6 Φωτογραφίες »
Το Ford Puma, το πιο fun to drive SUV πόλης της ελληνικής αγοράς, στρίβει σαν... GTi. Έτσι μας (ξανά)έδειξε στην απαιτητική διαδικασία αποφυγής κινδύνου, το elk test, επαναλαμβάνοντας το ρεκόρ της κατηγορίας των B-SUV.
Νέα πίστα, ίδιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα!
Αν κοιτάξεις στην λίστα των μικρών θα βρεις στην πρώτη θέση το Fiesta. Αν τσεκάρεις την κατάταξη των GTi, το κορυφαίο διαθέσιμο στην χώρα μας μοντέλο είναι το Fiesta ST. Η διαδικασία αποφυγής κινδύνου, το elk test δηλαδή, έχει την «υπογραφή» της Ford, για αυτό και δεν μας παραξενεύει καθόλου η πρωτιά του Ford Puma στο segment των μικρών SUV.
Ναι, έχουμε γράψει πολλές φορές ότι μιλάμε για το πιο fun to drive αυτοκίνητο στον ανταγωνισμό του, μία ακόμη «δοκιμή», ωστόσο, δεν... μας χάλασε. Αντιθέτως, στα εγκαίνια της νέας πίστας εκτέλεσης του «Ταράνδου» στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy», δίπλα από τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο Αττικής, το Ford Puma επιβεβαίωσε το ρεκόρ του.
Πάμε να δούμε με λεπτομέρειες τις αντιδράσεις του σε κάθε προσπάθειά μας. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν το Ford Puma με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift, το οποίο στην βασική έκδοση ST-Line «φοράει» τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 215/55.
Ναι, έχουμε γράψει πολλές φορές ότι μιλάμε για το πιο fun to drive αυτοκίνητο στον ανταγωνισμό του, μία ακόμη «δοκιμή», ωστόσο, δεν... μας χάλασε. Αντιθέτως, στα εγκαίνια της νέας πίστας εκτέλεσης του «Ταράνδου» στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy», δίπλα από τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο Αττικής, το Ford Puma επιβεβαίωσε το ρεκόρ του.
Πάμε να δούμε με λεπτομέρειες τις αντιδράσεις του σε κάθε προσπάθειά μας. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν το Ford Puma με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Powershift, το οποίο στην βασική έκδοση ST-Line «φοράει» τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 215/55.
75 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Το «ζέσταμα» με το Ford Puma ξεκίνησε στα 75 χλμ./ώρα, ένα όριο αρκετά χαμηλό για τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε πως το Ford Puma έχει στάνταρ την πιο σφιχτή ανάρτηση ST-Line (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Στην πράξη, χάρη στην ανάρτηση, έχει εντυπωσιακό κράτημα σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να αντιδρά απρόβλεπτα ή απότομα. Για αυτό, αλλωστε, πέρα από μία μικρή κλίση, το Ford Puma αποδείχθηκε ανάλαφρο και αποτελεσματικό σε όλη την εκτέλεση της διαδικασίας, χωρίς να χρειαστεί σχεδόν καθόλου εμπλοκή από το ESP.
6 Φωτογραφίες »
Το σωστό «πάντρεμα» ανάρτησης και συστήματος διεύθυνσης επέτρεψε στο Ford Puma να ολοκληρώσει επιτυχημένα την διαδικασία με ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα.
77 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια και ρεκόρ
Η κορυφαία ταχύτητα εισόδου στην κατηγορία, τα 77 χλμ./ώρα, αποδείχθηκε ένα βατό εμπόδιο για το Ford Puma. Το «κοφτερό» και ακριβές τιμόνι συνεργάζεται άψογα με την εξαιρετική και χαμηλωμένη ανάρτηση (166 χλστ. απόσταση από το έδαφος), με το μικρό crossover της Ford να περνά αρκετές φορές το συγκεκριμένο όριο, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του. Όλα αυτά, μάλιστα, έρχονται ως μία φυσική και ομοιογενής διαδικασία. Υπάρχει ελάχιστη εμπλοκή των ηλεκτρικών συστημάτων (ESP), ουδέτερο κράτημα και μικρή υποψία μεταφοράς βάρους, διότι το Ford Puma τα βγάζει πέρα απλώς και μόνο χάρη στο στήσιμό του.
78 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Αυτό το σωστό «πάντρεμα» ανάρτησης και συστήματος διεύθυνσης προσπαθήσαμε να το αξιοποιήσουμε και σε μεγαλύτερη ταχύτητα, τα 78 χλμ./ώρα. Σε αυτό το όριο, παρά την σωστή πρόσφυση που «κράτησε» το Ford Puma εντός τροχιάς στο μεγαλύτερο διάστημα αλληλουχίας των ελιγμών, υπήρξε μία επαφή με τις κορίνες. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε υποστροφή στη δεύτερη αλλαγή πορείας προς το μεσαίο διάδρομο, η οποία πάντως ήταν ελεγχόμενη χωρίς να αισθανθούμε την παραμικρή ανησυχία.
Συνέχεια του άρθρου >>>