Το νέο Audi A3 απέκτησε πιο αιχμηρή σχεδίαση και μοντέρνα τεχνολογία, διατηρώντας το ολοκληρωμένο οδηγικό του προφίλ, το οποίο τονίζεται ακόμη περισσότερο χάρη στα ελαστικά GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5.
Η Audi που άνοιξε το δρόμο της κατηγορίας με το νέο A3 φαίνεται πως προτίμησε να διατηρήσει την βάση του μοντέλου και να επενδύσει περισσότερα σε design και τεχνολογία. Άλλωστε διατηρεί ουσιαστικά ίδιο πάτωμα, σε αναβαθμισμένη version φυσικά και ίδιο μεταξόνιο με το προηγούμενο. Από την άλλη βέβαια μια πετυχημένη συνταγή, η αλήθεια είναι πως δεν την αλλάζεις, αλλά της δίνεις το κάτι παραπάνω. Το οποίο για το νέο A3 σημαίνει πιο αιχμηρή σχεδίαση, μοντέρνα τεχνολογία και ένα νέο ήπια υβριδικό σύνολο 150 ίππων, τη δοκιμή του οποίου θα διαβάσετε στις επόμενες γραμμές.
Το κορυφαίο ελαστικό Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 συνδυάζει την άνεση με την ανώτερη οδική συμπεριφορά και την αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα.
Το αμάξωμα νέου A3 είναι πιο ελκυστικό και δυναμικό από ποτέ χάρη στη χαμηλή γραμμή του καπό, στη χορταστική μάσκα, στα πιο έντονα πλαϊνά νεύρα, στους τονισμένους θόλους και στα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED. Στις εκδόσεις S-Line, όπως στο μοντέλο της φωτογράφισης, ο δυναμισμός είναι πιο έντονος, ενώ στις Advanced προτάσεις έμφαση δίνεται στην κομψότητα.
Όσον αφορά στην τιμή, η έκδοση της δόκιμης μας, με το ήπια υβριδικό σύνολο είναι διαθέσιμη από τα 28.310 ευρώ, στο βασικό εξοπλιστικό επίπεδο Base.
Eσωτερικό: Aιχμηρό design, super ποιότητα
To ταμπλό διαθέτει αιχμηρή και έντονα οδηγοκεντρική σχεδίαση με την τελευταία να ορίζεται από το διαχωρισμό της θέσης του οδηγού και από τους αεραγωγούς, που περικλείουν τον 10,25`` στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Η ποιότητα των υλικών, η λειτουργία των διακοπτών και το φινίρισμα αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία με την εικόνα της πολυτέλειας να είναι έκδηλη. Όπως και η εναρμόνιση με την ψηφιακή εποχή, με την οθόνη αφής 10,1" φωνητικών εντολών, πληθώρα επιλογών συνδεσιμότητας και το προαιρετικό Audi virtual cockpit των 12,3". Άξια μνείας είναι η υπηρεσία FoD (Functions on Demand), η οποία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του Α3 να προσθέσουν over the air προσωρινά ή μόνιμα μέσω της εφαρμογής myAudi μια σειρά από συστήματα, όπως δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control, μετά την αγορά του αυτοκινήτου.
Στην πράξη, η δύναμη του 1,5 TFSI (150 ίπποι και 250 Nm ροπής) είναι επαρκής για να κινήσει το βάρους 1.320 κιλών νέο Α3 35 TFSI (0-100 σε 8,9 δλ., 60-100 σε 4,9 δλ. και 80-120 σε 6,2 δλ.). Το καλύτερο πρόσωπό του ο κινητήρας το δείχνει στις μεσαίες στροφές: Χαμηλά έχει μια υποψία υστέρησης απόκρισης, που όμως καλύπτεται εξαιρετικά από το ταχύτατο και εξαιρετικά ομαλό 7τάχυτο S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ πιο ψηλά η αύξηση των στροφών συνεπάγεται και περισσότερο θόρυβο με όχι τόσο ευχάριστη χροιά. Βέβαια το σημαντικό είναι πως οι δυναμικές επιδόσεις συνδυάζονται και με συγκρατημένη κατανάλωση (γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής) χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης των 2 εκ των 4 κυλίνδρων και το ήπια υβριδικό 48-βολτο σύστημα. Μάλιστα με συγκρατημένη οδήγηση και ευρεία χρήση του οικονομικού προγράμματος οδήγησης του Drive Select, η μέση κατανάλωση πέφτει ακόμα και στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Άνετο και με αρχοντικό πάτημα
Συνδυάζοντας τον δυναμικό κινητήρα με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το νέο Α3 Sportback σε εμπνέει να οδηγήσεις γρήγορα ειδικά έχοντας επιλεγμένη τη Dynamic λειτουργία του Drive Select. Κρατάει δυναμικά στις στροφές και εμφανίζει θεαματική σταθερότητα, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Δεν μπορείς να μην αποδόσεις τα εύσημα στην ακρίβεια της συμπεριφοράς, αλλά και στον ξεχωριστά προοδευτικό τρόπο που «στρογγυλεύονται» οι αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παρότι ενίοτε ο θόρυβος κύλισης είναι περισσότερο αισθητός από ότι θα περίμενες, το νέο Audi A3 κυλάει αρχοντικά και προσφέρει εξαιρετική άνεση.
Βεβαίως, στην περεταίρω ανάδειξη των οδηγικών χαρακτηριστικών του A3 έχουν σημαντική συμβολή και τα ελαστικά πολύ υψηλών επιδόσεων (Ultra High Performance) GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 που φορέσαμε στο αυτοκίνητο δοκιμής. Τα συγκεκριμένα ελαστικά διαθέτουν την καινοτόμα τεχνολογία ζεύξης σκελετού και πέλματος, Power Cushion Τechnology, με αποτέλεσμα να προσφέρει ακόμα καλύτερα επίπεδα πρόσφυσης και χειρισμού.
Επιπλέον, το ελαστικά της Goodyear φέρουν τις σύγχρονες τεχνολογίες Ιmpulse Control Compound και Active Breaking Technology για μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, με το Α3 να ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα, στο πολύ καλό νούμερο των 36,9 μ. Έτσι σε συνδυασμό με την πληρέστατη ηλεκτρονική ομπρέλα προστασίας διαμορφώνεται ένας απόλυτα ασφαλής οδηγικός χαρακτήρα στο γερμανικό μοντέλο.
+ Σχεδίαση (ειδικά στην καμπίνα), ποιότητα κατασκευής-πολυτέλεια, κινητήρας-συγκρατημένη κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τεχνολογία
-Περιορισμένη μηχανική αναβάθμιση σε σχέση με πριν, αισθητός θόρυβος κύλισης και κινητήρα(ψηλά)
Το μοντέλο που άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία των premium μικρομεσαίων χάτσμπακ αποφάσισε να επενδύσει στην πιο δυναμική σχεδίαση και στη μοντέρνα τεχνολογία για να αποτελέσει μια εξαιρετική πρόταση και μάλιστα με ανταγωνιστικές τιμές.