- Νέο υβριδικό σύστημα από την Toyota με όνομα Hybrid Max & τρελά γκάζια
- Turbo μοτέρ βενζίνης 2.4 λτ. & δύο ηλεκτροκινητήρες
- «Βγάζει»... 340 άλογα & δίνει κίνηση και στους 4 τροχούς
- Μπορεί να δουλέψει από 70% μπροστοκίνητο έως 80% πισωκίνητο
Το colpo grosso της Toyota!
Η ιστορία της Toyota είναι συνυφασμένη με τα υβριδικά συστήματα κίνησης. Δεν είναι άλλωστε μυστικό πως από το 1997 και την πρώτη γενιά του Prius έως και σήμερα με την πιο πλήρη γκάμα αυτοφορτιζόμενων υβριδικών στην αγορά, που ενσωματώνει την πέμπτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας, η ιαπωνική φίρμα αποδεικνύει πως όχι μόνο επενδύει στα υβριδικά αλλά τα εξελίσσει ακόμα περισσότερο. Κάπως έτσι η Toyota έκανε τη λέξη «υβριδικό» συνώνυμο της οικονομίας καυσίμου πριν από περίπου 25 χρόνια και συνεχίζει ακάθεκτη προς αυτή την κατεύθυνση.
Πρεμιέρα με το νέο Toyota Crown
Στο δρόμο αυτό λοιπόν, η Toyota πήγε ένα βήμα παραπέρα φέρνοντας στο προσκήνιο το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης «Hybrid Max». Το εν λόγω σύστημα έκανε το ντεμπούτο του με το νέο Toyota Crown, το μεγάλο Coupe Crossover μήκους 4,93 μέτρων, το οποίο επέστρεψε στη γκάμα της φίρμας, αλλά για την αγορά των Η.Π.Α. (προσφέρεται και στην Ασία) και όχι της Ευρώπης, αυξάνοντας σε κάθε περίπτωση τον αριθμό των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της στα 16.
Υβριδικό σύστημα με 340 ίππους
Το νέο υβριδικό σύστημα Hybrid Max έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα με το στρατόπεδο της Toyota, για να παρέχει ομαλή και ισχυρή επιτάχυνση γεμάτη ροπή από χαμηλά, χωρίς να βάζει σε δεύτερη μοίρα την απόδοση, αφού στο πρόσφατα αποκαλυφθέν Crown είναι σε θέση να προσφέρει 340 ίππους. Συνδυάζει έναν 4κύλινδρο εν σειρά turbo κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λίτρων, ρυθμισμένο για να επιτυγχάνει τη μέγιστη ροπή μεταξύ 2.000-3.000 σ.α.λ., με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα που συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της παραγωγής ροπής.
Την ίδια στιγμή στον πίσω άξονα είναι τοποθετημένο ένα υδρόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ υψηλής απόδοσης, που συνδυάζεται και αυτό με τον θερμικό κινητήρα για να μεταδίδει άμεσα ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. Μάλιστα, λόγω της ύπαρξης του ηλεκτρικού μοτέρ στον πίσω άξονα, η Toyota τον ονομάζει eAxle. Αρα μιλάμε για μια κατασκευή στην οποία συνεργάζεται ένας turbo βενζινοκινητήρας με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας συνδυαστικά 340 ίππους και κίνηση στους τέσσερις τροχούς δίνοντας τη δυναότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ έξι προγραμμάτων παραμετροποίησης στην περίπτωση του Crown, που είναι και το μοντέλο στο οποίο λανσάρεται: Eco, Normal, Comfort, Custom, Sport και Sport+. Τι γίνεται όμως με τη μετάδοση;
Έως και το 80% της ισχύος στον πίσω άξονα
Το Hybrid Max συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων με υδραυλικό πολύδισκο υγρό συμπλέκτη (σ.σ. υγρός είναι ο συμπλέκτης που λειτουργεί σε «μπάνιο» λαδιού, δηλαδή οι δίσκοι και οι πλάκες έχουν συνεχή επαφή με το λιπαντικό), αλλά και το σύστημα τετρακίνησης E-Four Advanced AWD της Toyota. Χάρη σε αυτό τον συνδυασμό η μάρκα αναφέρει πως η αναλογία της παροχής ισχύος ανάμεσα στον μπροστά και τον πίσω άξονα ορίζεται με ακρίβεια μεταξύ 70:30 και 20:80, κάνοντας δηλαδή το αυτοκίνητο από 70% προσθιοκίνητο έως και 80% πισωκίνητο. Σχετικά με αυτό, το ιαπωνικό στρατόπεδο διατείνεται πως, ο συνδυασμός του Hybrid Max και του E-Four Advanced AWD προσφέρει εμπειρία οδήγησης πιο κοντά σε εκείνη ενός πισωκίνητου οχήματος, λόγω και της άμεσης παροχής ροπής και ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα «eAxle», ενώ παράλληλα παρέχει καλύτερο κράτημα στις στροφές, μεγαλύτερη σταθερότητα στην ευθεία και καλύτερη απόκριση στην επιτάχυνση.
Συνέχεια του άρθρου >>>