Οταν
ένα αυτοκίνητο έχει παραχθεί σε
εκατομμύρια "κόπιες" και
έχει αγαπηθεί από πολλές γενιές,
παύει να αποτελεί -μόνο-
μεταφορικό μέσο. Καθίσταται
στάση ζωής για τους απανταχού
"μυημένους"
αυτοκινητιστές και σύμβολο για
τη φίρμα, που καλείται κάποια
στιγμή να αναβιώσει... το θρύλο
του.
Ενας
από τους παράγοντες που
επηρεάζουν την αγοραστική
συμπεριφορά ενός καταναλωτή
είναι και ο ψυχολογικός και
σε αυτόν όπως φαίνεται
επενδύουν οι
αυτοκινητοβιομηχανίες VW και
BMW. Παρουσιάζοντας τη νέα
γενιά των Beetle και Mini
αντίστοιχα οι δύο εταιρείες
"στοχεύουν" στον
ερεθισμό της ψυχοσύνθεσης
ενός συγκεκριμένου
αγοραστικού κοινού που
γνωρίζει τη μεγάλη ιστορία
των δύο αυθεντικών μοντέλων
και που έχει συνδεθεί με
γεγονότα που σχετίστηκαν με
αυτά.
Η προσπάθεια αναβίωσης των
δύο θρύλων στέφθηκε με
απόλυτη επιτυχία σε ό,τι
αφορά τη σχεδίαση των
εξωτερικών επιφανειών των
δύο αυτοκινήτων. Τόσο το νέο
Beetle που διατίθεται σήμερα και
στη χώρα μας, όσο και το νέο Mini
που ξεκίνησε πωλήσεις στη Μ.
Βρετανία (σύντομα θα
λανσαριστεί και στην Ελλάδα),
θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις...
χρονομηχανές που
κατασκευάστηκαν το 1934 και το
1959 αντίστοιχα. Τα αυτοκίνητα
δηλαδή που ταξίδεψαν μέσα στο
χρόνο υπηρετώντας πιστά τις
ανάγκες κάθε εποχής και που
έγιναν ακόμα και αντικείμενα
λατρείας, είτε γιατί απλά
ανταποκρίνονταν απόλυτα στο
χρηστικό τους ρόλο, είτε
γιατί διακρίθηκαν σε αγώνες,
είτε γιατί προκαλούσαν
ανέκαθεν με τον έξυπνο
σχεδιασμό και τις διαστάσεις
τους.
Η φιλοσοφία ενός προσιτού,
απλού σε κατασκευή και
συντήρηση, αξιόπιστου
αυτοκινήτου πόλης αποτέλεσε
τον γνώμονα για τη δημιουργία
του πρώτου γερμανικού Beetle και
του πρώτου αγγλικού Mini. Δύο
αυτοκίνητα που
πραγματοποίησαν τεράστια
εμπορική επιτυχία, σε εποχές
όπου το Marketing ήταν άγνωστη
έννοια και τα καινοτομικά
χαρακτηριστικά των μοντέλων
αυτών "έπειθαν" τον έναν
μετά τον άλλο αγοραστή, από
τους εκατομμύρια που
εμπιστεύθηκαν μέχρι σήμερα
τους δύο θρύλους.Από την άλλη
μεριά τα νέα Beetle και Mini δεν
απευθύνονται στους απανταχού
υποψήφιους αγοραστές
αυτοκινήτου πόλης. Ο σκοπός
της ύπαρξής τους δεν είναι να
συνεισφέρουν αισθητά στο
μερίδιο αγοράς των VW και BMW
αλλά να ενισχύσουν το κύρος
των φιρμών αυτών, όντας "ειδικά"
προϊόντα, που απευθύνονται σε
"ειδικό" κοινό.
Αντίστοιχα... ειδική είναι και
η τιμή τους. Ετσι, οι
υποψήφιοι αγοραστές των νέων
Beetle και Mini καλούνται να
καλύψουν ένα κόστος που
προκύπτει αφ' ενός από τις
τεχνολογικά προηγμένες
λύσεις που φέρουν τα
αυτοκίνητα αυτά, αφ' ετέρου
από την ιστορία των ονομάτων
τους.
Ο Σκαραβαίος υπηρέτησε
πιστά τις ανάγκες του
γερμανικού στρατού, όντας
ουσιαστικά ένα
σκληροτράχηλο παντώς
εδάφους όχημα.
Πρωταγωνίστησε δε σε
αρκετές ταινίες του
παγκόσμιου κινηματογράφου.
Το συμπαθές αυτοκινητάκι σε
σχήμα... σπιρτόκουτου
διακρίθηκε σε πολλούς
αγώνες ταχύτητας, ενώ έγινε
αφορμή για την
πραγματοποίηση πολλών
εκδηλώσεων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle - Mini
Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν...