Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center λένε την αλήθεια. Με κατανάλωση εντός πόλης γύρω στα 4,5 λτ./100 χλμ. Toyota C-HR και Lexus UX «καίνε» και κοστίζουν λιγότερα από diesel. Πώς το πετυχαίνουν;
Με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται στο... Θεό, ψάχνεις ένα καλό αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου για να γλιτώσεις χρήματα από τα ετήσια έξοδά σου. Όχι, δεν μιλήσαμε τυχαία για την βενζίνη. Έχει περάσει η εποχή που μόνο με diesel εξοικονομείς λεφτά. Στην Μεγάλη Ψηφιακή Έκθεση του autotriti.gr βρίσκεις και βενζινοκίνητα μοντέλα που «καίνε» λιγότερο από diesel. Αναφερόμαστε στα υβριδικά, τα οποία αυξάνονται και πληθύνονται, βάζοντας στο παιχνίδι την μεγάλη οικονομία καυσίμου. Ειδικά εντός πόλης, που κινείται η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών, με τιμές γύρω στα 4,5 λτ./100 χλμ., τα full υβριδικά είναι must επιλογή.
Τέτοιες μετρήσεις πήρε το AutoΤρίτη Test Center από το best-seller hybrid οικογενειακό SUV, Toyota C-HR, και το premium 4κίνητι Lexus UX 250h. Πώς τα καταφέρνουν;
Toyota C-HR: Best-seller που «καίει» 4 λτ./100 χλμ.
Με κόστος «βασικής» τα 26.420 ευρώ, το Toyota C-HR είναι το φθηνότερο οικογενειακό SUV της ελληνικής αγοράς. Αν συνυπολογίσουμε και την εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.) τα κόστη κτήσης και χρήσης στο πρώτο ever υβριδικό C-SUV είναι κάτι παραπάνω από διαχειρίσιμα. Στο Toyota C-HR των 122 ίππων συνδυάζεται ένας 1.800άρης κινητήρας, που λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον και έχει κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 40%) και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 72 PS. Το εν λόγω υβριδικό σύνολο δείχνει τις αρετές οικονομίας κυρίως κινούμενο εντός αστικού περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center και αναλόγως της κίνησης που συναντά κανείς, η κατανάλωση εντός πόλης κυμαίνεται από 3,8 -4,5 λτ./100 χλμ..
Εφοδιασμένο με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota, το C-HR σημειώνει καλύτερες τιμές κατανάλωσης όταν υπάρχει κίνηση στο δρόμο, σε μεγάλη κυκλοφορία δηλαδή. Αυτό συμβαίνει λόγω της ανάκτησης ενέργειας που γίνεται σε κάθε φρενάρισμα. Βάζοντας στο κιβώτιο mode «B» η ένταση της ανάκτησης αυξάνεται, με την αποθηκευμένη στην μπαταρία ηλεκτρική ενέργεια να χρησιμοποιείται σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. εκκινήσεις στα φανάρια). Αυτό συμβαίνει εφόσον επιλέξεις EV mode για αμιγώς ηλεκτροκίνηση, ειδάλλως υπάρχουν οι επιλογές ECO και Power για οικονομία και πιο δυναμική οδήγηση, αντίστοιχα.