Δύο δημοφιλή και ικανά οικογενειακά SUV έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο. Ο λόγος για το hi-tech με premium χνάρια, Peugeot 3008 και το πρακτικό, οικονομικότερο και ισχυρότερο Ford Kuga.
Τα οικογενειακά SUV είναι μία κατηγορία που ενδιαφέρει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους με αποτέλεσμα οι επιλογές που υπάρχουν και στην ελληνική αγορά να είναι πολλές και καλές. Ως αποτέλεσμα η τελική επιλογή μπορεί να αναδειχτεί σε γρίφο για δυνατούς λύτες, οι οποίοι θα... πονοκεφαλιάσουν μέχρι να πάρουν την τελική του απόφαση. Στις παρακάτω λοιπόν γραμμές θα «ακτινογραφήσουμε» το hi-tech με premium χνάρια, Peugeot 3008 που εφοδιάζεται με τον 1,2 λίτρων Puretech κινητήρα σε ισχύ 120 ίππων και το πρακτικό, οικονομικότερο και ισχυρότερο Ford Kuga που προσφέρεται με τον 1,5 EcoBoost κινητήρα βενζίνης με 150 άλογα.
Σχεδίαση: Εντυπωσιάζει το 3008, σύγχρονη γραμμή το Kuga
Το Peugeot 3008 βγάζει προς τα έξω premium χαρακτήρα, τον οποίο και συνδυάζει με την τον δυναμισμό και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.) καθιστώντας το επιβλητικό και ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Βασικά στοιχεία της σχεδίασής του αποτελούν η μεγάλη και κομψή μάσκα στο εμπρός μέρος και τα φωτιστικά σώματα με τα εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας που εκτείνονται προς τα κάτω σαν «νυχιές».
Το Ford Kuga με την αεροδυναμική και «ρευστή» σχεδίαση που διαθέτει, έχει ξεφύγει ακόμα περισσότερο από την μέχρι τώρα κλασσική SUV εικόνα, την ώρα που η απόσταση από το έδαφος είναι στα 191 χλστ.. Ωστόσο το Kuga είναι με διαφορά μεγαλύτερο σε μήκος και μεταξόνιο με 4.614 και 2.710 χλστ. αντίστοιχα. Σε γενικές γραμμές οι αναλογίες και τα όμορφα άκρα του Kuga τονίζουν την κομψότητα που ζητά ο σύγχρονος αγοραστής της κατηγορίας.
Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό το 3008, κορυφαία πρακτικότητα το Kuga
Το εσωτερικό του Peugeot 3008 παρουσιάζει και αυτό ξεκάθαρα τον premium προσανατολισμό του. Η οθόνη αφής είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση (8 ίντσες), ενώ η minimal λογική του i-cockpit με το μικρό τιμόνι, τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων (μπορεί να είναι και ψηφιακός) και την ελαχιστοποίηση των φυσικών διακοπτών εξακολουθεί να αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση για την κατηγορία. Οι χώροι είναι ικανοί για την άνετη φιλοξενία 4 επιβατών, την ώρα που το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 520 λίτρα.
Το εσωτερικό του Ford Kuga επιδεικνύει προσεγμένη συναρμολόγηση, ενώ διαθέτει και high-tech προφίλ χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την στάνταρ οθόνη αφής. Οι μεγαλύτερες άλλωστε διαστάσεις του Kuga του χαρίζουν κορυφαία επίπεδα χώρων στο εσωτερικό του ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα είναι ένα ακόμη ατού που σε συνδυασμό με τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα καθιστούν την καμπίνα ιδιαίτερα λειτουργική. Ο δε χώρος αποσκευών μπορεί να είναι από 475-645 λτ. ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Οικονομία με το 3008, επιδόσεις με το Kuga
To Kuga έχει μεγαλύτερο σε κυβισμό και πιο δυνατό κινητήρα (1,5 EcoBoost, 150 άλογα και 240 Nm ροπής), οπότε είναι αναμενόμενο να επικρατεί σε επιδόσεις, παρά το βαρύτερο αμάξωμα. «Γεμάτη» λειτουργία από χαμηλά, πολιτισμένα χαρακτηριστικά και ευστροφία ολοκληρώνουν την εικόνα του μοτέρ του, που κάθε άλλο παρά αισθητή κάνει την 3κύλινδρη φύση του. Η μέση κατανάλωση στις μετρήσεις μας δείχνει 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ με προσοχή και συνεχή χρήση Eco η τιμή μπορεί να πέσει και σε επίπεδα B-SUV, ήτοι 7,0-7,5 λτ./100 χλμ..
Από τη μεριά του ο 1,2 λίτρων PureTech του 3008 στις υψηλές στροφές δείχνει περισσότερο πως είναι 3κύλινδρος, αλλά είναι ιδιαίτερα ελαστικός και πολιτισμένος. Επίσης, με 130 άλογα και 230 Nm ροπής μπορεί στις επιδόσεις να μένει συγκριτικά πίσω, αλλά το 3008 είναι πολύ οικονομικό με μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Ασφαλή και άνετα
Στο δρόμο και τα δύο μοντέλα μας εστιάζουν περισσότερο στην άνετη, ασφαλή και ευχάριστη μετακίνηση, η οποία φυσικά συνεπικουρείται από πλήθος συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.
Το Kuga είναι ιδιαίτερα άνετο μέσω της ρύθμισης της ανάρτησής του, που βοηθά την υψηλή ποιότητας κύλισης. Η αίσθηση και η ακρίβεια του τιμονιού συμπληρώνεται από τα πολύ καλά φρένα, που με τη σειρά τους ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει το Ford Kuga σε οδηγό και επιβάτες, τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο πατημένο χώμα.
Περνώντας στο 3008, η ανάρτηση απορροφά όλες τις ανωμαλίες και συνδυάζεται με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση από το Kuga που θα την καταλάβεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά το γαλλικό SUV αντιπαραθέτει τη μεστή οδηγική του ικανότητα, που δεν επηρεάζεται καθόλου από την κορυφαία απόσταση από το έδαφος (219 χλστ.). Εξίσου καλά είναι τα φρένα που δηλώνουν παρών όποτε τα χρειαστεί ο οδηγός.
Τιμές - Συμπέρασμα
Ford Kuga και Peugeot 3008 αποτελούν αδιαμφισβήτητα δύο από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία των C-SUV. Το πρώτο διατίθεται στη χώρα μας με τιμή αγοράς από 30.403 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση ST-Line, προσφέροντας παράλληλα καλύτερες επιδόσεις. Από την άλλη το Peugeot 3008 στο μεγαλύτερο κόστος απόκτησης (από 33.300 ευρώ) φέρνει ως αντίβαρα την εξαιρετικά μικρή κατανάλωση για τα δεδομένα της κατηγορίας, τον hi-tech χαρακτήρα, την μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το εκλεπτυσμένο premium design μέσα και έξω.
Τιτανομαχία!
-Με premium «αέρα» το 3008, μικρότερο κόστος αγοράς το Kuga.
-Καλύτερες επιδόσεις το Kuga, πιο οικονομικό στην κατανάλωση το 3008.
-Μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος το 3008, πιο πρακτικό το Kuga.
Εσύ ποιο θα επέλεγες;