Το μικρομεσαίο που πέτυχε τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα το 2022 είναι πλέον διαθέσιμο στην αγορά ανανεωμένο σε κάθε τομέα. Ας ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές που φέρνει η ανανεωμένη Toyota Corolla.
Το ελληνικό best seller στα μικρομεσαία οικογενειακά το 2022
Εάν υπάρχει ένα μοντέλο που έχει συνδέσει το όνομά του με την κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων αυτό δεν είναι άλλο από την Toyota Corolla. Απόδειξη είναι το γεγονός πως το θρυλικό ιαπωνικό μικρομεσαίο βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία της στην Ελλάδα για το 2022 με σχεδόν 2.000 πωλήσεις, έχοντας απόσταση σχεδόν 300 αυτοκινήτων από την δεύτερη Mercedes A-Class. Θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχία του μοντέλου και το 2023, η Toyota παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση της Corolla το περασμένο καλοκαίρι, η οποία εδώ και λίγες μέρες είναι διαθέσιμη και στην χώρα μας (δείτε τις τιμές).
Τι νέο έχει να προσφέρει η ανανεωμένη Corolla; Σε ποιους τομείς έχει βελτιωθεί; Πάμε να δούμε αναλυτικά:
Ξανά σε τρία αμαξώματα με νέα τρία χρώματα - Μικρές αλλαγές σχεδιαστικά
Η Corolla μετά την ανανέωσή της έχει φρεσκαριστεί σχεδιαστικά και είναι διαθέσιμη με νέα χρώματα, ωστόσο συνεχίζει να προσφέρεται σε τρία είδη αμαξώματος (hatchback, sedan και wagon ως Touring Sports) προσφέροντας επιλογές για κάθε γούστο. Οι αλλαγές στην εμφάνιση του μοντέλου είναι μικρές αλλά σαφείς με τη γκάμα μοντέλων να ξεχωρίζει πλέον χάρη στην ελαφρώς διαφορετική γρίλια, τα φώτα ομίχλης και τα νέα σχέδια στις ζάντες, ενώ η μάρκα αναφέρει ότι στις πλούσιες εκδόσεις του hatchback και της Corolla Touring Sports, το αυτοκίνητο λαμβάνει bi-LED φώτα με σύστημα Adaptive High-beam System (AHS). Περισσότερα χρώματα διαθέτει η παλέτα του μοντέλου καθώς το hatchback και η Touring Sports μπορεί να διατεθεί πλέον με Juniper Blue βαφή και το σεντάν με πράσινο Midnight Teal χρώμα. Τέλος, όλες οι εκδόσεις αμαξωμάτων θα προσφέρονται πλέον με Metallic Grey χρώμα.
Νέα προσθήκη η GR Sport έκδοση
Δίπλα στις πιο γήινες εξοπλιστικές εκδόσεις, η Toyota αποφάσισε να προσφέρει την ανανεωμένη έκδοση και σε GR Sport έκδοση, ώστε να ικανοποιήσει όσους ψάχνουν μια Corolla με πιο αθλητικό κορμί και χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, η Corolla GR Sport φοράει νέες 18άρες ζάντες αλουμινίου, καινούργιο πίσω προφυλακτήρα και προστατευτικό στο κάτω μέρος, ενώ στις εκδόσεις hatchback και wagon τα καθίσματα θα έχουν νέο φινίρισμα και ανάγλυφο το λογότυπο GR στα προσκέφαλα, όπου ράφτηκε νέο εξαγωνικό μοτίβο. Τέλος, το έμβλημα GR θα βρίσκεται πλέον και πάνω στο κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα.
Πιο hi-tech με δύο ψηφιακές οθόνες και περισσότερα συστήματα ασφαλείας
Η εικόνα στο εσωτερικό, εάν εξαιρέσουμε κάποια νέα γραφικά και μερικές διαφορές στις επενδύσεις και τις επιφάνειες είναι ίδια, ωστόσο η Toyota φρόντισε να κάνει την Corolla ακόμη πιο hi-tech. Συγκεκριμένα, η ανανεωμένη Corolla επωφελείται από το τελευταίας γενιάς σύστημα multimedia της μάρκας που είναι σχεδιασμένο να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στον χρήστη και ενημερώσεις over-the-air. Στο κέντρο του ταμπλό θα υπάρχει πλέον μια μεγαλύτερη 10,5 ιντσών οθόνη (ήταν 8 ιντσών πριν), ενώ από τις μεσαίες εκδόσεις και πάνω, ο πίνακας οργάνων θα είναι ψηφιακός, θα έχει μεγαλύτερο μέγεθος 12,3 ιντσών και θα έχει τέσσερα διαφορετικά modes: Casual, Smart, Sport και Tough.
Ο οδηγός μπορεί επίσης πλέον να δίνει περισσότερες φωνητικές εντολές στην ανανεωμένη Corolla για την λειτουργία του συστήματος multimedia ή τον έλεγχο των παραθύρων ενώ με την εφαρμογή MyT, ο οδηγός μπορεί μέσω του smartphone να ανοίγει το αυτοκίνητο ηλεκτρονικά, να ρυθμίζει την θερμοκρασία του κλιματισμού ή να μαθαίνει που είναι σταθμευμένο το όχημά του.
Η ανανεωμένη Corolla εξοπλίζεται τώρα με το πακέτο συστημάτων ασφαλείας Toyota T-Mate που περιλαμβάνει το τελευταίας γενιάς πακέτο Toyota Safety Sense αλλά και νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Για παράδειγμα, νέο είναι το σύστημα Acceleration Suppression το οποίο αντιδρά όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει αυτόματα ενώ ο οδηγός κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα, ενώ το Safe Exit Assist προειδοποιεί τον οδηγό ότι μια πόρτα του αυτοκινήτου ανοίγει και εμποδίζει την διέλευση ενός επερχόμενου οχήματος ή ποδηλάτου.
Αποκλειστικά υβριδική - Τέλος οι καθαρά βενζινοκίνητες επιλογές
Η άφιξη της ανανεωμένης Corolla σήμανε το τέλος των καθαρά βενζινοκίνητων επιλογών, (ατμόσφαιρα με 125 ίππους (σ.σ. υπήρχε μόνο στο σεντάν) ή turbo με 116 άλογα). Αυτό σημαίνει πως, όπως και πριν, στις υβριδικές επιλογές, συναντάμε ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες στα 1.800 και τα 2.000 κ.εκ, όμως πλέον υπάρχει περισσότερη ιπποδύναμη και καλύτερες επιδόσεις χάρη στο πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ. Πιο συγκεκριμένα, η αυτοφορτιζόμενη υβριδική Corolla με το 1.800άρι μοτέρ αποδίδει πλέον 140 ίππους (+18), επιταχύνοντας από το 0-100 χλμ./ώρα κατά 1,7 δλ. πιο γρήγορα (9,2 δλ.). Στα ίδια επίπεδα παραμένουν οι εκπομπές CO2, 107 γρ./χλμ.. Ταχύτερη σχεδόν μισό δευτερόλεπτο, τώρα, είναι η 2λιτρη υβριδική Corolla (7,5 δλ.) με συνολική απόδοση ισχύος στα 196 άλογα (+16 σε σχέση με πριν). Μειωμένες κατά 3 γραμμάρια CO2 οι εκπομπές, πλέον στα 107 γρ./χλμ.).
Σταθερό αλλά διαφορετικά σχεδιασμένο είναι το ηλεκτρικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης e-CVT. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε την επανασχεδιασμένη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία καταφέρνει να είναι πιο αποδοτική, μολονότι μικρότερη και ελαφρύτερη, μειώνοντας έως και 18 κιλά τη μάζα του υβριδικού συστήματος αναλόγως την έκδοση κινητήρα.
Τέλος, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ίδια η εταιρεία, σε αντίθεση με το παρελθόν, η επιτάχυνση δεν είναι τόσο γραμμική αλλά αντίστοιχα έντονη και άμεση με βάση το πόσο βαθιά πατάς το πεντάλ του γκαζιού. Εξίσου σημαντικό είναι το ότι δεν υπάρχουν επιπλέον θόρυβοι, καθώς έχουν μειωθεί οι στροφές του κινητήρα κατά την επιτάχυνση.