν κατακλείδι, το Fiesta είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του, όμως το Puma διαθέτει στην φαρέτρα του δύο παραπάνω «όπλα» (άνεση και έξτρα χώροι) απαιτώντας ωστόσο περίπου 3.500 ευρώ παραπάνω. Φαίνεται πως σε όποια επιλογή και εάν καταλήξει κάποιος, δεν θα βγει χαμένος, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη πως η Ford προσφέρει και στα δύο μοντέλα 8ετη εργοστασιακή εγγύηση...
Fiesta ST-Line ή Puma ST-Line με τον ήπια υβριδικό των 155 PS
- Πιο μοντέρνο από ποτέ το Fiesta, πιο μυώδες και επιβλητικό το Puma
- Ευρύχωρο το Puma με σχεδόν διπλάσιο πορτ-μπαγκάζ
- Αψεγάδιαστος ο ήπια υβριδικός 1.000άρης των 155 ίππων
- Στρίβουν και τα δύο, σφικτούτσικη η ανάρτηση στην έκδοση ST-Line
Εσύ ποιο από τα δύο θα διάλεγες; Το Puma με το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ που μπορεί να πατήσει και λίγο χώμα ή το στριφτερό και πολύ μοντέρνο Fiesta;