Η γκάμα της Hyundai έχει σίγουρα κάποιο μοντέλο που καίει τα μισά και σου ταιριάζει. Από το μικρό i20 έως το «θεριό» Santa Fe θα συναντήσουμε υβριδικά, plug-in, ηλεκτρικά, mild hybrid, αλλά και diesel σύνολα για να «καίτε τα μισά».
Η αγορά αυτοκινήτου προσφέρει «έξυπνες» επιλογές για να εξοικονομείς κάποιες χιλιάδες ευρώ το χρόνο, μέσω της χαμηλής κατανάλωσης, χωρίς να χρειαστεί να συμβιβάσεις τα υπόλοιπα θέλω σου. Μάλιστα στη Μεγάλη Digital Έκθεση Οικονομίας, του AutoΤρίτη, μπορείτε να βρείτε λύσεις οικονομίας, ανάλογα των αναγκών σας, καθώς αν έχεις αυτοκίνητο πριν από το 2016, θέλεις κάθε χρόνο 4.200 ευρώ μόνο για καύσιμα, βάσει των μετρήσεων κατανάλωσης του AutoΤρίτη Test Center.
Μια από τις εταιρείες λοιπόν, που διαθέτει αρκετές επιλογές χαμηλής κατανάλωσης στην γκάμα της είναι η Hyundai, που προσφέρει υβριδικά, plug-in, ηλεκτρικά, mild hybrid αλλά και diesel σύνολα για να «καίτε τα μισά».
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όλων των μοντέλων της Hyundai είναι η κορυφαία στην αγορά εργοστασιακή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό όριο και με ισχύ για 5 χρόνια. Μάλιστα η εγγύηση συνοδεύεται από 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ίδιας διάρκειας δωρεάν ετήσιους τεχνικούς ελέγχους καλής λειτουργίας και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για την καλή λειτουργία της μπαταρίας υψηλής τάσης (για ηλεκτρικά, υβριδικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα).
Ήπια υβριδικά i20, i30 και Bayon για όφελος 1.200 ευρώ/έτος
Ξεκινώντας από την πιο δημοφιλή κατηγορία εξηλεκτρισμένων μοντέλων, αυτή των mild hybrid, η κορεατική φίρμα προσφέρει τρεις επιλογές. Το μικρό της i20, αλλά και το SUVάκι της το Bayon, χάρη στο ήπια υβριδικό τους σύστημα κάνουν εξοικονόμηση παραπάνω από 1.200 ευρώ το χρόνο. Το εν λόγω σύστημα λειτουργεί υποστηρικτικά του 1.000άτη T-GDi κινητήρα σε απόδοση 100 ( από 19.390 ευρώ το i20 και από 21.540 ευρώ το Bayon) και 120 ίππων (20.090 και από 22.240 ευρώ αντίστοιχα). Σε κάθε περίπτωση η μετάδοση γίνεται από το έξυπνο iMT κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ αν επιθυμείτε το 7άρι αυτόματο DCT, είναι επιπλέον 1.100 ευρώ.
Σε ήπια υβριδική έκδοση έρχεται και το μικρομεσαίο i30 και στα τρία είδη αμαξωμάτων του (hatchback, fastback και Tourer). Στη συγκεκριμένη περίπτωση το βασικό μοτέρ 1,0 λτ. έρχεται μόνο στην ισχυρή εκδοχή των 120 ίππων με κόστος από 20.790 ευρώ. To i30 βέβαια, έρχεται και με τον μεγαλύτερο 1.500άρη κινητήρα του ομίλου σε απόδοση 160 ίππων –πάντοτε σε συνεργασία με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V- και κόστος από 22.090 ευρώ.
Με το full hybrid Tucson γλιτώνεις 1.850 ευρώ το χρόνο
Θα συνεχίσουμε με το οικογενειακό SUV της Hyundai, το Tucson, το οποίο προσφέρει όχι 1, αλλά 4 σύνολα για να εξοικονομήσεις χρήματα από τα καύσιμα.
Στις πιο «παραδοσιακές» επιλογές κινητήρων το Tucson «φοράει» τον 1,6 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα T-GDi συνεπικουρούμενο από ένα ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα, σε δύο εκδοχές με 150 (από 28.590 ευρώ) ή 180 ίππους (από 32.190 ευρώ), με το δεύτερο να εστιάζει πιο πολύ στις επιδόσεις και το πρώτο στην οικονομία.
Το Tucson βέβαια είναι από τα λίγα μοντέλα που προσφέρεται ως ήπια υβριδικό diesel με πρωταγωνιστή τον 1.600άρη κινητήρα απόδοσης 136 ίππων (σε χειροκίνητο από 33.090 και αυτόματο από 34.890 ευρώ). Μια επιλογή ιδανική γι αυτούς που γράφουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως σε ταξίδια.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως, παρουσιάζει η full hybrid έκδοσή του με τους 230 ίππους (από 39.140 ευρώ σε δικίνητο και από 41.640 ευρώ με 4κίνηση), η οποία σε Mega Test οικονομίας έκαψε τα μισά από diesel, χάρη στη δυνατότητά της να κινείται για ελάχιστα χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα εντός πόλης, η οποία παράλληλα παρουσιάζει και δυναμικά χαρακτηριστικά επιτάχυνσης.
Ακόμα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά έχει η plug-in έκδοση των 265 ίππων, με τη μπαταρία να υπόσχεται 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, δηλαδή σε πραγματικές συνθήκες μπορείτε να καλύπτεται τις καθημερινές ανάγκες μόνο με ρεύμα, συνεπώς και σχεδόν μηδενικό κόστος. Βέβαια από την άλλη έχει και πιο υψηλό κόστος αγοράς, από 47.290 ευρώ και ταιριάζει περισσότερο σε εταιρικούς χρήστες.
Οι ναυαρχίδες Santa Fe και Ioniq 5 και το Kona που έρχεται
Με τα ίδια full hybrid και plug-in hybrid σύνολα εξοπλίζεται και το μεγαλύτερο SUV της φίρμας, το Santa Fe (μήκος 4.785 χλστ.), το οποίο έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας μέχρι και 7 ατόμων και είναι και το πρώτο SUV που βασίζεται στην νέα 3ης γενιάς πλατφόρμα της κορεάτικης φίρμας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το κόστος για την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση ξεκινάει από τα 50.990 ευρώ και για την plug-in από 61.590 ευρώ.
Η Hyundai φυσικά διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Ioniq 5 που είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις μπαταρίας με 58 kWh σε απόδοση 170 ίππων και κόστος από 39.090 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Το Ioniq 5 με το μεγάλο πακέτο μπαταριών των 77 kWh έρχεται ως δικίνητο με 230 άλογα (από 43.890 ευρώ) ή τετρακίνητο με 325 άλογα (από 47.390 ευρώ).
Τέλος μέσα στη χρονιά περιμένουμε και το δυνατό χαρτί της φίρμας στην κατηγορία των μικρών SUV, το νέο Kona, που αναμένεται να έρχεται με ήπια υβριδικά σύνολα, full hybrid, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό.