ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2002

Καλύτερη αίσθηση στο δρόμο το Ford Fiesta

Ο πολιτισμένος χαρακτήρας είναι ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει και τα 4 μικρά GT της δοκιμής, τα οποία είναι σε θέση να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις με ασφάλεια διατηρώντας τους επιβάτες ξεκούραστους. 
Ο χαρακτηρισμός GT ταιριάζει περισσότερο στο Ford Fiesta και το Seat Ibiza, λόγω κυρίως της περισσότερο σπορτίφ αίσθησης που προσφέρουν έναντι των Skoda Fabia και VW Polo, των οποίων οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες κυρίως προς την άνεση. 
Το μικρό μοντέλο της Ford προσφέρει συνολικά καλύτερη αίσθηση στον οδηγό, ο οποίος κινούμενος σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές θα εκμεταλλευτεί την καλύτερη ροπή και απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού σε σχέση με τα μοντέλα του ομίλου VW. Επίσης σημαντικός "σύμμαχος" του οδηγού το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο μεταφέρει στα χέρια του πολύ καλή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και την ποιότητα του οδοστρώματος. Παράλληλα και τα φρένα του Fiesta είναι δυνατά με πολύ καλή απόκριση. 
Το Ισπανικό μοντέλο παρουσιάζεται πιο σπορτίφ σε σχέση με τα Fabia και Polo, λόγω κυρίως της πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησής του. Η τελευταία προσδίδει στο Seat πολύ καλή κατευθυντικότητα στην ευθεία, ενώ δε θα καταπονήσει ιδιαίτερα τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε καλής ποιότητας δρόμο με στροφές, το Ibiza παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ οι εμπρός τροχοί θα αρχίσουν να γλιστρούν προοδευτικά εφόσον το επιδιώξει ο οδηγός. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης του Ibiza είναι αρκετά άμεσο και έχει ικανοποιητική αίσθηση. 
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Fabia γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα σε ένα δρόμο με στροφές, λόγω των αυξημένων κλίσεων που παρουσιάζει το αμάξωμα του Τσέχικου αυτοκινήτου. Το σχετικά ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης και η υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού δε θα "κεντρίσουν" τον οδηγό να κινηθεί σε σπορτίφ ρυθμούς. 
Το τελευταίας γενιάς Polo με το μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων απόδοσης 100 ονομαστικών ίππων δεν έχει τον σπορτίφ χαρακτήρα του προηγούμενου μοντέλου. Οι αναρτήσεις του έχουν αρκετά μαλακή ρύθμιση προσδίδοντας στο νέο Polo ένα περισσότερο "ταξιδιάρικο" χαρακτήρα, καθώς οι κλίσεις του αμαξώματος κατά την κίνηση σε ένα δρόμο με στροφές είναι αυξημένες. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης του Polo 1,4 100PS παρουσιάζεται σχετικά ελαφρύ, ενώ τα φρένα είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και το αντίστοιχο πεντάλ έχει πολύ καλή αίσθηση.

Οδηγώντας το Fiesta γίνεται άμεσα αντιληπτή η καλύτερη αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγηση σε σχέση με τα Ibiza, Fabia και Polo.
H σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του Ibiza 1,4 100 PS περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά την κίνηση σε δρόμο με στροφές.


Η ανάρτηση του πιο δυνατού Fabia προσφέρει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες και δεν προορίζεται για τον οδηγό που αναζητά σπορτίφ αίσθηση.
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Polo με τις αυξημένες διαδρομές απορροφάει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 Ford Fiesta 1,6 vs Seat Ibiza 1,4 100 PS vs Skoda Fabia 1,4
 100 PS vs VW Polo 1,4 100 PS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υπεροχή του Polo σε ποιότητα κατασκευής
Άνετοι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες
Καλύτερη αίσθηση στο δρόμο το Ford Fiesta
Η διαφορά στον κυβισμό δίνει το τελικό προβάδισμα