Υπεροχή του Corsa παρά τη μικρότερη ιπποδύναμη του κινητήρα Ecotec
Οι συγκεκριμένοι κινητήρες είναι αυτήν τη στιγμή ό,τι πιο "εύρωστο" μπορεί κανείς να επιλέξει σήμερα από το "καλάθι" της μικρής κατηγορίας. Ο γνωστός 1.400άρης κινητήρας του Ομίλου VW με την πολυβάλβιδη κεφαλή αποδίδει 101 πραγματικούς ίππους και 126 Nm ροπής στις 4.610 σ.α.λ., τη στιγμή που ο ανανεωμένος Ecotec των 1,4 λίτρων επαληθεύει τις εργοστασιακές τιμές ισχύος (90 ίπποι) και πλησιάζει τις αντίστοιχες που αφορούν τη ροπή στρέψης (η Opel ανακοινώνει 125 Nm ροπής και το δυναμόμετρο της εταιρείας "έβγαλε" 122 Nm). Παρά τη διαφορά ισχύος των 11 ίππων, ο κινητήρας του Opel Corsa κερδίζει τις εντυπώσεις με την ομοιογένεια που επιδεικνύει σε όλο το εύρος της περιστροφής του. Αναφορικά με τις επιταχύνσεις από στάση, η διαφορά των 0,2 δλ. προς όφελος του Fabia είναι μάλλον αμελητέα. Στις ρεπρίζ, όμως, ο κινητήρας του Corsa παίρνει το... αίμα του πίσω επιτυγχάνοντας επιδόσεις που... βάζουν τα γυαλιά σε όλα σχεδόν τα δυνατά 1.400άρια της μικρής κατηγορίας. Συγκριτικά με το Fabia, η διαφορά στις δοκιμές ελαστικότητας 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα είναι 2,3 και 4,5 δλ. αντίστοιχα. Το... επίτευγμα αυτό οφείλεται στις "σοφές" επιλογές των μηχανικών της Opel αναφορικά με την κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, ο μοχλός του οποίου -όμως- υστερεί σε αίσθηση σε σύγκριση με αυτόν του Fabia.
Ο κινητήρας του Corsa 1,4 αποδίδει 90 πραγματικούς ίππους και εντυπωσιάζει με τα "επιτεύγματά" του στον τομέα των ρεπρίζ. Στον τομέα αυτό οι διαφορές με το 16βάλβιδο Fabia είναι... μεγάλες.
TEXNIKA
XAΡAKTHΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο
Opel
Corsa 1,4 16V
Skoda
Fabia
1,4 16V
Κυβισμός
(κ.εκ.)
1.389
1.390
Βαλβίδες
16
16
Ισχύς
(ίπποι/σ.α.λ.)
90/5.990
101/5.970
Ροπή
(Nm/σ.α.λ.)
122/4.140
126/4.610
0-100
χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
11,9
60-100
χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
10,4
12,7
80-120
χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
15,5
19,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
185
Βάρος (κιλά)
1.074
1.088
Ο κινητήρας του Fabia αποδίδει 101 πραγματικούς ίππους, οι οποίοι όμως "πνίγονται" από την αραιή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου, ο μοχλός του οποίου είναι από τους σαφέστερους της μικρής κατηγορίας.