ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Χρησιμα - Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) - Δακτύλιος - Ωρες ισχύος λεωφορειοδρόμων

Δακτύλιος: Ποιες μέρες και ώρες ισχύει και για ποια οχήματα

Το μέτρο του Δακτυλίου ορίζει την εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων βάσει του τελευταίου ψηφίου του αριθμού κυκλοφορίας (μονά - ζυγά) ως εξής:

  • • Δευτέρα έως Πέμπτη από 07:00 έως 20:00
  • • Παρασκευή από 07:00 έως 15:00.
Δεν ισχύει Σάββατο και Κυριακή, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ωρες απεργίες των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Από τους περιορισμούς εξαιρούνται και κυκλοφορούν ελεύθερα και χωρίς κανένα περιορισμό στο κέντρο της Αθήνας:
  • • τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, όπως επίσης και τα εκ κατασκευής οχήματα φυσικού αερίου (CNG) και υγραερίου (LPG)
  • • τα αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση σε χώρα της Ευρώπης έως την 31/12/2020, περιβαλλοντικής τεχνολογίας Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με το πρότυπο NEDC - New European Driving Cycle/Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο)
  • • τα αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση σε χώρα της Ευρώπης έως την 1/1/2021, περιβαλλοντικής τεχνολογίας Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με το πρότυπο WLTP - Worldwide Light Test Procedure/Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων) ανεξαρτήτος καυσίμου
  • • τα οχήματα που έχουν ειδική άδεια από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ.

Τα όρια του Δακτυλίου για το κέντρο της Αθήνας

Τα όρια του Δακτυλίου είναι οι δρόμοι: Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Ανδρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλατεία Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας. Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (A.Λ.Λ.) - Λεωφορειόδρομοι

Ποιοι μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες

Στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων (A.Λ.Λ.) παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και απαγορεύεται η στάθμευση των:
  • • Δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ)
  • • Ιδιωτικών μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κ.λπ.)
  • • Δικύκλων
  • • Οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κ.λπ.).
 Από την άλλη απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε άλλου οχήματος (Ι.Χ., ΤΑΧΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών). Επίσης, στις ειδικές λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση των δικύκλων (με εξαίρεση την οδό Κυψέλης). Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων A.Λ.Λ. από την λοιπή κυκλοφορία πριν από τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους χώρους κ.λπ. και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) και κατακόρυφη σήμανση.

Ποιες ώρες ισχύουν περιορισμοί για τις λεωφορειολωρίδες

Η ρύθμιση για τις Α.Λ.Λ. παράλληλης ροής ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή από 06:00 έως 21:00 και το Σάββατο από 06:00 έως 16:00.Η ρύθμιση για τις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής ισχύει για όλο το 24ωρο.

Τι πρόστιμο πληρώνω αν οδηγώ παράνομα σε λεωφορειολωρίδα

Το ύψος του προστίμου εισόδου σε λεωφορειολωρίδα είναι 200 ευρώ και βεβαιώνεται από την Τροχαία Αττικής. Σε περίπτωση στάθμευσης σε Α.Λ.Λ., επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνεται το όχημα. Τα έσοδα από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον ΟΑΣΑ.

Τι ισχύει με τη χρήση κοτσαδόρου

Ο κοτσαδόρος θεωρείται νόμιμο εξάρτημα στο αυτοκίνητο όταν σέρνει το τρέιλερ, εφόσον γίνει μια διαδικασία στο Υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών ή στις αρμόδιες υπηρεσίες και παρθεί η σχετική άδεια έλξης. Παράλληλα, πρέπει να γίνει και μια πρόσθετη ασφαλιστική πράξη ώστε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να προβλέπει τις τυχόν ζημιές που σε μια άτυχη στιγμή προκαλέσει ο κοτσαδόρος ή το τρέιλερ σε άλλο όχημα. Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση του κοτσαδόρου πρέπει να γίνεται μετά από μελέτη μηχανολόγου για να παρέχει τη σχετική ασφάλεια και βεβαίωση αντοχής. Μια πρόχειρη δουλειά που δεν πληροί τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές, εκτός του ότι μπορεί να μην πάρει έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία που θα υποβληθεί η αίτηση για την σχετική άδεια, μπορεί να δημιουργήσει και προβλήματα. Όταν βάλεις τον κοτσαδόρο στο αυτοκίνητο σου πρέπει να έχεις μαζί στο αυτοκίνητο τη βεβαίωση του υπουργείου και το ταμπελάκι έγκρισης τύπου στον κοτσαδόρο. Επίσης χρειάζεται η «μπίλια» να είναι αφαιρούμενη και να αφαιρείται όταν δεν χρησιμοποιείται (όταν δεν φέρει το ρυμουλκούμενο). To όxημα τo oπoίo κυκλoφoρεί παραβιάζοντας τις παραπάνω διατάξεις, ακινητoπoιείται από τo αρμόδιo αστυνoμικό όργανo πoυ διαπίστωσε την παράβαση και τιμωρείται με διoικητικό πρόστιμo 314,00 ευρώ τo oπoίo εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις για την είσπραξη των δημoσίων εσόδων, ως και με αφαίρεση της άδειας ικανότητας oδηγoύ για xρoνικό διάστημα ενός (1) μηνός.