Η νέα γενιά Saab 9-3 είναι σε θέση -πλέον- να κοιτάξει στα μάτια τον
ανταγωνισμό, καθώς πληροί όλες τις προϋποθέσεις (υψηλή ποιότητα,
πολυτέλεια, τεχνολογία, ασφάλεια και επιδόσεις) για να προσελκύσει τον
αγοραστή ενός πολυτελούς μεσαίου σεντάν αυτοκινήτου. Έχει όμως το
κάτι παραπάνω για να διακριθεί;
Εννιά χρόνια βρισκόταν στην παραγωγή το προηγούμενο μεσαίο μοντέλο της Saab, το οποίο το 1993 παρουσιάστηκε με την ονομασία 900, ενώ το 1998 αναβαθμίστηκε αισθητικά και μηχανικά και μετονομάστηκε σε 9-3. Το πρώτο καινοτομικό στοιχείο για την ιστορία του μεσαίου μοντέλου της Saab αποτελεί ο τύπος του αμαξώματος, καθώς οι προηγούμενες χάτσμπακ γενιές έδωσαν τη θέση τους σε ένα σπορ σεντάν αυτοκίνητο. Η αλλαγή αυτή προήλθε ύστερα από μελέτες στην αγορά, οι οποίες έδειξαν ότι τα 4θυρα αμαξώματα καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας.
Όσο περισσότερη πολυτέλεια και πρεστίζ "εκπέμπει" ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, τόσο πιο θελκτικό γίνεται για τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο αγοραστή, ο οποίος θέλει να "φαίνεται" η αξία του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του νέου Saab 9-3, τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα καλύψουν τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, καθώς το αυξημένων διαστάσεων αμάξωμά του εκτός από πολυτελές, δείχνει κομψό με σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Συνολικά οι αισθητικές ομοιότητες με το μεγαλύτερο μοντέλο 9-5 είναι αρκετές από όποια πλευρά και να κοιτάξει κανείς το νέο 9-3. Ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία του αμαξώματος του νέου σπορ σεντάν μεσαίου μοντέλου της Σουηδικής εταιρείας είναι τα παραλληλόγραμμα εμπρός φωτιστικά σώματα, οι επενδύσεις χρωμίου στη μάσκα, το μεγάλο καμπύλο καπό και η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, η οποία παραπέμπει σε κουπέ αμαξώματα.
Γνώριμη είναι και η αισθητική του θαλάμου των επιβατών, με το πλήθος των καμπύλων επιφανειών σε μια πιο σύγχρονη μορφή. Τα χαρακτηριστικά που κερδίζουν τον παρατηρητή στο εσωτερικό του νέου 9-3 είναι ο ευχάριστος διάκοσμος και η υψηλή ποιότητα των υλικών με την πολύ καλή συναρμολόγηση. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, μπορεί το νέο μεσαίο Saab να μην βάζει νέα στάνταρτ στην κατηγορία, ωστόσο θα φιλοξενήσει χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις 5 ενήλικους επιβάτες.
Η πιο μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς 9-3 αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο 9-3 έχει αποβάλει τα έντονα υποστροφικά φαινόμενα του παλαιότερου μοντέλου, καθώς και το εξίσου έντονο σπινάρισμα -ειδικά σε κακής ποιότητας άσφαλτο- των κινητήριων τροχών σε κάθε έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ. Η βελτίωση αυτή οφείλεται τόσο στο πιο στιβαρό πλαίσιο, αλλά και στην πιο γραμμική απόδοση του κινητήρα, ο οποίος όμως έχει χάσει σε "νεύρο" και αμεσότητα απόκρισης στο γκάζι σε σχέση με τους παλαιότερους κινητήρες.
Όσον αφορά την τιμή του νέου Saab 9-3, με τον κινητήρα των 175 ονομαστικών ίππων, αυτή ανέρχεται στη βασική έκδοση Arc στα 39.950 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι λογικό για ένα πολυτελές 2λιτρο μεσαίο αυτοκίνητο όπως το 9-3, το οποίο παράλληλα διαθέτει στον εξοπλισμό όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφαλείας, ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών και δερμάτινα καθίσματα.
Το νέο Saab 9-3 είναι πλέον 4θυρο και όχι χάτσμπακ όπως οι προηγούμενες γενιές. Η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ παραπέμπει σε κουπέ αμαξώματα.