Honda HR-V e:HEV και Peugeot 3008 αντιμετωπίζουν το ένα το άλλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV έχοντας και τα δύο μοντέρνα εμφάνιση. Βρίσκονται επίσης πολύ κοντά σε τιμές αλλά δεν είναι λίγοι οι τομείς στους οποίους διαφέρουν.
Υβριδικό Honda HR-V ή «θερμόαιμο» Peugeot 3008 με οθονάρες;
To νέο Honda HR-V είναι διαθέσιμο εδώ και λίγους μήνες στην χώρα μας θέλοντας να ταράξει τα νερά στην ελληνική αγορά και να διεκδικήσει υψηλό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV. Βασικά «όπλα» του, το εκλεπτυσμένο ντιζάιν, ο μίνιμαλ αλλά hi-tech εσωτερικός του διάκοσμος και το οικονομικό, μα αποδοτικό υβριδικό σύνολο που κρύβει κάτω από το καπό. Ένα από τα μοντέλα που θα βρει απέναντί του είναι το Peugeot 3008, ένα SUV το οποίο ξεχωρίζει επίσης για την μοντέρνα και δυναμική του εμφάνιση, ενώ παράλληλα βαδίζει προς premium προσανατολισμό και έχει καταφέρει να βρεθεί ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων τα τελευταία χρόνια. Ας δούμε τι στοιχεία φέρνουν στο τραπέζι αυτά τα δύο μοντέλα:
Γαλλο-ιαπωνική μάχη!
- Μίνιμαλ το HR-V, hi-tech το 3008 με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ
- Υβριδικό το HR-V, σε βενζίνη, diesel και Plug-in το 3008
- Από 33.350€ το Honda, από 32.300€ το Peugeot
Ποιο θα προτιμούσες; To υβριδικό Honda HR-V με την ιαπωνική φιλοσοφία ή το Peugeot 3008 με τις οθονάρες και το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ;
To νέας γενιάς HR-V έχει μήκος 4,34 μέτρα και ενσαρκώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Το ντιζάιν περιλαμβάνει μία νέα, τολμηρή μάσκα, ενώ στο σχήμα του αμαξώματος ενσωματώνεται ένα μακρύ καπό και πιο αιχμηρά, κάθετα πλαϊνά τμήματα. Από το πλαϊνό μέρος, γίνεται εύκολα διακριτή η κεκλιμένη οροφή που χαρίζει coupe στιλ στο ιαπωνικό SUV ενώ, εάν υπάρχει κάτι που συνδέει τη νέα γενιά με την προηγούμενη είναι τα «κρυμμένα» χερούλια στις πίσω θύρες. Στο πίσω μέρος, το μάτι πέφτει πάνω στην λεπτή γραμμή που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν πλέον νέο σχήμα.
Από τη μεριά του, το Peugeot 3008 έχει ως κύρια στοιχεία της σχεδίασής του μετά την ανανέωση τη μεγάλη και πιο κομψή μάσκα στο εμπρός μέρος και τα φωτιστικά σώματα με τα εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας που εκτείνονται προς τα κάτω σαν «χαυλιόδοντες». Το αμάξωμα συνεχίζει να είναι μυώδες και στα πλαϊνά του, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εκφράζουν με τη σειρά τους την δυναμική του, θυμίζοντας γρατζουνιές από λιοντάρι. Ως γενική εικόνα το 3008 είναι επιβλητικό και ξεχωριστό σχεδιαστικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, εκφράζοντας έντονα τον premium χαρακτήρα του.
Η καμπίνα του νέου HR-V έχει μίνιμαλ αισθητική, με την Honda να έχει αποφασίσει να μεταφέρει πολλές λειτουργίες πάνω στο τιμόνι για να «ελαφρύνει» το τοπίο στην κονσόλα. Η οθόνη στο κέντρο είναι αφής, έχει μέγεθος 9 ίντσες και είναι συμβατή με τα συστήματα διασυνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto. To «παρών» δίνει ένα σύστημα διάχυσης του αέρα που καθοδηγεί τη ροή φρέσκου αέρα δίπλα και πάνω από τους επιβάτες, μέσω μοναδικών αεραγωγών σχήματος L στις πάνω γωνίες του ταμπλό. Ακόμα, χάρη στην ενσωμάτωση του συστήματος κίνησης της Honda σε συνδυασμό με την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ, το νέο HR-V διατηρεί τα ευέλικτα καθίσματα Magic Seats που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης (η βάση του καθίσματος σηκώνεται προς τα πάνω, όπως τα καθίσματα στα γήπεδα). O χώρος για τις αποσκευές, σύμφωνα με την φίρμα, είναι 335 λίτρα.
Tο εσωτερικό του Peugeot 3008 εκπλήσσει ευχάριστα με την εικόνα την ποιότητά του, με τη λογική σχεδίασης i-cockpit να προσφέρει hi-tech στοιχεία και συστήματα, κάνοντας το μικρομεσαίο SUV της Peugeot να βαδίζει σε premium «χνάρια». Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ) έχει ανασχεδιασμένα γραφικά ενδείξεων και στις πλουσιότερες εκδόσεις του συμπεριλαμβάνει και σύστημα νυχτερινής όρασης, ενώ στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η οθόνη αφής των 10 ιντσών με πιο καλή ανάλυση και πιο γρήγορο λειτουργικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, με πολύ καλά υλικά, προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ τόσο η εργονομία όσο και η πρακτικότητά του παραμένουν σε καλά επίπεδα. Οι χώροι είναι έτσι ικανοί για την άνετη μεταφορά 4 ατόμων χωρίς κανέναν περιορισμό και 520 λίτρα αποσκευών.
Μόνη επιλογή κινητήρα στο HR-V είναι το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που παίζει τον ρόλο του range extender. Σε συνεργασία με το μοτέρ, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνδυαστική απόδοση του συνόλου ορίζεται στους 131 ίππους με 253 Nm ροπής. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το ιαπωνικό στρατόπεδο υπόσχεται 5,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 122 γρ./χλμ., ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δλ.. Υπεύθυνο για την μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα είναι ένα εξελιγμένο κιβώτιο μονής σχέσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος. Το νέο HR-V προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Elegance, Advance και Advance Plus με τις τιμές να ξεκινούν από 33.350, 36.100 και 39.250 ευρώ αντίστοιχα.
Από την άλλη, η γκάμα κινητήρων του 3008 περιλαμβάνει επιλογές σε βενζίνη, diesel αλλά και ρεύμα. Ειδικότερα, από 32.300 ευρώ (περιλαμβάνεται έκπτωση 1.000 ευρώ) ξεκινά η τιμή για την βενζινοκίνητη επιλογή με τον PureTech των 130 ίππων (6,2 λτ./100χλμ κατανάλωση και 9,5 δλ. σε 0-100) και από 34.300 ευρώ ο diesel ΒlueHDi των 130 ίππων (5,1 λτ κατανάλωση και 10,8 δλ σε 0-100). Το γαλλικό μικρομεσαίο προσφέρεται και σε Plug-in υβριδική έκδοση με τις τιμές να ξεκινούν από 46.500 ευρώ με απόδοση 225 ίππων στην έκδοση Allure (1,4 λτ. κατανάλωση και 8,7 δλ. για το 0-100) και από 51.800 στην 4κίνητη Plug-in υβριδική έκδοση με 300 άλογα ιπποδύναμη (5,9 σε 0-100 χλμ./ώρα).
Πρόκειται για δύο μοντέλα καλοσχεδιασμένα και ολοκληρωμένα σε κάθε τομέα που μπορούν να καλύψουν με ευκολία κάθε ανάγκη μιας οικογένειας. Το ιαπωνικό HR-V έχει πιο μίνιμαλ αισθητική στο εσωτερικό σε αντίθεση με το γαλλικό 3008 που είναι πιο hi-tech και φανταχτερό. Το υβριδικό σύνολο του SUV της Honda, αν και δεν προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση από τα μοτέρ βενζίνης του 3008. Από την άλλη το μικρομεσαίο των Γάλλων έχει περισσότερες επιλογές σε κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμού, για εκείνους που είναι διστακτικοί με τα υβριδικά, ωστόσο μόνο οι θερμικοί κινητήρες μπορούν να έρθουν σε αντιπαράθεση με το HR-V, αφού οι τιμές στις Plug-in υβριδικές εκδόσεις ξεφεύγουν. Σε κάθε περίπτωση, είτε μιλάμε για το ιαπωνικό Honda HR-V ή για το γαλλικό Peugeot 3008, πρόκειται για δύο από τα πλέον ντιζαϊνάτα SUV στην κατηγορία τους που θα ικανοποιήσουν τον ιδιοκτήτη σε όλα τα επίπεδα, εφόσον σκοπεύουν να διαθέσουν περί τις τριάντα δύο με τριάντα τέσσερις χιλιάδες ευρώ. Εσείς ποιο από τα δύο θα επιλέγατε; Περιμένουμε τη γνώμη σας στα σχόλια...