Η πρώτη γενιά του
Lexus NX παρουσιάστηκε στα τέλη του 2014 και τοποθετήθηκε κάτω από το RX προκειμένου να βάλει την Lexus στο παιχνίδι απέναντι στον γερμανικό -και όχι μόνο- premium ανταγωνισμό: Audi Q5, Mercedes GLC, Alfa Romeo Stelvio, BMW X5 κ.ο.κ.. Και τα κατάφερε μια χαρά, όντας το
best seller μοντέλο της Lexus στην Ευρώπη με περισσότερες από 170.000 πωλήσεις, ενώ η χάρη του ξεπέρασε τις προσδοκίες του premium παρακλαδιού της Toyota και στην Ρωσία, αφού έγινε το πιο καλοπουλημένο premium μοντέλο.
Πλέον η ονομασία της Lexus υπάρχει ολογράφως πίσω και πλαισιώνεται από τα νέα φώτα με μοτίβο «L» στο εσωτερικό τους.
Σήμερα, ήρθε η ώρα να δοθεί η σκυτάλη στη
νέα, δεύτερη γενιά του Lexus NX, που όχι μόνο φρεσκάρεται σε τεχνολογικό, μηχανικό και μηχανολογικό επίπεδο, αλλά ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την φίρμα αφού γίνεται και
το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο της. Ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική του NX, βασίζεται στην
πλατφόρμα TNGA-K (σ.σ. χάριν συντομίας GA-K) πάνω στην οποία έχουν χτιστεί το «αδελφό« RAV4, το
7θέσιο Highlander που θα έρθει Ευρώπη, αλλά και η Lexus ES. Περνώντας τους αριθμούς, το NX έχει
20 χλστ. χαμηλότερο κέντρο βάρους και είναι
μεγαλύτερο προς όλες τις κατευθύνσεις με μήκος 4.660 χλστ. (+20 χλστ.), πλάτος 1.865 χλστ (+15 χλστ.), ύψος 1.640 χλστ. (+5 χλστ.) και μεταξόνιο 2.690 χλστ. (+30 χλστ.), ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια εμπρός (1.605 χλστ.) και πίσω (1.639 χλστ.) κατά 30 και 59 χλστ., αντίστοιχα. Ένας ακόμα αριθμός που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με την Lexus το νέο NX έχει κατά
95% καινούργια μέρη, ενώ χρησιμοποιείται για πρώτη φορά παγκοσμίως ένας τύπος εξαιρετικά ισχυρού χάλυβα (1180 MPa) για τις ενισχύσεις του αμαξώματος.
Η στιβαρότητα του πλαισίου συνάδει απόλυτα με την
macho εμφάνιση του νέου NX. Οι δυναμικές γραμμές εναρμονίζονται με τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της Lexus που έχουν ως κύρια χαρακτηριστικά τα σφηνοειδή φωτιστικά σώματα και την πολυγωνική μεγάλη κυψελοειδή γρίλια εμπρός, όπως επίσης τα
νέα φώτα πίσω σε «L» μοτίβο που ενώνονται μέσω μιας φωτιζόμενης φάσας και η
ονομασία «Lexus» ολογράφως που έχει πάρει τη θέση του εμβλήματος της εταιρείας ψηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Από εκεί και πέρα καθαρές γραμμές και «γλυκές» καμπύλες συνδυάζονται δημιουργώντας ένα avant-garde σύνολο με τις εικόνες της γκαλερί να μιλούν από μόνες τους. Το παζλ των αλλαγών ολοκληρώνεται με τις νέας σχεδίασης
ζάντες έως 20 ιντσών.Πλήρης αναβάθμιση στην καμπίνα: Στα highlights η οθόνη αφής 9,8 ή 14 ιντσών, το τριάκτικο τιμόνι με κουμπιά αφής, το head-up display και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Αέρας αλλαγής πνέει και στην καμπίνα του νέου NX. Το premium SUV είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που εξοπλίζεται με το
οδηγοκεντρικό κόκπιτ «Tazuna» (σ.σ. η ιαπωνική λέξη σημαίνει τον έλεγχο του αλόγου από τον ιππέα με τα γκέμια). Αυτό χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη προς τον οδηγό
οθόνη αφής 9,8 ή 14 ιντσών του συστήματος infotainment (σ.σ. πριν ήταν 10,3 ίντσες) που είναι περίπου
3,5 φορές ταχύτερο από πριν και παρέχει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας, το τριάκτικο τιμόνι με πλήκτρα αφής που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία τους, το -προαιρετικό-
head-up display και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το νέο σύστημα πολυμέσων προσφέρει μεταξύ άλλων
φωνητική λειτουργία «Hey Lexus», 4 θύρες USB εκ των οποίων οι 3 Type-C, ασύρματη φόρτιση smartphone (50% ταχύτερη υπόσχεται η Lexus), ασύρματο Apple CarPlay και ενσύρματο Andoid Auto κ.ά.. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων και χειρισμών μέσω της
εφαρμογής Lexus Link: ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του κλιματιστικού, των κλειδαριών (στo Plug-in Hybrid NX 450h+ παρακολουθείτε την φόρτιση και στοιχεία γύρω από αυτή).
Μιλώντας για εκδόσεις κινητήρων, το νέο NX γίνεται το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο της Lexus, ωστόσο προσφέρεται και με συμβατικά, αλλά και υβριδικά σύνολα. Εισαγωγική έκδοση το
NX 250 με τον τετρακύλινδρο
ατμοσφαιρικό βενζίνης 2,5 λτ. που αποδίδει
199 άλογα και αμέσως μετά η
NX 350 με τον τετρακύλινδρο
turbo των 2,4 λτ. ονομαστικής ισχύος 279 ίππων με 430 Nm ροπής. Και οι δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με
αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης. Στα
υβριδικά, συναντούμε την
NX 350h σε
δικίνητη ή τετρακίνητη version με τον
2,5λιτρο κινητήρα συνδυασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα να αποδίδουν
242 ίππους, ήτοι 22% περισσότερη ισχύς από πριν με 15% καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα που μεταφράζεται σε 7,7 δλ. και -10% σε ρύπους. Μεγάλος πρωταγωνιστής της παρουσίασης, η έκδοση
NX 450h +, το πρώτο Plug-in Hybrid μοντέλο της Lexus που είναι και το κορυφαίο σε ιπποδύναμη. Και εδώ βασικό ρόλο έχει ο
2,5 λτ. κινητήρας βενζίνης που συνεργάζεται με έναν
ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, εξού και η
ηλεκτρική τετρακίνηση E-four, ο οποίος αντλεί ενέργεια από την
μπαταρία χωρητικότητας 18,1 kWh, την μεγαλύτερη της κλάσης. Το Plug-in Hybrid σύστημα της Lexus αποδίδει συνδυαστικά
306 ίππους και το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε περίπου 6 δλ.. Από πλευράς κατανάλωσης, η Lexus ανακοινώνει
3 λτ./100 χλμ. με την
ηλεκτρική αυτονομία να ορίζεται στα
63 χλμ. (WLTP). Το NX 450h + μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με
ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα και οι Ιάπωνες διατείνονται πως το υβριδικό τους σύστημα είναι
20% πιο αποδοτικό από εκείνα του ανταγωνισμού.
Η ασφάλεια είναι συνώνυμη της Toyota και της premium μπράντας της, γι΄ αυτό και το νέο NX έχει στην φαρέτρα του την
νέα τρίτη γενιά της πληρέστατης σουίτας συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης
«Lexus Safety System +» στον στάνταρ εξοπλισμό ανεξαρτήτως έκδοσης.
Κλείνοντας, το νέο Lexus NX θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του έτους.