Tο δημιούργημα του
Ελληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κωβού -που ηγείται
του Ευρωπαϊκού σχεδιαστικού κέντρου της
Toyota- με την προσθήκη του κινητήρα των 1,3
λίτρων αποτελεί μια απολύτως αξιόλογη
πρόταση αγοράς για νέους οδηγούς.
Σχεδιαστικά το μικρό μοντέλο της
Ιαπωνικής εταιρείας είναι σύγχρονο και
αποδεκτό αισθητικά από την πλειοψηφία των
εν δυνάμει αγοραστών. Το ίδιο ισχύει και
για το εσωτερικό του μοντέλου, όπου τις
εντυπώσεις κερδίζει ο πίνακας των οργάνων
με τις ψηφιακές ενδείξεις, που βρίσκεται
στo κέντρο του ταμπλό. Οι χώροι του μικρού
Toyota ικανοποιούν απόλυτα ανάλογα με τις
μεταφορικές ανάγκες. Σε αυτό συντελεί και
η μεταβλητή απόσταση του πίσω καθίσματος
από τα μπροστά, που αντίστοιχα
διαφοροποιεί τη χωρητικότητα του χώρου
των αποσκευών. Οι χώροι στην καμπίνα των
επιβατών για μικροαντικείμενα είναι πάρα
πολλοί και ικανοποιούν ακόμα και τους πιο
απαιτητικούς. Αναμφισβήτητα, πάντως, το Yaris
θα αρέσει σε όλους όσους θέλγονται από
τεχνολογικά προηγμένες κατασκευές. Ο
κινητήρας των 1,3 λίτρων με το σύστημα
μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-i)
αποτελεί υπόδειγμα τεχνολογίας για τη
συγκεκριμένη κατηγορία κυβισμού. Η
απόδοσή του είναι πολύ καλή, ενώ
πραγματικά εντυπωσιάζει με τα λειτουργικά
του χαρακτηριστικά. Είναι αρκούντως
ελαστικός και αποδίδει σχεδόν γραμμικά
την ισχύ και τη ροπή του, χωρίς ξεσπάσματα,
ενώ ακόμα και στις υψηλές στροφές
λειτουργίας παράγει λίγο θόρυβο.
Στις στροφές οι κλίσεις του
αμαξώματος είναι αυξημένες αλλά αυτό
είναι το τίμημα των μαλακών ρυθμίσεων της
ανάρτησης προς χάριν της άνεσης.
Η ανάρτηση του Yaris απορροφά
ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου,
προσφέροντας καλό επίπεδο άνεσης στους
επιβάτες, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη
σταθερότητα του μοντέλου κατά την
ευθύγραμμη κίνηση.
Ο 1.300άρης κινητήρας με το
σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων
είναι υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας.
Η απόδοσή του είναι γραμμική.
Η διχρωμία των -καλής
ποιότητας- πλαστικών στο ταμπλό του Yaris
καθιστά την εικόνα που αποκομίζουν οι
επιβάτες ιδιαίτερα ευχάριστη.