Το πρώτο "βήμα"
για ένα σωστό προσπέρασμα είναι να είναι
σίγουρος ο οδηγός ότι υπάρχει επαρκής
χώρος αριστερά αλλά και εμπρός από το
προπορευόμενο όχημα. Στη συνέχεια
πρέπει να ενημερωθεί ο οδηγός του
προπορευόμενου οχήματος σχετικά με το
επικείμενο προσπέρασμα. Η ενημέρωση
αυτή γίνεται με τον αριστερό δείκτη
πορείας και έχει ως αποδέκτη και τα
οχήματα που ακολουθούν. Το επόμενο
στάδιο είναι ο προσεκτικός έλεγχος του
πίσω μέρους του δρόμου για να
διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει άλλο όχημα
το οποίο επιχειρεί ταυτοχρόνως
προσπέρασμα ή απλώς κινείται αριστερά
από το δικό μας όχημα. Ο έλεγχος αυτός
γίνεται φυσικά μέσω του αριστερού
εξωτερικού καθρέφτη. Αφού λοιπόν είναι
βέβαιο ότι ολόκληρη η αριστερή πλευρά
του δρόμου είναι ελεύθερη, ο οδηγός
πρέπει να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο
βαθμό την ισχύ του κινητήρα του και να
προσπεράσει. Πρόκειται για το πιο
επικίνδυνο στάδιο της διαδικασίας,
καθώς απαιτείται πολύ καλή γνώση των
ικανοτήτων του οχήματος και
συγκεκριμένα των επιταχύνσεων εν
κινήσει. Ο οδηγός πρέπει να παραμείνει
αριστερά από το... υπό προσπέραση όχημα (αυτό
σημαίνει συχνά στο αντίθετο ρεύμα
κυκλοφορίας) όσο το δυνατόν λιγότερο
χρόνο οπότε καλό είναι να έχει κατεβάσει
όσες σχέσεις κρίνει ο ίδιος χρήσιμο για
να επιταχύνει στο μικρότερο δυνατό
χρόνο. Στο σημείο αυτό λοιπόν και όσο το
αυτοκίνητο επιταχύνει συνεχώς, ο οδηγός
διεξάγει εκ νέου έλεγχο για να ετοιμάσει
την επαναφορά του οχήματος στην αρχική
λωρίδα κυκλοφορίας. Το βασικότερο είναι
να ελεγχθεί μέσω του δεξιού εξωτερικού
καθρέφτη η θέση του οχήματος που
προσπεράσαμε. Μια αξιόπιστη μέθοδος
είναι η εξής: Εάν μέσω του δεξιού
καθρέφτη είναι ορατό ολόκληρο το εμπρός
μέρος του οχήματος στη δεξιά λωρίδα,
τότε είναι ασφαλής η κίνηση προς τα
δεξιά. Φυσικά και σε αυτό το στάδιο
απαιτείται ενημέρωση των οδηγών που
ακολουθούν με τη χρήση του δεξιού δείκτη
πορείας (φλας).
Πολύ σημαντικό
στάδιο ενός προσπεράσματος είναι ο
έλεγχος του δρόμου εμπρός από το
προπορευόμενο όχημα. Απαραίτητη είναι
επίσης η ενημέρωση των οδηγών μέσω του
αριστερού δείκτη πορείας.
Η επαναφορά στην αρχική
λωρίδα κυκλοφορίας πρέπει να γίνει
γρήγορα και αφού εξασφαλιστούν τα
κατάλληλα περιθώρια από πλευράς χώρου.
Η εκμετάλλευση του
μεγαλύτερου ποσοστού της ισχύος του
κινητήρα είναι "εκ των ουκ άνευ".
Κατεβάστε όσες σχέσεις κρίνετε
απαραίτητες.