Το Toyota GR Yaris σκόρπισε τον ενθουσιασμό στους φίλους της Toyota αλλά και γενικά στους petrolheads του πλανήτη. Δες ποια είναι τα 10 σημεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Ήταν το 2017 όταν η Toyota ίδρυσε ένα νέο τμήμα με όνομα Gazoo Racing Company έχοντας ως σκοπό να σχεδιάζει και να εμπορεύεται ανταλλακτικά και άλλα μέρη εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για αυτοκίνητα Toyota αλλά και να πάρει υπό την σκεπή του τα πάντα γύρω από την επιστροφή της μάρκας στους αγώνες του WRC. Τα καλύτερα όμως δεν είχαν έρθει ακόμη, αφού δύο χρόνια αργότερα έγινε το λανσάρισμα του πρώτου σπορ αυτοκινήτου Toyota GR– της θρυλικής GR Supra, ενός διθέσιου κουπέ που σηματοδότησε την επιστροφή της Toyota στην σπορ κατηγορία. Ακολούθησε, το μικρό hatchback Toyota GR Yaris το 2020, το δεύτερης γενιάς GR86, ενώ σύντομα αναμένεται στην αγορά και η καυτή GR Corolla των 304 ίππων. Ανάμεσα στα παραπάνω, το GR Yaris ήταν το αυτοκίνητο που θα λέγαμε πως τράβηξε περισσότερο τα βλέμματα πάνω του, αφού λίγοι είναι αυτοί που πίστευαν πως η Toyota θα έριχνε στην αγορά ένα 3θυρο Yaris με DNA κατευθείαν από το WRC και 261 άλογα.
Το Toyota GR Yaris κρύβει πολλά μυστικά, τα οποία δεν γνωρίζουν παρά μόνο οι πιστοί του οπαδοί. Είσαι εσύ ένας από αυτούς; Διάβασε παρακάτω τα μυστικά που παραθέτουμε και αποφάσισε.
Η Celica GT-FOUR έφερε στην εταιρεία 30 νίκες ράλι, τέσσερις τίτλους πρωταθλήματος Οδηγών και ένα πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα ράλι που έχουμε δει ποτέ. Το Toyota GR Yaris ήρθε στην αγορά 20 χρόνια μετά την Celica GT-FOUR και όπως και αυτή, έχει λογότυπο GR-FOUR στην θύρα του πορτ-μπαγκάζ του.
2. Κινητήρας: 1,6 λτ. με 261 άλογα!
Την καρδιά του Toyota GR Yaris αποτελεί ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας βενζίνης, ισχυρά υπερπληρωμένος. Πρόκειται για έναν κινητήρα με χωρητικότητα 1.618 κυβικά εκατοστά τα οποία είναι μοιρασμένα σε τρεις κυλίνδρους. Η αναπνοή του είναι εξαναγκασμένη με ζεύγος στροβίλου-συμπιεστή (turbo) μονής διόδου (single scroll) το οποίο έχει 1,5 bar μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης.
Η γεωμετρία του κινητήρα είναι τυπικά υποτετράγωνη έστω και ελαφρώς, με διάμετρο εμβόλων 87,5 χιλιοστά και διαδρομή 89,7, επιλογή που έχει να κάνει με ανάγκη για λίγο υψηλότερο ρυθμό περιστροφής από άλλες τυπικά υπερπληρωμένες μηχανές. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος και έμμεσος αναλόγως φορτίου, ενώ φυσικά υπάρχει και μεταβλητός χρονισμός των 12 βαλβίδων. Η γεωμετρική συμπίεση του κινητήρα είναι στο 10,5:1, υψηλή θα λέγαμε για ισχυρά υπερπληρωμένο κινητήρα, κάτι αναμφίβολα θετικό.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι τα τελικά νούμερα του κινητήρα να είναι δίχως άλλο χορταστικά. Συγκεκριμένα: Μέγιστη ισχύς 261 ίπποι στις 6.500 στροφές και μέγιστη ροπή 360 Nm. Το εύρος των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή είναι 3.000 - 4.600 rpm και η ρύθμιση του κινητήρα είναι επιθετική, με 160 ίππους στο λίτρο.
3. Είναι πραγματικό τετρακίνητο
Το νέο στάνταρ σύστημα GR-FOUR της Toyota προσφέρει αποτελεσματική κατανομή ροπής για τη βελτιστοποίηση της ισχύος κίνησης σε κάθε τροχό. Με το προαιρετικό Circuit-Pack προσφέρονται δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen που προσφέρουν φυσικό και άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου με θεωρητικό εύρος ισορροπίας ροπής εμπρός/πίσω από 100:0 (πλήρης κίνηση στους εμπρός τροχούς) έως 0:100 (πλήρης κίνηση στους πίσω τροχούς). Ο οδηγός μπορεί επίσης να προσαρμόσει τη κατανομή ανάλογα με τις προτιμήσεις του μέσω ενός διακόπτη.
4. Αναπτύχθηκε από κοινού με την Tommi Mäkinen Racing
Η ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών της Tommi Mäkinen Racing εστίασε στην αεροδυναμική, την κατανομή βάρους και τη διατήρηση του βάρους του αυτοκινήτου σε χαμηλά επίπεδα. Η επίτευξη μιας καλής αναλογίας ισχύος/ βάρους ήταν ένας βασικός στόχος για το GR Yaris. Το κέλυφος του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο κυρίως από ελαφριά υλικά. Η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανθρακόνημα, ενώ για το καπό, τις πόρτες και την θύρα του πορτ-μπαγκάζ έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο.
5. Είναι ένα αυτοκίνητο Φρανκενστάιν
Το πλαίσιο του συμβατικού Yaris δεν είχε σχεδιαστεί με προοπτική υπάρξεως τετρακίνησης αλλά ούτε και ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης. Το GR Yaris διαθέτει αμφότερα τα ανωτέρω αναφερθέντα χαρακτηριστικά. Αποτέλεσμα αυτών είναι το πλαίσιο να είναι βαρύτατα τροποποιημένο σε σχέση με του «πολιτικού» Yaris και επί της ουσίας αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ πλατφόρμας GA-B για το εμπρός μέρος και GA-C για το πίσω.
6. Μπορεί να κινηθεί εύκολα μέσα στην πόλη
To Toyota GR Yaris είναι ένα hatchback με compact διαστάσεις, γεγονός που του επιτρέπει να κινηθεί και να παρκάρει μέσα στην πόλη με μεγάλη ευκολία. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, προσφέρεται μόνο σε «σώμα» τριών θυρών και με οροφή χαμηλωμένη κατά 91 χιλιοστά, δημιουργώντας μια κουπέ σιλουέτα, κάτι στο οποίο βοηθούν και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο. Στο μπροστινό μέρος, η σχεδίαση της μάσκας και ο τεράστιος αεραγωγός πιστοποιούν τις GR καταβολές του ιαπωνικού μικρού, ενώ το φαρδύ πίσω μέρος, με τις δύο στρογγυλές μπούκες και τα φουσκωμένα φτερά που φιλοξενούν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών προειδοποιούν τους αδαείς πως δεν πρόκειται για ένα ακόμη απλό Yaris.
7. Έχει φρενάρες που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων
Η μεγάλη ισχύς του GR Yaris χρειάζεται και το ανάλογο σύστημα πέδησης για να την διαχειριστεί. Και όντως, οι προδιαγραφές είναι σαφώς επαρκείς. Οι τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με χαρακτούς δίσκους διαμέτρου 356 χιλιοστών και διπίστονες δαγκάνες πίσω διαμέτρου 297 χιλιοστών υπόσχονται υψηλές δυνατότητες πέδησης, με μεγάλη επαναληψιμότητα χωρίς κόπωση.
8. Είναι λιγότερο αεροδυναμικό από το απλό Yaris
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,35, ελαφρώς αυξημένη από την συμβατική έκδοση (0,31), παρότι το αυτοκίνητο είναι χαμηλότερο, λόγω της ανάγκης ύπαρξης κάθετης δύναμης (downforce) καθώς και των φαρδιών ελαστικών διαστάσεων 225/40/18.
9. Kαθίσματα για την πίστα αλλά και για την καθημερινότητα
Το Toyota GR Yaris είναι εξοπλισμένο με σπορ καθίσματα Recaro που προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες εξαιρετική άνεση και υποστήριξη κατά την οδήγηση. Αυτά τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση υψηλών επιδόσεων, με καλά πλαϊνά στηρίγματα από αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας που είναι σε θέση να κρατούν τους επιβάτες στη θέση τους σε συνθήκες φρεναρίσματος ή όταν το αυτοκίνητο στρίβει γρήγορα. Επιπλέον, τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικά υλικά που αντέχουν στη φθορά της καθημερινής χρήσης.
10. Έχει ό,τι καλύτερο σε ανάρτηση
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, αυτή είναι πλήρως ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς με την εμπρόσθια να αποτελείται από τυπικά για εγκάρσια διάταξη κινητήρα, γόνατα McPherson με ψαλίδια για την κατώτερη άρθρωση των τροχών, ενώ πίσω χρησιμοποιείται ότι καλύτερο υπάρχει στην αρχιτεκτονική των αναρτήσεων, δηλαδή διπλά ψαλίδια.