ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/6/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/6/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Νέο Fiat Punto 1,4
 

Ο νέος"πρωταθλητής"; 

Με νέα και πιο ενδιαφέρουσα αισθητική, ένα νέο κινητήρα στα 1,4 λίτρα και πιο ώριμο από ποτέ, το νέο Fiat Punto είναι έτοιμο να διατηρήσει τα... κεκτημένα.
   

Η επικράτηση σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες οχημάτων και η διατήρηση του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού σε υψηλά επίπεδα είναι ο μοναδικός δρόμος ο οποίος μπορεί να εξασφαλίσει ευημερία και μακροβιότητα στη Fiat, η οποία αντιμετωπίζει ουκ ολίγα οικονομικά προβλήματα τον τελευταίο καιρό. Το Punto λόγω της τεράστιας εμπορικής του επιτυχίας σε πανευρωπαϊκή βάση βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών της Fiat για ανάκαμψη και είναι λογικά ο μεγάλος πρωταγωνιστής ή το μεγάλο αστέρι στους κόλπους της φίρμας αν προτιμάτε. Πρόσφατα, το μικρό Ιταλικό μοντέλο -με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα πέντε εκατομμύρια μονάδες- εισήλθε στην τρίτη φάση της καριέρας του. Δεν πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο αλλά για ένα σημαντικά ανανεωμένο Punto. Το σχήμα του αμαξώματος δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά, όμως οι επεμβάσεις που έγιναν ειδικά στο εμπρόσθιο μέρος έχουν αλλάξει το χαρακτήρα του οχήματος. Με την προσθήκη νέων και με σημαντικά μεγαλύτερο μέγεθος φωτιστικών σωμάτων η ταυτότητα του Punto μεταβλήθηκε "χάνοντας" ένα μικρό ποσοστό από την ισορροπία του αμέσως προγενέστερου σχεδίου του και αποκτώντας μια αυξημένη σοβαρότητα η οποία παραπέμπει σε μεγαλύτερης κλάσης οχήματα. Τα δύο ευμεγέθη στρογγυλά κάτοπτρα συνδυάζονται με έναν ίδιου σχήματος αλλά μικρότερο δείκτη πορείας και με τις άφθονες δόσεις χρωμίου που φέρουν, χαρίζουν ένα πολύ ενδιαφέρον ύφος. Μια ακόμη αλλαγή είναι η προσθήκη μάσκας ανάμεσα στα εμπρόσθια φωτιστικά, κάτι που "απουσίαζε" από το Punto δεύτερης γενιάς. Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι να τονίζεται και να ανυψώνεται το καπό του αμαξώματος και να μην είναι πλέον τόσο σφηνοειδές όσο πριν. Ο πρωταθλητής των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς για το 2002 ανανεώθηκε ελαφρώς και στο πίσω μέρος του, όπου στην περίπτωση των τρίθυρων εκδόσεων το κάτω μέρος των φωτιστικών σωμάτων επεκτάθηκε προς το κέντρο της πίσω πόρτας με την τοποθέτηση όμορφων κόκκινων ανακλαστήρων. Ενδιαφέρων νεοτερισμός είναι το εξ ολοκλήρου κόκκινο κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων το οποίο διαθέτει ένα λευκού χρώματος τμήμα πάνω από τους δείκτες πορείας. Οι νέοι και πιο επιθετικής εμφάνισης προφυλακτήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω συμπληρώνουν την εικόνα του Punto. Στο εσωτερικό η σχεδίαση δεν εμφανίζει τόσο μεγάλες διαφοροποιήσεις, όμως έχει αποκτήσει μια πιο ευχάριστη όψη η οποία σε συνδυασμό με μικροαλλαγές στα καθίσματα δημιουργεί μια -αξιοσημείωτα- πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα. "Φτάνοντας" στα μηχανικά μέρη η νέα έκδοση με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων αποτελεί μια πολύ έξυπνη κίνηση από πλευράς Fiat, καθώς το μηχανικό σύνολο των 95 εργοστασιακών ίππων παρέχει καλές επιδόσεις. Παράλληλα γεφυρώνεται το χάσμα (από πλευράς ισχύος ή και τιμής) που εμφάνιζε μέχρι πρόσφατα η γκάμα του Punto καθώς η απόσταση από τα 1,2 έως και τα 1,8 λίτρα ήταν σίγουρα πολύ μεγάλη. Η τιμή των 11.890 ευρώ είναι λογική. 



Στο πίσω μέρος οι αλλαγές αφορούν την προσθήκη σχετικά μεγάλων ανακλαστήρων στην πόρτα του χώρου αποσκευών και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Το σήμα της Fiat που έχει τοποθετηθεί είναι πολύ μεγάλο σε μέγεθος.

Λεπτομέρειες






Τρόποι απόκτησης
10% προκ., 6,6% επιτ., 60 δόσεις (και 400 ευρώ έκπτωση) 
15% προκ., 3,6% επιτ., 48 δόσεις 
35% προκ., 0%επιτ., 36 δόσεις

Εγγυήσεις
5 έτη για μηχανικά μέρη 
3 χρόνια για χρώμα 
8 χρόνια για σκουριά 
2 χρόνια οδική βοήθεια Fiat Assistance

Πολύ ισχυρός ο νέος 1.400άρης
Η πιο σημαντική είδηση σχετικά με το νέο Punto είναι φυσικά η προσθήκη έκδοσης με κινητήρα 1,4 λίτρων. Το μηχανικό σύνολο είναι 16βάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής ενώ από πλευράς "γενεαλογικού" δέντρου ανήκει στη σειρά Fire. Βασικό στοιχείο είναι ότι το μοτέρ αυτό είναι σημαντικά πιο πολιτισμένο από το αντίστοιχο των 1,2 λίτρων. Η ισχύς που αποδίδει είναι πολύ ικανοποιητική (100 ίπποι/5.790 σ.α.λ. στο δυναμόμετρο) ενώ και οι επιδόσεις βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο (0-100 χλμ/ώρα σε 10,9 δλ.). Σύμφωνα με τη Fiat στην "καρδιά" του νέου της κινητήρα και κυρίως υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του είναι η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία είναι νέα και διαχειρίζεται τον κινητήρα με βάση τη ροπή που "ζητά" από το μοτέρ ο οδηγός κατά το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Επίσης ελέγχει και περιφερειακά συστήματα όπως το ABS (στάνταρ με EBD) ή το ESP (όπου υπάρχει).



Πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ικανοποιητική ισχύ και καλές επιδόσεις παρέχει το νέο μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων.





Μας άρεσε
Η διχρωμία στο εσωτερικό.Το εμπρός φωτιστικό σώμα, ως ένα αυτόνομο τμήμα.
Δε μας άρεσε
Η συνολική αισθητική του εμπρός μέρους δείχνει λιγότερο ισορροπημένη απ' ό,τι πριν.Το σήμα της εταιρείας είναι πολύ μεγάλο (95 χιλ. διάμετρος) και δείχνει λίγο υπερβολικό.

 ΔΟΚΙΜΗ Νέο Fiat Punto 1,4
 
Ο νέος "πρωταθλητής";
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σημαντικά πιο όμορφο το εσωτερικό
Μικρή μεταβολή στους χώρους
Η γνωστή καλή "γεύση" στο δρόμο
Αντί συμπεράσματος