Τα όργανα μετρήσεων αποκαλύπτουν για τα Citroen C3 και SEAT Ibiza
58.759 Επισκέψεις στο άρθρο (4/1/2023)
4 Φωτογραφίες »
Η απουσία της 6ης σχέσης δίνει πιο μακριά κλιμάκωση στο κιβώτιο, περιόρισε την κατανάλωση αλλά «εμφάνισε» και περισσότερη ραθυμία του κινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ..
Citroen C3 vs SEAT Ibiza: Ποιο «καίει», ποιο προσπερνά, ποιο κάνει φασαρία, ποιο χωράει περισσότερα, ποιο φρενάρει… Απαντήσεις για κάθε απορία.
Κινητήρας: Πιο οικονομικό το Ibiza, έχει αυτονομία 1.200 χλμ. το C3
Το είπαμε στην αρχή του κειμένου μας, με το diesel και το φυσικό αέριο δεν θα έχεις φόβο για την τσέπη σου εφόσον κάνεις πολλά χιλιόμετρα. Τα δύο μοντέλα εστιάζουν στην οικονομία και αυτό διαπιστώσαμε στην πράξη στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Ο αστερίσκος που αναφέραμε και είναι βέβαια σημαντικός είναι πως πρατήριο με diesel θα βρεις παντού, με φυσικό αέριο όμως θα πρέπει να προγραμματίζεις το που και πότε θα γεμίζεις.
Ας πούμε όμως αρχικά πώς κινείται το κάθε μοντέλο. Το SEAT Ibiza εξοπλίζεται με μια τροποποιημένη εκδοχή διπλού καυσίμου του 3κύλινδρου 1,0 λίτρου TSI βενζινοκινητήρα του ομίλου VW. Το σύνολο «βγάζει» 90 άλογα και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Κιβώτιο 5 σχέσεων βλέπουμε στο Citroen C3. Κάτω από το καπό του γαλλικού μοντέλου βρίσκεται ο 1,5 BlueHDi turbodiesel κινητήρας, με επιλεκτικό σύστημα κατάλυσης και υγρό εξάτμισης Adblue. Αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm ροπής.
Ποιο συμφέρει, όμως, περισσότερο την τσέπη μου; Αν θέλουμε να μιλήσουμε καθαρά με αριθμούς, το μικρό της SEAT είναι πιο οικονομικό ως προς την κατανάλωσή του. Το Ibiza καταναλώνει, αρχικά, φυσικό αέριο από μία δεξαμενή χωρητικότητας 13,8 κιλών. Μόλις αυτή αδειάσει, «καίει» βενζίνη από ένα εφεδρικό ντεπόζιτο 9 λίτρων. Υπολογίζοντας μέση τιμή CNG τα 1,2 ευρώ το SEAT Ibiza TGI κοστίζει κάτι παραπάνω από 5 ευρώ ανά 100 χλμ. κίνησης με φυσικό αέριο, όμως ίσως να πρέπει να βάλεις και στο παιχνίδι τη βενζίνη αν μείνεις από CΝG (άρα κάτι κοντά στα 6,5 λτ.). Super οικονομικό είναι και το Citroen C3. Με μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ., θα πληρώσεις περίπου 8 ευρώ για την ίδια απόσταση.
Ας πούμε όμως αρχικά πώς κινείται το κάθε μοντέλο. Το SEAT Ibiza εξοπλίζεται με μια τροποποιημένη εκδοχή διπλού καυσίμου του 3κύλινδρου 1,0 λίτρου TSI βενζινοκινητήρα του ομίλου VW. Το σύνολο «βγάζει» 90 άλογα και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Κιβώτιο 5 σχέσεων βλέπουμε στο Citroen C3. Κάτω από το καπό του γαλλικού μοντέλου βρίσκεται ο 1,5 BlueHDi turbodiesel κινητήρας, με επιλεκτικό σύστημα κατάλυσης και υγρό εξάτμισης Adblue. Αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm ροπής.
Ποιο συμφέρει, όμως, περισσότερο την τσέπη μου; Αν θέλουμε να μιλήσουμε καθαρά με αριθμούς, το μικρό της SEAT είναι πιο οικονομικό ως προς την κατανάλωσή του. Το Ibiza καταναλώνει, αρχικά, φυσικό αέριο από μία δεξαμενή χωρητικότητας 13,8 κιλών. Μόλις αυτή αδειάσει, «καίει» βενζίνη από ένα εφεδρικό ντεπόζιτο 9 λίτρων. Υπολογίζοντας μέση τιμή CNG τα 1,2 ευρώ το SEAT Ibiza TGI κοστίζει κάτι παραπάνω από 5 ευρώ ανά 100 χλμ. κίνησης με φυσικό αέριο, όμως ίσως να πρέπει να βάλεις και στο παιχνίδι τη βενζίνη αν μείνεις από CΝG (άρα κάτι κοντά στα 6,5 λτ.). Super οικονομικό είναι και το Citroen C3. Με μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ., θα πληρώσεις περίπου 8 ευρώ για την ίδια απόσταση.
Δύσκολα βρίσκεις πρατήριο CNG, 1.200 χλμ. αυτονομία με το C3
Η «κόντρα» των δύο καυσίμων συνεχίζεται ως προς την ευελιξία-ευκολία. Τα λιγοστά πρατήρια φυσικού (26 σε όλη την Ελλάδα, 8 στην Αθήνα) περιορίζουν αρκετά το πεδίο «δράσης» του Ibiza. Το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης των 9 λτ. δεν εξυπηρετεί μακρινές μετακινήσεις, επομένως η μικρή αυτονομία είναι ένα μειονέκτημα του. Εκεί είναι που υπερτερεί το C3. «Καίει» μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι, συνεπώς τα 45 λτ. ρεζερβουάρ με πετρέλαιο εξασφαλίζουν αυτονομία ταξιδιού έως και 1.200 χλμ.!
Τέλος, δεν μιλήσαμε για επιδόσεις, καθώς τα δύο μικρά δεν έχουν τέτοια προτεραιότητα, όμως το C3 είναι κατά τι πιο γρήγορο. Επίσης, οι εκπομπές ρύπων και στα δύο είναι κάτω από 120 γρ. CO2/χλμ., δεν έχουν δηλαδή τέλη κυκλοφορίας αλλά μπαίνουν κάθε μέρα στον «πράσινο» δακτύλιο. Παράμετρος σημαντική καθώς τι να κάνεις ένα compact αυτοκίνητο αν δεν μπορείς να πηγαίνεις όποτε θες για δουλειές στο κέντρο;
Τέλος, δεν μιλήσαμε για επιδόσεις, καθώς τα δύο μικρά δεν έχουν τέτοια προτεραιότητα, όμως το C3 είναι κατά τι πιο γρήγορο. Επίσης, οι εκπομπές ρύπων και στα δύο είναι κάτω από 120 γρ. CO2/χλμ., δεν έχουν δηλαδή τέλη κυκλοφορίας αλλά μπαίνουν κάθε μέρα στον «πράσινο» δακτύλιο. Παράμετρος σημαντική καθώς τι να κάνεις ένα compact αυτοκίνητο αν δεν μπορείς να πηγαίνεις όποτε θες για δουλειές στο κέντρο;
Χώροι: C3 για αποσκευές, Ibiza για επιβάτες
Και από χώρους; Οι μετρήσεις έδειξαν πως κάθε μοντέλο θα σε βολέψει με συγκεκριμένους περιορισμούς. Για παράδειγμα, το C3 έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, στα 300 λτ.. Στα 262 λτ. είναι το πορτ-μπαγκάζ του Ibiza το οποίο «χάνει» λίτρα εξαιτίας της ύπαρξης δεύτερης δεξαμενής καυσίμου για το φυσικό αέριο στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Όσον αφορά την άνεση των επιβατών εντός καμπίνας, το SEAT Ibiza ξεκινά από καλύτερη αφετηρία. Είναι από τα κορυφαία σε πλάτος πίσω καθισμάτων (1,36 εκ.) και είναι ικανό να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις συνολικά ενήλικες. Αρκετά βολικό και ως προς τον «αέρα» για τα πόδια (12,5 εκ.), με το C3 να αντιπαραβάλλει τις μπόλικες πρακτικές θήκες σε διάφορα σημεία του εσωτερικού.
Μάρκα/Μοντέλο | SEAT IBIZA | CITROEN C3 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Μετρήσεις AutoΤρίτη | ||||||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 | 11,18 | ||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,5 | 37 | ||||
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,6 | 8,56 | ||||
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,2 | 13,6 | ||||
Θόρυβος στα 100 (db) | 69,4 | 67,1 | ||||
Θόρυβος στα 120 (db) | 71,5 | 69,2 | ||||
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 5 | 6,9 | ||||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (100 χλμ/ώρα)
|
3,8 | 3,5 | ||||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,2 | 4,8 | ||||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.)
|
368 | 1200 | ||||
Εσωτερικό πλάτος πίσω (μέτρα) | 1,36 | 1,33 | ||||
Εσωτερικό πλάτος εμπρός (μέτρα) | 1,39 | 1,38 | ||||
Χώρος για τα γόνατα (εκατ.) | 12,5 | 6,5 | ||||
Χώρος για το κεφάλι (εκατ.) | 2,8 | 1,8 | ||||
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Πραγματικός χώρος αποσκευών (λίτρα)
|
262 | 300 |
4 Φωτογραφίες »
Ο θετικός επιλογέας είναι σύμμαχος για την αποτελεσματικότητα και την γραμμική λειτουργία σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης με το μικρό της SEAT.
Σελίδα 2 | Super Συγκριτικό: Citroen C3 vs SEAT Ibiza |
Σελίδα 3 | Citroen C3 vs SEAT Ibiza: Ποιο έχει καλύτερο εξοπλισμό; |
Σελίδα 4 | Citroen C3 vs SEAT Ibiza: Ποιο αυτοκίνητο είναι καλύτερο και πού; Δες την αναλυτική βαθμολογία - σκορ. |
Σελίδα 5 | Συγκριτικό Citroen C3 vs SEAT Ibiza: Τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά τους |