Diesel ή υγραέριο (LPG) στα ίδια λεφτά;
- Renault Clio, Peugeot 208 και Citroen C3, τα μόνα μικρά diesel
- To Clio LPG στην full extra έκδοση κοστίζει 23.680 ευρώ, ενώ το diesel 23.970 στη βασική
- Καίει 400 ευρώ το χρόνο παραπάνω το diesel
- Το diesel έχει 15 παραπάνω άλογα και 100 Nm ροπής
Renault Clio, Peugeot 208 και Citroen C3, το μόνα μικρά diesel, όσο ακόμα υπάρχουν
Μικρό σε υγραέριο (LPG) ή diesel για οικονομία στα ίδια χρήματα; Όσο προλαβαίνεις δηλαδή να πάρεις diesel, γιατί οι εταιρείες τα κόβουν από τη γκάμα τους. Για την ακρίβεια στην ελληνική αγορά υπάρχουν αυτή τη στιγμή μόνο τρία μικρά diesel, το Renault Clio, το Peugeot 208 και το Citroen C3. Μάλιστα και αυτά δεν ξέρουμε πόσο ακόμα θα υπάρχουν. Ήδη το ανανεωμένο 208 θα λανσαριστεί χωρίς diesel, όπως έπραξε ο όμιλος Stellantis και με το Opel Corsa, ενώ και το C3 όλα δείχνουν πως θα ακολουθήσει τα «ομόσταυλα» 208 και Corsa στο facelift που έχει ανακοινωθεί για το 2024.
To Clio LPG στην full extra έκδοση κοστίζει 23.680 ευρώ, ενώ το diesel 23.970 στη βασική
Όχι πως υπάρχουν πολλές επιλογές μοντέλων LPG, καθώς από τη μικρή κατηγορία θα συναντήσουμε μόνο τα Renault Clio και Dacia Sandero. Βέβαια όλα τα βενζινοκίνητα μοντέλα μπορούν με ένα κιτ να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου και να κινούνται με υγραέριο. Τέλος πάντων εδώ θα διαβάστε ποια είναι τα δεδομένα για τις δύο επιλογές, με παράδειγμα το Clio που είναι το μοναδικό μικρό που βγαίνει και σε diesel και σε υγραέριο.
Σχεδόν στα ίδια χρήματα λοιπόν είναι διαθέσιμο το Clio LPG, από 23.680 ευρώ, στην πλούσια έκδοση Techno, ενώ το diesel στη βασική του έκδοση Evolution προσφέρεται από 23.970. Όσον αφορά στον εξοπλισμό τους, τα πιο σημαντικά παραπάνω στοιχεία που διαθέτει η έκδοση Techno είναι η κάμερα οπισθοπορείας, οι ζάντες αλουμινίου, ο κλιματισμός αντί του απλού A/C, το υποβραχιόνιο στην κονσόλα και η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Να αναφέρουμε πως η έκδοση LPG στο βασικό εξοπλιστικό επίπεδο κοστίζει από 21.870 ευρώ.
Καίει 400 ευρώ το χρόνο παραπάνω το diesel
Από τη στιγμή που μιλάμε για δύο καύσιμα που στοχεύουν στην οικονομία, εκεί θα εστιάσουμε. Το Clio LPG έχει μέση πραγματική κατανάλωση 7,4 λτ./100 χλμ. ενώ το diesel 5,0.
Στο ταξίδι τώρα, το diesel έχει μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ το LPG θα κάψει 5,6 λτ./100 χλμ.. Αντίστοιχη είναι η διαφορά τους και στην πόλη, όπου το Clio diesel καίει 2,5 λτ./100 χλμ. λιγότερα (8,5 έναντι 6,0 λτ./100 χλμ.).
Σε αυτή το σημείο ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε κάτι σημαντικό. Η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή από αυτή του diesel (0,88 ευρώ/λτ. έναντι 1,65 ευρώ/λτ.), σε ετήσια βάση με 20.000 χλμ. και το 75% εξΆ αυτών εντός πόλη), τα καύσιμα του Clio LPG θα σας κοστίσουν 400 ευρώ λιγότερα (1.400 έναντι 1.807 ευρώ).
Το diesel έχει 15 παραπάνω άλογα και 100 Nm ροπής
Από την άλλη πάντως, το diesel είναι ένα πιο ισχυρό σύνολο, καθώς ο 1,5 Blue dCi πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 115 ίππους με 260 Nm ροπής, ενώ η έκδοση LPG που βασίζεται στον 1,0 λτ. TCe βενζινοκινητήρα, βγάζει 100 άλογα, αλλά με 170 Nm ροπής. Βέβαια αυτό δεν αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις (1 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα και 0,6 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα), όσο στο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές και τις επιταχύνσεις σε ταχύτητες πόλης.
Σελίδα 2 | Ευχάριστο εσωτερικό και άνετο στο δρόμο |
Σελίδα 3 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |