Το Ford Focus επανέρχεται για να αντιμετωπίσει τους hot αντιπάλους του στη μικρομεσαία κατηγορία, που παρά την τάση για μοντέλα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αποτελεί την καθιερωμένη επιλογή για τον οικογενειάρχη. Τα παραδοσιακά χάτσμπακ ζουν και βασιλεύουν και τον τελευταίο καιρό η κατηγορία έχει υποδεχθεί τις ολοκαίνουργιες γενιές mainstream μοντέλων, όπως το Peugeot 308, το ομογάλακτό του Opel Astra (πλέον η Opel και η Peugeot είναι του ομίλου Stellantis) ή το SEAT Leon. Φυσικά στο παιχνίδι είναι πάντα το VW Golf, που είναι και ο ιδρυτής της κατηγορίας, καθώς και το ανανεωμένο Renault Megane. Το Mazda 3 αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση με premium βλέψεις, που όμως «αδικείται» φορολογικά μιας και προσφέρεται μόνο με 2λιτρο κινητήρα. Φυσικά υπάρχουν και οι Value for Money επιλογές όπως το Fiat Tipo, το ανανεωμένο Hyundai i30 και το Skoda Scala. Η Toyota Corolla δεν είναι διαθέσιμη μέχρι την έλευση της ανανεωμένης εκδοχή της το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Με λίγα λόγια, μόνο με ροδοπέταλα δεν είναι στρωμένος ο δρόμος για το νέο Focus, η έλευση του οποίου αποτελεί πάντα έναν καλό λόγο για μια γρήγορη κόντρα με τον ανταγωνισμό.
Σχεδίαση: Το Focus στέκεται επάξια απέναντι στα εντυπωσιακά 308, Astra, Leon και Mazda3
Μπορεί οι εξωτερικές αλλαγές στο νέο Focus να είναι διακριτικές και να εντοπίζονται κυρίως στα φώτα τεχνολογίας LED, ωστόσο, το χάτσμπακ της Ford δείχνει φρέσκο και δυναμικό σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο και στέκεται χωρίς κόμπλεξ απέναντι σε μοντέλα με αιχμηρό design, όπως το Mazda 3, το Opel Astra και το Peugeot 308, τα οποία ξεχωρίζουν ανάμεσα στα mainstream μικρομεσαία. «Μεσογειακή» και ευχάριστη σχεδίαση έχει το νέο SEAT Leon, που δεν περνά απαρατήρητο, όταν το… αδερφό από μηχανικής άποψης VW Golf συνεχίζει σε ήπια σχεδιαστικά μονοπάτια. Η ανανεωμένη γενιά του Hyundai i30 έχει αποκτήσει πιο έντονο μπροστινό ύφος. Το Fiat Tipo hatchback είναι ένα κομψό σχεδιαστικά οικογενειακό αυτοκίνητο, ενώ το μόνο που ξενίζει κάπως σχεδίαση του Skoda Scala είναι το πίσω μέρος.