Η Toyota Corolla Cross προσφέρεται αυτή την στιγμή με υβριδικό σύστημα που έχει ως καρδιά ένα 2λιτρο μοτέρ αλλά σύντομα θα διατεθεί και με αυτοφορτιζόμενη έκδοση με 1,8 λίτρων κινητήρα. Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα και ποιες διαφορές έχουν οι δύο εκδόσεις;
Αναγνωρίζοντας πως το ευρωπαϊκό κοινό συνεχίζει να έχει στραμμένη την προσοχή του προς τα crossover/SUV, η Toyota πήρε την απόφαση να μεγαλώσει την γκάμα της στην κατηγορία και για αυτό ανέπτυξε και παρουσίασε την Corolla Cross. Όντας βασισμένη στην πλατφόρμα Toyota New Global Architecture C (TGNA-C), η Corolla Cross έρχεται με βάσεις… best-seller, αφού στο ίδιο πάτωμα έχουν «χτιστεί» η Corolla και το C-HR.
Η Corolla Cross γίνεται το δεύτερο C-SUV στην γκάμα της μάρκας (έκτο συνολικά), «κουμπώνοντας» δίπλα και πάνω από το C-HR, με το οποίο συνθέτουν ένα «εκρηκτικό» δίδυμο για την Toyota, τόσο εκτός των ελληνικών συνόρων όσο και εντός. Μιλώντας με αριθμούς η νέα, ευρωπαϊκή Corolla Cross έχει μήκος 4.460 χιλιοστά, πλάτος 1.825 χιλιοστά και ύψος 1.620 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιό της είναι ίδιο με αυτό του C-HR, δηλαδή 2.640 χιλιοστά.
Κοστίζει από 32.000 ευρώ και αποδίδει 197 άλογα η δίλιτρη Corolla Cross
Η Toyota Corolla Cross διατίθεται ήδη στην Ελλάδα με τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις και με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Στη βάση βρίσκεται η Active Plus με κόστος από 32.000 ευρώ ακολουθεί η Style από 33.860 ευρώ, συνεχίζει η Style Skyview με κόστος από 37.710 ευρώ και τέλος βρίσκουμε την Lounge με αρχική τιμή 38.410 ευρώ. Όλες οι παραπάνω επιλογές συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα που βασίζεται σε έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα προσφέροντας συνδυαστικά 197 άλογα, ωστόσο στο δεύτερο μισό του 2023, η Toyota θα προσφέρει το μοντέλο και με δεύτερη αυτοφορτιζόμενη υβριδική επιλογή που θα έχει ως καρδιά της ένα 1.800άρι μοτέρ με ισχύ 140 άλογα, σαν αυτό που γνωρίσαμε στην ανανεωμένη Toyota Corolla.
2,0 Hybrid Vs 1,8 Hybrid: Τι διαφορές έχουν;
To υβριδικό σύνολο με τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και τον έναν ηλεκτροκινητήρα προσφέρει συνδυαστικά 197 άλογα και στην δικίνητη έκδοσή του, είναι σε θέση να πετύχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, με την εργοστασιακή κατανάλωση να μην ανεβαίνει πάνω από τα 5,3 λτ./100 χλμ. Στην τετρακίνητη εκδοχή, η Corolla Cross επωφελείται από το «έξυπνο» σύστημα AWD-i, που έχει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος παράγει ισχύ 42 ίππων και όπως είδαμε στη δοκιμή μας, οι κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ. (ναι, είδαμε μικρότερη κατανάλωση από την εργοστασιακή των 5,3-5,6 λτ./100χλμ.).
Όσον αφορά την υβριδική έκδοση με το 1.800άρι μοτέρ, η Toyota ανακοινώνει πως η Corolla Cross των 140 ίππων μπορεί να πετύχει το 0-100χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική τα 170 χλμ./ώρα (10χλμ./ώρα λιγότερα από την 2λιτρη) αλλά η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και στις δύο περιπτώσεις. Φυσικά, η Corolla Cross με το 1.800άρι μοτέρ βενζίνης θα έχει το... πλεονέκτημα στο ιδιαίτερο φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας.
Πόσο θα κοστίζει η υβριδική Corolla Cross με το 1.800άρι μοτέρ
Εφόσον, η έκδοση αυτή δεν έχει λανσαριστεί ακόμη στην Ελλάδα, μπορούν να γίνουν μόνο κάποιες λογικές υποθέσεις. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη πως η υβριδική Corolla 1,8 με τα 140 άλογα κοστίζει από 28.470 ευρώ και η 2λιτρη υβριδική Corolla Cross των 197 ίππων από 32.000 ευρώ, μπορούμε να περιμένουμε πως η Corolla Cross 1,8 Hybrid θα κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ.