Από τα
παραπάνω καθίσταται σαφές ότι ένα
ασφαλές προσπέρασμα εξαρτάται από τη
δυνατότητα του οδηγού να αξιολογεί κάθε
στιγμή την κατάσταση στο δρόμο. Υπάρχει
όμως ένα σύνολο περιπτώσεων κατά τις
οποίες το προσπέρασμα δεν πρέπει να
επιχειρείται. Η σημαντικότερη από αυτές
είναι φυσικά όταν δεν υπάρχει ορατότητα
καθώς η έκβαση του εγχειρήματος
εξαρτάται απλώς από τον παράγοντα... τύχη.
Επίσης, το προσπέρασμα δεν πρέπει να
γίνεται από τη δεξιά πλευρά του δρόμου
διότι ο οδηγός του προπορευόμενου
οχήματος ενδέχεται να μην έχει
αντιληφθεί την κατάσταση και να κινηθεί
ξαφνικά δεξιά με ανυπολόγιστες
συνέπειες. Πολύ επικίνδυνο αλλά και
αρκετά συνηθισμένο είναι όμως και το
προσπέρασμα μέσω των λωρίδων αλλαγής
κατεύθυνσης που υπάρχουν στο αριστερό ή
και το δεξί μέρος κάθε δρόμου. Οι λωρίδες
αυτές καταλήγουν συνήθως σε μια νησίδα
ασφαλείας ή στο αντίθετο ρεύμα οπότε ο
κίνδυνος για ένα ατύχημα ή έστω για τον
"εγκλωβισμό" του οχήματος είναι
πολύ μεγάλος. Για το προσπέρασμα σε
αστικό περιβάλλον ισχύει ό,τι ισχύει σε
όλες τις περιπτώσεις που σημειώνονται
παραπάνω. Υπάρχει όμως μια βασική
ιδιαιτερότητα η οποία είναι η συχνή
διέλευση πεζών. Συνεπώς ο οδηγός πρέπει
να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν
προσπερνά ένα ακινητοποιημένο φορτηγό ή
ένα λεωφορείο σταματημένο σε στάση. Από
το εμπρός μέρος των οχημάτων αυτών
ενδέχεται να εμφανιστεί εντελώς απότομα
κάποιος πεζός. Οπως είναι λογικό, και ο
έλεγχος των καθρεφτών πρέπει να ενταθεί
για να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα με
μοτοσικλέτα.
Το
προσπέρασμα από δεξιά είναι ένας "πειρασμός",
όμως η επιλογή αυτή δεν πρέπει να
εξετάζεται διότι εγκυμονεί μεγάλους
κινδύνους.
Μεγάλη προσοχή
χρειάζεται κατά το προσπέρασμα ενός
μεγάλου οχήματος εμπρός από στάση καθώς
ενδέχεται ξαφνικά να διασχίσει το δρόμο
ένας πεζός.