Για άλλη μια φορά η Renault προκαλεί. Κανένα αυτοκίνητο της κατηγορίας δεν έχει να επιδείξει ούτε την αισθητική τόλμη, ούτε τις τεχνολογικές εφαρμογές του νέου Megane. Σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος σε όγκο πωλήσεων και αξία, οι "Εφευρέτες και Δημιουργοί" παρουσιάζονται πολύ δυνατοί και όπως πάντα αξιοπρόσεκτοι. Δοκιμάζουμε το δυνατό χαρτί της Renault επί ελληνικού εδάφους και μάλλον "βλέπουμε" ένα ακόμα best seller...
Στην τόλμη της Renault όσον αφορά την εφαρμογή νέων τεχνολογικών λύσεων δε χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία. Η Γαλλική εταιρεία μας έχει συνηθίσει σε πρωτοποριακές λύσεις και εφαρμογές, που πολλές φορές αποτελούν τον προπομπό των εξελίξεων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αρκεί να θυμηθεί κανείς πως η Renault ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη, που υποστήριξε την ιδέα των πολυχρηστικών αυτοκινήτων και αν και πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε (το πρώτο Espace παρουσιάστηκε το 1984), πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές επιδιώκουν την παρουσία τους σε αυτή την ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.
Για το νέο Megane, οι προσδοκίες της Renault είναι μεγάλες και έχουν να κάνουν με τη συνέχεια της εμπορικής πορείας του προκατόχου. Συνθέτοντας ένα πολύ καλό σύνολο εμφάνισης-σχεδίασης και εφαρμοσμένης τεχνολογίας, το Renault Megane II προσφέρεται για όσους ενδιαφέρονται για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αναζητούν πάντα ό,τι πιο ξεχωριστό.
Το παρουσιαστικό του Γαλλικού μικρομεσαίου έλκει αυτούς που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από την εμφάνιση του αυτοκινήτου τους, ενώ εμφανίζει και ορισμένα στοιχεία που θα δελεάσουν τους "πιστούς" των κλασικών σχημάτων. Με λίγα λόγια, η σχεδιαστική σύνθεση του μοντέλου μπορεί να καλύψει κάθε απαίτηση, κάνοντας το Megane II αισθητικά αποδεκτό -αν όχι θελκτικό- σε όλο το φάσμα των εν δυνάμει αγοραστών της κατηγορίας. Αιχμή του δόρατος της σχεδιαστικής ταυτότητας του μοντέλου είναι η πρωτοποριακή διαμόρφωση του πίσω μέρους. Το κυρτό πίσω παρμπρίζ, που είναι κάθετα τοποθετημένο, καταλήγει στο κατώτερο μέρος του στην ακμή της πόρτας του χώρου των αποσκευών, η οποία σχηματίζει οπτικά και όχι μόνο έναν επιπλέον όγκο στο αμάξωμα, στα πρότυπα των Vel Satis και Avantime. Η απόληξη του αμαξώματος παίζει "ρυθμιστικό ρόλο" για τη διαμόρφωση των πίσω παραθύρων και των μεταλλικών τμημάτων που τα πλαισιώνουν, μεταξύ της τρίθυρης (έχει πιο φαρδιές πίσω κολόνες και "τριγωνικά" παράθυρα) και της πεντάθυρης έκδοσης του αμαξώματος. Το σχεδιαστικό πνεύμα της κατασκευής αντικατοπτρίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα, που ακολουθούν τη μορφολογία του αμαξώματος και έχουν τραπέζιο σχήμα.
Το εμπρόσθιο μέρος είναι σαφώς πιο "συμβατικό". Το σύνολο είναι αρκετά ομοιογενές και σίγουρα καλαίσθητο, ανεξάρτητα από το κόστος που επιφέρει σε χώρους. Οι τεχνολογικές εφαρμογές που ενσωματώνονται στο νέο Megane είναι πολλές και αφορούν τόσο την άνεση των επιβατών, όσο και την ασφάλειά τους. Πιο συγκεκριμένα, το Γαλλικό μοντέλο εξοπλίζεται με το Σύστημα Ολοκληρωμένης Προστασίας Renault τρίτης γενιάς (SRP 3), που πρωτοεμφανίστηκε στη Laguna II. Στο σύστημα αυτό περιλαμβάνονται προσαρμοζόμενοι μετωπικοί αερόσακοι (αναπτύσσονται σε δύο φάσεις) και προσαρμοζόμενες ζώνες ασφαλείας, με διπλούς μειωτήρες πίεσης και διπλούς προεντατήρες.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Megane II είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με αερόσακους αντιολίσθησης (στην τρίθυρη έκδοσή του), οι οποίοι βρίσκονται εγκαταστημένοι μέσα στα έδρανα των εμπρόσθιων καθισμάτων.
Οι αερόσακοι με τους οποίους μπορεί να εφοδιαστεί το 5θυρο Megane II είναι 8 (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών, οροφής και πίσω πλευρικών, με τους τελευταίους να είναι προαιρετικοί).
Συνεχίζοντας την αναφορά στις τεχνολογικές καινοτομίες που εισάγει το μικρομεσαίο Γαλλικό μοντέλο, το σύστημα που συναντάμε στη Laguna II με την κάρτα αντί για κλειδί και το κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα κάνει και εδώ την εμφάνισή του. Με το δεδομένο ότι ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης από τη βασική έκδοση (Pack), το κόστος που έχει οριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία για το 5θυρο μοντέλο με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων κρίνεται ως λογικό και αρκετά ανταγωνιστικό ως προς την κραταιά τάξη της κατηγορίας.
Πιο συντηρητικό το εμπρός μέρος του μοντέλου, δείχνει αρκετά συμβατικό σε σχέση με το ριζοσπαστικό πίσω.
Οι σχεδιαστικές επιρροές του μοντέλου από τα Vel Satis και Avantime είναι πασιφανείς. Το οπτικό αποτέλεσμα διαφοροποιεί το Megane II από όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Μας άρεσε
Τα εξαιρετικά προσκέφαλα τόσο στις εμπρός θέσεις όσο και στις πίσω.
Οι πολλές θήκες για αντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών.
Η "απαλλαγή" από την ύπαρξη της τάπας για τη βενζίνη, κάτω από το σχετικό πορτάκι.
Δε μας άρεσε
Ο μικρός υαλοκαθαριστήρας πίσω, λόγω της κυρτής διαμόρφωσής του παρμπρίζ.
Ο χώρος (πλάτος) για τους τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
Ο όγκος του χώρου για τις αποσκευές σε σχέση και με το απελθόν Megane.
ΔΟΚΙΜΗ Renault Megane II 1,4 5d Wanna be Best Seller...