Έχει υβριδικά που «καίνε» στην πόλη μέχρι και 3,5 λίτρα, έχει και ένα αμιγώς ηλεκτρικό με καρτ οδηγική αίσθηση στο δρόμο. Αυτή είναι η εξηλεκτρισμένη γκάμα της Honda, με ένα μηδενικών ρύπων (Honda e) και με full hybrid (ανανεωμένο Jazz, Civic, CR-V, HR-V) αυτοκίνητα.
Honda για να πληρώσεις 1.800 ευρώ λιγότερα σε καύσιμα
Ξέρεις ότι το Honda Insight ήταν το πρώτο υβριδικό που λανσαρίστηκε στα τέλη του 1999; Ναι, οι Ιάπωνες δεν φημίζονται μόνο για τα λατρεμένα στους petrolheads μοντέλα. Ακόμη και το εμβληματικό Honda Civic (ναι, αυτό με τηεν... Type R έκδοση) στην 11η γενιά του κυκλοφορεί με αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία με όνομα e:HEV. Την τεχνολογία που κρατά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμουκαι τις εκπομπές ρύπων, απολαμβάνοντας χωρίς περιορισμό κίνηση στο Δακτύλιο. Πώς τα καταφέρνει; Λανσάροντας τύποις... ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Το εκάστοτε θερμικό μοτέρ παράγει ως γεννήτρια ρεύμα για ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο και συνδέεται με τους κινητήριους τροχούς.
Στην τρέχουσα γκάμα της Honda κάθε μοντέλο (Jazz, CR-V, HR-V, Civic) διαθέτει full hybrid σύστημα κίνησης. Σχεδόν κάθε μοντέλο, διότι υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e, το πρώτο μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο στην ιστορία της φίρμας. Πάμε να δούμε πού ξεχωρίζουν;
Τα full hybrid της Honda έχουν τρεις επιλογές κίνησης (Drive): Electric (αμιγώς ηλεκτρικά), Hybrid (υβριδική) και Engine (κίνηση από τον βενζινοκινητήρα σε μία επιτάχυνση).
Ανανεωμένα Honda Jazz & Jazz Crosstar: Με 122 PS & κορυφαία πρακτικότητα
Λιγοστές οι επιλογές των μικρών μοντέλων με αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, για αυτό και το Honda Jazz αποτελεί μία ενδιαφέρουσα περίπτωση. Διαθέσιμο ως ανανεωμένο μοντέλο, το ιαπωνικό supermini έχει φρεσκαρισμένη σχεδίαση σε αμάξωμα και καμπίνα, καθώς και πιο ισχυρό κινητήριο σύνολο (πλέον στα 122 άλογα).
Και πόσο «καίει»; Μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. μέτρησε το AutoΤρίτη Test Center στην προ-facelift έκδοση (109 PS), στα ίδια κυμαίνεται και το ανανεωμένο μοντέλο (σ.σ. δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η διαδικασία μέτρησης κατανάλωσης). Αυτές πάντως που δεν θα χρειαστούν... επιβεβαίωση είναι οι μετρήσεις εσωτερικών χώρων στις οποίες και ξεχωρίζει («αέρας στο κεφάλι 7,1 εκ., «αέρας» στα γόνατα 15,5 εκ.). Μην ξεχάσουμε τα Magic Seats καθίσματα που αναδιπλώνονται προς τα πάνω ή προς τα κάτω, καθώς και την crossover έκδοση εξοπλισμού Honda Jazz Crosstar με τα 146 χλστ. απόστασης από το έδαφος.
Ηonda Civic: Στρίβουν και τα υβριδικά
Honda Civic και «στροφιλίκι» πάνε πακέτο, αλλά πόσο αλλάζει η αίσθηση όταν μιλάμε για ένα full hybrid; Καθόλου, απαντάμε εμείς, διότι το 11ης γενιάς Honda Civic e:HEV αποδείχθηκε ένα από τα πιο fun to drive οικογενειακά μοντέλα. Εξαιρετικό τιμόνι, χαμηλή θέσης οδήγησης, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ισχυρό σύνολο (2λιτρο με 184 PS), όλα «παντρεύονται» με τη σωστή αναλογία και δημιουργούν ένα απολαυστικό υβριδικό. Και από οικονομία; Μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. έδειξαν οι μετρήσεις μας, νούμερο που πέφτει στα 4 λίτρα εντός πόλης λόγω και ανάκτησης ενέργειας.
Honda HR-V & CR-V: SUV που «καίνε» στην πόλη από 3,5 λίτρα
Ανεβαίνοντας... μέγεθος, συναντάμε δύο SUV με κατανάλωση μικρών crossover. Πρώτο και καλύτερο το Honda HR-V, το μικρομεσαίο SUV με την κορυφαία κατανάλωση εντός πόλης μεταξύ των βενζινοκίνητων (πλην Plug-in) μοντέλων της κατηγορίας. Μόλις 3,5 λτ. «καίει» στην πόλη με την συνδρομή Econ λειτουργίας, μιας και σε συνθήκες κίνησης πηγαίνει σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά! Εξάλλου, όπως τονίζει η Honda, σε ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ποσοστό που μειώνεται στο 54% στο εύρος των 40 έως 80 χλμ./ώρα.
Μία κατηγορία πάνω, στο segment των μεσαίων SUV, βρίσκουμε το παγκόσμιο best-seller της Honda. Ο λόγος για το CR-V, με τις σχεδόν 12 εκατομμύρια πωλήσεις και το 2λιτρο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο των 184 ίππων. Διαθέσιμο και ως AWD μόνιμης 4κίνησης, το Honda CR-V είναι το πιο γνήσιο off-road μοντέλο της φίρμας (200 χλστ. απόσταση από το έδαφος) έχει μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 7,1 λτ./100 χλμ..
Honda e: Ηλεκτρικό για οδήγηση καρτ με 6 οθόνες στο εσωτερικό
Ξεχωριστή θέση στην γκάμα της Honda έχει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό των Ιαπώνων, το μίνι Honda e. Ρετρό σχεδιαστικά, hi-tech σε καμπίνα (έχει 5 + 1 οθόνες, δεν έχει καθρέπτες) και με αρχιτεκτονική ανεξάρτητης ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον σε όλους τους τροχούς, το πισωκίνητο Honda e των 154 ίππων σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την Honda. Αυτό που μας άρεσε περισσότερο είναι η καρτ αίσθηση στο δρόμο, για καθένα από τα 222 χλμ. της θεωρητικής αυτονομίας του.