Με την ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές ελαστικών να μην έχει ανακάμψει πλήρως από την περίοδο της πανδημίας και έπειτα, οι εταιρίες έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν. Η Goodyear ανακοίνωσε το καλοκαίρι του 2023 ότι θα κλείσει τα εργοστάσια στο Fulda και στο Furstenwalde της Γερμανίας, γεγονός που θα επηρεάσει περίπου 1.750 μέλη του προσωπικού. Η απόφαση αυτή είναι μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου που ανακοίνωσε ο πρόεδρος και CEO της εταιρίας, ο Richard Kramer, μιλώντας για «μεγάλες αλλαγές στην εξοικονόμηση κόστους» στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Ο κ. Kramer δήλωσε ότι η Ευρώπη είναι στο επίκεντρο αυτού του σχεδίου, αφού η εταιρία είχε τις μεγαλύτερες απώλειες κερδών στην συγκεκριμένη γεωγραφικά περιοχή (17 εκατομμυρίων ευρώ με 10,4% λιγότερες πωλήσεις).
H Michelin από πλευράς της, δήλωσε ότι θα κλείσει κι εκείνη εργοστάσια στην Γερμανία, στις περιοχές Karlsruhe και Trier, λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού και κόστους παραγωγής. Ταυτόχρονα, σκοπεύει να σταματήσει σταδιακά την παραγωγή ελαστικών για ορισμένα βαρέα οχήματα. Οι κινήσεις αυτές ενδείκνυται να επηρεάσουν 1.410 υπαλλήλους, που αναμένεται να απολυθούν μέχρι το τέλος του 2025.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ContinentalA.G. που ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παραγωγή του εργοστασίου της στο Aachen, της Γερμανίας.
Νέα εποχή, νέες προκλήσεις λοιπόν και ενώ η… Κίνα επιτίθεται με στόχο τα διεθνή μερίδια. Για να δούμε πως θα ανταποκριθεί ο κλάδος. Εσείς τι πιστεύετε πως θα γίνει;