ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/11/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Audi Allroad vs Range Rover

 

Αν ήμουν πλούσιος...
 

Όταν ήμασταν μικρότεροι η ερώτηση που κάναμε στους φίλους μας για να δούμε εάν ξέρουν κάτι από αυτοκίνητα ήταν: "Αν είχες πολλά λεφτά, ποιο αυτοκίνητο θα αγόραζες;". Ε, λοιπόν, αυτά τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής θα αποτελούσαν σίγουρα απαντήσεις στην παραπάνω ερώτηση.

Το Audi Allroad και το Range Rover είναι σίγουρο ότι συμπεριλαμβάνονται στην ελίτ των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Μπορεί τα κοινά τους στοιχεία να είναι λιγότερα από τις διαφορές τους, όμως και τα δύο μοντέλα καταφέρνουν να απευθύνονται στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Δηλαδή σε αυτούς που θέλουν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο (που να "φωνάζει" το ποσό που εκταμίευσαν για την αγορά του) που εκτός από πολυτελή κατασκευή, μεγάλους χώρους, πρεστίζ και επιδόσεις θα πρέπει να έχει και την απαραίτητη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου. Όχι βέβαια ότι θα χρειαστεί ποτέ (ποιος άλλωστε θα "έβαζε" ένα πολυτελές αυτοκίνητο με τιμή αντίστοιχη ενός σπιτιού σε ένα σκληροτράχηλο χωματόδρομο)... Περισσότερο χρήσιμη θα φανεί η τετρακίνηση στις μετακινήσεις των κατόχων προς και από ένα χιονοδρομικό κέντρο. Μάλιστα σε μία κοινωνία (όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης) που βάλλεται από κακές οικονομικές ειδήσεις, μαζικές απολύσεις, έλλειψη "ρευστού", ακρίβεια και μεγάλη άνοδο στην τιμή του πετρελαίου, τα δύο αυτοκίνητα που συγκρίνουμε μάλλον θα χαρακτηρίζονταν προκλητικά για τη μεγαλύτερη μερίδα των πολιτών. 
Ευτυχώς που υπάρχουν όμως αυτά και ομορφαίνουν τα όνειρά μας. Πρώτα το Audi Allroad. Παρουσιάστηκε το 2002 και βασίζεται στη στέισον βάγκον έκδοση του Α6. Στα τεχνολογικά highlights του αυτοκινήτου θα περιλάβουμε τόσο τον κινητήρα με τους δύο υπερτροφοδότες όσο και τις πνευματικές αναρτήσεις που ανάλογα με τη μορφολογία του οδοστρώματος αλλά και την ταχύτητα του μοντέλου αυξομειώνουν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Γρήγορο στις ευθείες και στις στροφές χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση, που διαθέτει κεντρικό διαφορικό τύπου Torsen, δε θα πει όχι και σε έναν πατημένο χωματόδρομο ή σε δρόμο με μειωμένο συντελεστή τριβής (π.χ. εξαιτίας χιονιού). 
Από την άλλη μεριά έχουμε το Range Rover που έκανε την εμφάνισή του το Νοέμβριο του 2001. Επί σειρά ετών status symbol με τις προηγούμενες γενιές του, το Range Rover ήταν η επιλογή των αγοραστών που είχαν τη δυνατότητα να δώσουν ένα αρκετά μεγάλο ποσό για την αγορά αυτοκινήτου και προκειμένου να ξεχωρίζουν δεν επέλεγαν κάποια Mercedes ή BMW. Και αυτό το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με αναρτήσεις που αυξομειώνουν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ενώ η τετρακίνηση (με κεντρικό διαφορικό τύπου Torsen και σε αυτή την περίπτωση) είναι μόνιμη. Εντυπωσιακό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι ότι ενώ ο προσανατολισμός του είναι κυρίως για χρήση στην άσφαλτο το Range μπορεί να κινηθεί σε παντός είδους έδαφος με απίστευτη άνεση χάρη στις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων. Ας μη γελιόμαστε. Το Allroad και το Range Rover θα αποτελούν πάντα τα αυτοκίνητα που θα θέλαμε να αγοράσουμε αλλά δεν μπορούμε (οι τιμές τους είναι 78.400 και 122.900 ευρώ αντίστοιχα). Γι' αυτό άλλωστε μπορεί να τα κοιτάζουμε με φθόνο όταν περνούν από μπροστά μας, αλλά κατά βάθος τα καμαρώνουμε, γιατί πολύ απλά είναι κοσμήματα στο δρόμο... 



Οι αναρτήσεις του Range Rover αλλά και του Allroad χάρη σε ένα σύστημα που χρησιμοποιεί αέρα μπορούν να αυξομειώσουν το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος.


Από την άλλη μεριά το Allroad έρχεται να ικανοποιήσει και τις οδηγικές ανησυχίες του οδηγού προσφέροντας ένα πολύ καλό ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου Tiptronic.


Το Range Rover τονίζοντας τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του διαθέτει κοντές σχέσεις μετάδοσης αλλά και το σύστημα Hill Descent Control.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Audi Allroad vs Range Rover
 
Αν ήμουν πλούσιος...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δύο τούρμπο για το Audi 
Εργοστάσιο παραγωγής ισχύος 
Σπορτίφ το Allroad
Κυρίως ασφάλτινο
Με βάση την πολυτέλεια
Θέλει τα δύσκολα