ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Δοκιμή με video: Τελικά μέχρι πoύ μπορείς να πας με ένα ηλεκτρικό;
2 Φωτογραφίες »

Δοκιμή με video: Τελικά μέχρι πoύ μπορείς να πας με ένα ηλεκτρικό;

55.523 Επισκέψεις στο άρθρο (29/2/2024)

Είδαμε πως:
Καίνε 10% μπαταρία για κάθε 35-40 χλμ. στην Εθνική με 120 χλμ/ώρα
και 20% παραπάνω αν πας με 140 χλμ/ώρα.
Σε ένα επαρχιακό δρόμο, χωρίς πολλές στροφές, είναι καλύτερα ή χειρότερα;
Αν πάμε σε ένα ανηφορικό δρόμο με στροφές, πόσο θα κάψουν;
Και πόσο στον ίδιο δρόμο κατηφορίζοντας;
Σήμερα μαθαίνουμε, σε LIVE σύνδεση! Δείτε τα VIDEOS.

Με ηλεκτρικό (Mercedes EQA), με μία φόρτιση για βόλτα ή σκι στην Αράχωβα

Μετά τα χρήσιμα συμπεράσματα που βγήκαν από το Mega Test αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο οποίο συμμετείχαν 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλη μπαταρία, δεν χάνουμε χρόνο και κάνουμε ακόμα μία δοκιμή προκειμένου να απαντήσουμε στις απορίες των αναγνωστών!

Ok, είδαμε ότι στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα τα περισσότερα ηλεκτρικά με μπαταρία πάνω από 70 kWh μπορούν να φτάσουν μέχρι τη Λάρισα με μία φόρτιση, δηλαδή να κάνουν 320 χλμ. στην Εθνική Οδό με το 80% της μπαταρίας, όμως τι γίνεται με μια μονοήμερη ως την Αράχωβα; Μπορεί ένα ηλεκτρικό να πάει Αράχωβα και να επιστρέψει χωρίς να χρειαστεί φόρτιση;

Ταξιδεύουμε ως τον απόλυτο χειμερινό προορισμό, δοκιμάζοντας να διανύσουμε περίπου 340 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της Mercedes EQA 250+ με την μπαταρία των 70,5 kWh. Σημειώστε πως το γερμανικό premium SUV σε αυτή την έκδοση αποδίδει 190 άλογα με 375 Nm ροπής.

16:20< Αποστολή εξετελέσθη. Ταΐσαμε την περιέργεια μας. Πήγαμε – ήρθαμε «Αθήνα – Αράχωβα – Αθήνα». Είδαμε LIVE διαφορές κατανάλωσης από τον αυτοκινητόδρομο στον επαρχιακό αλλά και στον «ανηφορικό»  δρόμο.
Είδαμε ανάκτηση (πόσο δηλαδή επαναφορτίζει η μπαταρία μόνη της στην κατηφόρα). Γυρίσαμε και με «ρέστα ενέργειας» (μπαταρία στο 11%).
Θα θέλαμε να μας πείτε: Εσείς περιμένατε αυτό το αποτέλεσμα; ΤΙ τράβηξε περισσότερο την δική σας προσοχή; Τι Test θέλετε να κάνουμε την επόμενη φορά; 


14:35< Βρισκόμαστε στην έξοδο της Λιβαδειάς, όπου ουσιαστικά σταματάει το κατηφορικό κομμάτι της διαδρομής μας και από εδώ και πέρα μπαίνουμε στον επαρχιακό. Η μπαταρία μας βρίσκεται στο 44%. Αυτό σημαίνει πως από το χιονοδρομικό κέντρο μέχρι και την Λιβαδειά, για μια διαδρομή 55 χλμ., «κάψαμε» μόνο 1%! Συνεχίζουμε στον επαρχιακό με 90 χλμ./ώρα και με 120 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο. Υπολογίζουμε πως θα φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης σε 1 ώρα και 15 λεπτά. Ώρα όμως για τις τελικές προβλέψεις! Θα μας φτάσει η μπαταρία για να επιστρέψουμε στο σημείο εκκίνησης και αν ναι, πόση μπαταρία θα μας απομείνει; 

13:25< Επιστροφή στον ξενώνα «Livadi Suites», όπου εκμεταλλευόμενοι την ανάκτηση ενέργειας της Mercedes GLA, η μπαταρία «κέρδισε» 2% ενέργειας σε μια απόσταση 13 χλμ. και πλέον βρίσκεται στο 47% της χωρητικότητάς της. Το επόμενο κομμάτι της διαδρομής μας είναι επίσης κατηφορικό, όποτε υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το αν θα καταφέρουμε να κερδίσουμε ξανά ενέργεια που θα μας βοηθήσει να γυρίσουμε πίσω στην Αθήνα χωρίς να φορτίσουμε. Εσείς τι λέτε; Θα τα καταφέρουμε; Θα το δούμε σε 45 λεπτά. Μείνετε συντονισμένοι!

12:30< Φτάσαμε στο χιονοδρομικό της Αράχωβας με τη μπαταρία της GLA να δείχνει πλέον 45%, μια μείωση της τάξης του 9% από το Λιβάδι, λόγω της ανηφορικής διαδρομής αλλά και της μείωσης της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος. Τώρα, ξεκινάει η επιστροφή μας, όπου σε 20-25 λεπτά θα δούμε πόσο κάψαμε ή μάλλον πόση... ενέργεια κερδίσαμε κατηφορίζοντας από το χιονοδρομικό πίσω στην Αράχωβα. Πόσο σημαντικό είναι τελικά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στα ηλεκτρικά; Πείτε μας τη γνώμη σας!

12:00< Βρισκόμαστε στον ξενώνα «Livadi Suites», στην τελευταία μας στάση πριν φτάσουμε στο χιονοδρομικό κέντρο της Αράχωβας. Αυτή την στιγμή, μπαταρία της Mercedes GLA έχει φτάσει το 54%. Μαζί μας βρίσκεται ο ιδιοκτήτης του ξενώνα, Γιάννης Πασακαλίδης, ο οποίος μας μεταφέρει την δική του εικόνα σχετικά με τον αριθμό κατόχων ηλεκτρικού που επισκέπτονται την περιοχή και των τοπικών σταθμών φόρτισης. Επόμενος σταθμός μας το χιονοδρομικό (στα «Κελάρια»). 13,4 δύσκολα (ανηφορικά) χιλιόμετρα. Σε περίπου 20 λεπτά θα δούμε πόση μπαταρία θα μας «κάψει». Εσείς τι λέτε; 

11:00< Ολοκληρώσαμε την διαδρομή μας στον επαρχιακό με 90 χλμ./ώρα και τώρα βρισκόμαστε ακριβώς μετά την Λιβαδειά. Η μπαταρία έχει φτάσει στο 69% και βλέπουμε πως η κατανάλωση ενέργειας που είχαμε σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο είναι 15-20% χαμηλότερη. Επόμενο σκέλος της διαδρομής μας είναι τα 50 χλμ. ανηφόρας προς το «Livadi Suites». Υπολογίζουμε πως θα τα πούμε ξανά σε περίπου 1 ώρα.

10:30< Bρισκόμαστε στην διασταύρωση Κάστρο (Ορχομενού). Πόσο κάψαμε;
Ακολουθεί διαδρομή 30 χλμ σε Επαρχιακό δρόμο (με όριο τα 90 χλμ).
Θα κρατήσουμε σταθερή πορεία με 90 χλμ./ώρα (ώστε να μην μας σταματήσει και κάποιο από τα γνωστά «μπλόκα» που στήνει εκεί η Τροχαία).
Πόσα της % της μπαταρίας, θα κάψουμε στον επαρχιακό; Εσείς τι λέτε;

9:30< Η δοκιμή ξεκίνησε με τη μπαταρία της Mercedes EQA φουλαρισμένη στο 100%! To πρώτο κομμάτι περιλαμβάνει κίνηση στον αυτοκινητόδρομο της Εθνικής Οδού μέχρι το Κάστρο Ορχομενού. Η ταχύτητα με την οποία θα πηγαίνουμε θα είναι τα 120 χλμ./ώρα. Ραντεβού σε περίπου 1 ώρα. 

Κατανάλωση και ανάκτηση θα μας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια για να φθάσουμε;

Θα μπορέσει η κίνηση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, με χαμηλότερες ταχύτητες (το νόμιμο όριο είναι τα 90 χλμ./ώρα) και την ανάκτηση ενέργειας στις κατηφόρες, να ισοφαρίσει τις απαιτήσεις που θα έχει σε ενέργεια το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να πάει και να έρθει Αράχωβα; 

Σημειώστε πως, σε όλη τη διάρκεια θα έχουμε ενεργοποιημένο τον κλιματισμό στους 22 βαθμούς Κελσίου και, σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθούμε με το cruise control στα 120 χλμ./ώρα, ενώ στο επαρχιακό δίκτυο θα κρατήσουμε σταθερή πορεία με 90 χλμ./ώρα (το νόμιμο όριο ώστε να μην μας σταματήσει και κάποιο από τα γνωστά «μπλόκα» που στήνει εκεί η Τροχαία). Έπειτα, όταν φτάσουμε στην Αράχωβα, θα ανέβουμε στο Λιβάδι και, τέλος, θα πάμε μέχρι το χιονοδρομικό στα «Κελάρια» πριν ξεκινήσει η επιστροφή μας προς την Αθήνα.

7 LIVE video σε 7 κομβικά checkpoints της διαδρομής

Για όλα αυτά θα έχετε συνεχή ενημέρωση μέσω LIVE video από τα 7 κομβικά σημεία της διαδρομής. Από την αρχή της δοκιμής στο σταθμό φόρτισης, όπου θα ξεκινήσουμε «φουλαρισμένοι» με 100% μπαταρία, μέχρι την επιστροφή μας στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, μπορείτε να παρακολουθείτε live την εξέλιξη στη σελίδα του autotriti στο Facebook, αλλά και στο autotriti.gr, από τα checkpoints:

  • Αθήνα: Εκκίνηση από τον σταθμό φόρτισης (πάμε στην Εθνική με 120 χλμ./ώρα)
  • Κάστρο Ορχομενού: Έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο (κυρίως ευθείες στον επαρχιακό. Κινούμαστε, στο νόμιμο όριο, με 90 χλμ./ώρα)
  • Λιβαδειά (έξοδος για Αράχωβα): Συνεχίζουμε στον ανηφορικό δρόμο προς Αράχωβα με 90 χλμ./ώρα
  • Λιβάδι Αράχωβας: Ανεβαίνουμε έως το Λιβάδι στον γνωστό ξενώνα «Livadi Suites» με την ίδια ταχύτητα
  • Χιονοδρομικό «Κελάρια»: Φτάνουμε στον τελικό προορισμό, στο χιονοδρομικό της Αράχωβας
  • Αράχωβα: Πόσο % μπαταρία κερδίσαμε μετά την ανάκτηση από την συνεχόμενη κατηφόρα;
  • Αθήνα: Επιστροφή στην Αθήνα με 120 χλμ./ώρα και κλιματισμό στους 22 Κελσίου.

Μετράμε κατανάλωση σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, ανηφόρα-κατηφόρα

- Τι κατανάλωση είχε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μεικτή διαδρομή με αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο με ανηφόρες, κατηφόρες και στροφές;
- Θα καταφέρει να κάνει το Αθήνα-Αράχωβα μετ΄ επιστροφής ένα ηλεκτρικό, οικογενειακό SUV με μεγάλη μπαταρία;
- Πόσο ρόλο θα παίξει η ανάκτηση ενέργειας σε ένα τέτοιο ταξίδι προς τον -ίσως- δημοφιλέστερο χειμερινό προορισμό από την Αθήνα;

Όλες οι απαντήσεις στις 29 Φεβρουαρίου με LIVE αποτελέσματα σε video!

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL